koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

DYSK Gepperta / Wykład Magdaleny Zamorskiej pt. Butō, „te nerwy”!

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 512 wyświetleń od 27 marca 2012

Wrocław » Ofiar Oświęcimskich 1/2 » NA MAPIE

  • 3 kwietnia 2012, wtorek
    » 18:00

Kolejne spotkanie w ramach cyklu DYSK Gepperta. Tym razem Magdalena Zamorska przybliży nam cielesność związaną z tańcem butō.

Modernistyczni tworcy na przełomie XIX i XX wieku skupiali się na funkcjonowaniu swoich emocji. „Nerwy" były źrodłem wszelkich stanow i działań, zarowno codziennych, jak i artystycznych. Jednak owczesny stan wiedzy na temat funkcjonowania mozgu i autonomicznego układu nerwowego nie pozwalał definiować perturbacji cielesnych - a co za tym idzie percepcyjnych - w kategoriach wydarzeń neurofizjologicznych i biochemicznych.

Rownież tancerz butō pracuje nad własnym doświadczaniem rzeczywistości. Intensywne działania fizyczne i nieprzerwana koncentracja zmieniają stan jego świadomości i sposob odczuwania własnego ciała. Swoją „chorobą nerwową" - odmiennym stanem ciała i umysłu - zaraża widza.

Ale jak tego dokonuje? Jakie procesy i funkcje aktywuje podczas treningu i improwizacji? Niektore z nich to przepływ, trans, euforia biegacza, pamięć ciała, dysocjacja somatomorficzna, reakcja ideodynamiczna, ideokineza, empatia neurofizjologiczna, system neuronow lustrzanych. To właśnie temu poziomowi funkcjonowania ciała w butō będzie się przyglądać autorka wykładu i postara się je przybliżyć uczestnikom wykładu.

Magdalena *Zamorska, *absolwentka wrocławskiego Kulturoznawstwa. Przygotowała pracę doktorską na temat polskiej sceny tańca butō. Bada techniki pracy z ciałem, zagadnienia z obszaru ruchu i tańca oraz praktyki performatywne. Publikowała w Kulturze Wspołczesnej, Teatrze, Nietak!cie, Kulturze-Historii-Globalizacji, Barbarzyńcy.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ