koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu

Motiva 2004. Motywy zwierzęce w plakacie japońskim

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 24 203 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 19 grudnia 2004, niedziela
    do: 16 stycznia 2005, niedziela

wystawa plakatu japońskiego

Symboliczne znaczenia zwierząt w projektach współczesnych często nie mają już takiej siły oddziaływania jak dawniej, albo nawet nie są świadomie przywoływane. Jednak sama ich obecność wskazuje na istotne znaczenie, jakie w świadomości Japończyków mają żywe stworzenia przez wieki związane z kultem przyrody, w którym nie istniało wyraźne zróżnicowanie na elementy boskie i ludzkie. Uczucia religijne odzwierciedlały silną zależność pomiędzy przyrodą i człowiekiem, a zwierzęta często traktowane były jako boscy wysłannicy i stąd ich powszechna obecność w japońskiej mitologii.

(...) Specyfiką plakatu Japonii jest właśnie duża częstotliwość pojawiania się motywów zwierzących. Są one obecne w plakacie o tematyce ekologicznej, ale też kulturalnej, reklamowej oraz w plakacie autorskim. Dodatkowo zwierzęta w rękach grafików projektowych są często przekształcane i upraszczane na potrzeby współczesnego projektowania, gdzie dochodzi do połączenia jasności i precyzji przekazu z czystością komunikatu graficznego. Właśnie sposób ich przedstawiania na płaszczyźnie, ingerencja w kształt i kolor, odmienne i często zagadkowe formy, to elementy wyróżniające plakaty japońskie.

Anna Grabowska

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ