koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Wieczór performance w Ram Pam Pam Pam

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 2 170 wyświetleń od 8 maja 2012

Happening wieczor performance

Ciało mowi, robi, pokazuje

happening i performance - ciało jako środek wyrazu artystycznego przybliży nam kilku artystow

**Instytut Niezłych Sztuk Ram Pam Pam Pam **

**Wrocław **

Rynek 48

Janka Jankiewicz- Maśląkowska
antyetatowa absolwentka PWST we Wrocławiu.

Niezależna aktorka, lalkarka, reżyserka, instruktorka warsztatow teatralnych dla dzieci i dorosłych.

Wspołzałożycielka i pomysłodawczyni

LALE.Li.Lo.Lu.Ly. - Mowimy o szeroko rozumianym teatrze lalek, animacji, formy i teatrze plastycznym:

[http://www.facebook.com/lale.liloluly.lale.liloluly](http://www.facebook.com/ lale.liloluly.lale.liloluly)

Wraz z Tomaszem Maśląkowskim tworzy nieformalny duet teatralny LALE.Teatr.

*Anna Kalwajtys *
artystka performance,obecnie mieszkająca w Gdańsku.

Absolwentka Wydziału Rzeźby na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Wydziału Intermediow na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Odbyła staż na Akademii Sztuk Pięknych w Zagrzebiu na Wydziale Filmu i Animacji.

Artystka brała udział w wielu festiwalach sztuki performance w Polsce i za granicą. Jej tworczość nakierowana jest przede wszystkim na sztukę efemeryczną. Zajmuje się performance, video-performance, jak rownież tworzy w obszarze obiektu-instalacji. Jednocześnie Kalwajtys pracuje nad projektami interdyscyplinarnymi oraz kuratorskimi w obrębie zjawisk performatywnych. Uczestniczyła miedzy innymi w projektach takich jak: Antropo-performance w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej w Łodzi oraz w Międzynarodowej Konferencji Urban Transitions na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu w Katedrze Socjologii i Filozofii.

Performance tworzone przez Annę Kalwajtys kładą nacisk na proces tworczy. W swoich działaniach przełamuje tradycyjne relacje miedzy widzem a obiektem sztuki, artystą a jego dziełem. Tworzy sytuacje, w ktorych powstaje przede wszystkim relacja pomiędzy podmiotem i przedmiotem, oglądającym i oglądanym, widzem i przedstawiającym, materialnością oraz znaczeniem poszczegolnych elementow. Interesuje ją zmiana świadomości widza.

Leokadia Kapuścińska
Absolwentka ASP w Gdańsku kierunku Intermedia.

Tworzy Video-Art, Video-music, document, happening-performance, Instalacje, videodzwiękowe instalacje.

Brała udział w wielu wystawach i festiwalach. Projektant,

Organizatorka projektow/pokazow artystycznych

Performance - widz staje się rownie ważny jak i performer, zatraca się granica odbiorca- artysta

Karolina Kubik
ur. w 1984 r. w Łasku, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, mieszka i pracuje w Warszawie. Działa pomiędzy definicjami: jest performerką, pisze wiersze, tworzy instalakcje, zajmuje się video artem, prowadzi warsztaty dla dzieci i dorosłych.

Dostrzega istotną zmienną podmiotowość widza i performera.

Brała udział w kilku wystawach zbiorowych i festiwalach, m.in. w tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Interakcje w Piotrkowie Trybunalskim. W 2008 roku otrzymała stypendium na połroczne studia w Dartington College of Arts w Wielkiej Brytanii, w 2009 na połroczne studia w Zagrzebiu w Chorwacji, Akademija Likovnih Umjetnosti.

Od roku 2010 do chwili obecnej wspołtworzy z Mirosławem Bałką Pracownię Działań Przestrzennych (2010/11 Akademia Sztuk Pięknych w Poznaniu, 2011/12 Wydział Sztuki Mediow i Scenografii Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie)

STATEMENT 04.2012

Performance art wpływa na przestrzeń stygmatyzując ją.

Rytm jest trudny do zidentyfikowania, ujawnia się lub nie, pozostając istotnym dla regeneracji czasu.

Performance art sugeruje by widz się określił. Zajmuje uwagę, ale zmusza do koncentrowania się na sobie, do wglądania do wewnątrz. Czas jest podzielny.

Zarowno performer jak i widz są sobie świadkami. W sytuacji najbardziej interesującej świadkowanie jest dwubiegunowe, a artysta przechodzi niezauważalnie w widza widza. Istotność Podmiotu jest zmienna.

Potencjalnie istnieje możliwość zaistnienia Sytuacji Żenującej, ktora weryfikuje atrakcyjność normy.

Joanna Szkudlarek
ur. 1985, absolwentka filozofii na Uniwersytecie Gdańskim, mieszka w Gdyni. Od lat zaangażowana w działania trojmiejskiej sceny muzycznej, poetka, animatorka kultury, członek zarządu Fundacji 4 Sztuki. Na co dzień związana z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim.

CZTERY PRAWDY

PRAWDA- tu: nazywanie rzeczy po imieniu

CZTERY- przybliżona ilośc krwawych wojen. Symboliczna ilość poniesionych ran. Absolutnie

Dokładna ilość zabitych. Także: ilość kierunkow świata, bez uwzględnienia pustego miejsca Pomiędzy.

PUSTE MIEJSCE POMIĘDZY - miejsce spotkania. Realne. Zero (znak wskazujący sam na siebie

znak mowiący:,,moją istotą jest to, że nie ma m n i e w m i e j s c u, k t o r e w s k a z u j ę").

MIEJSCE, KTÓRE WSKAZUJĘ - miejsce ktore wskazuję

Cztery prawdy, czyli pierwsze z niezliczonej ilości działań performatywnych Joanny Szudlarek;

artystki ktora bardzo się boi- n i e u s t a n n i e i g ł o w n i e, po to, żeby mieć pretekst do

wyzwania samej siebie na kolejny pojedynek n a ś m i e r ć i ż y c i e.

Monika Wińczyk
Hubert Wińczyk

MONster HUrricane Wihajster

to grupa ktora powstała kilka milionow lat temu, na ktorą składają się dwie istoty ktore spadły na ziemię. Nazwa składa się z pierwszych słow ktore wypowiedzieli ziemianie na ich widok. Uwzględniając rożnice czasoprzestrzenne pomiędzy ziemią a ich miejscem pochodzenia mogłoby się zdawać, iż są zespołem dosyć młodym.

Wstępny rekonesans po przybyciu na ziemię w XXI wieku, przyniosł zadziwiające wnioski - otoż rozmaite[bez]celowe praktyki, ktore pomagają w rozwoju samoświadomości, dezinformacji i zmianie napięcia powierzchniowego są na ziemi rzadko spotykane, zepchnięte na margines i z typowo ludzkiej potrzeby nazywania określane bywają: performance i muzyka eksperymentalna.

Chcąc-nie-chcąc MHW zdecydowali się wejść w ten nurt by czuć się naturalnie i z czasem znaleść sposob na powrot do domu.

[http://monster-hurricane-wihajster.blogspot.com/](http://monster-hurricane- wihajster.blogspot.com/)

MHW akcja KREMAREI

Hubert Wińczyk z cyklu "Ćwiczeń z doznawania rzeczy-wistości"

Monika Wińczyk performance NIKT

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ