koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarBANKSYMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

SYNESTHESIA MEETING

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 224 wyświetleń od 13 września 2012
  • 13 października 2012, sobota
    » 14:32

międzynarodowy projekt audiowizualny

SYNESTHESIA MEETING
*
13 października 2012
*
performance/koncerty/warsztaty/wykład/projekcje/wystawa

s. widowiskowa, duża scena:

20:00 STEAM MACHINE MUSIC / MORTEN RIIS (DK) / performance

21:00 NOIZE CREATOR (DE) / live + visual SQJ (PL)

22:30 C.H. DISTRICT (PL) / live

00:30 ALEC EMPIRE (DE) eat your heart out, dhr berlin / DJ set + visual VJ LUMINATOR (PL)

*
s. teatralna, mała scena:
12:00-14:00, 16.00-19.00 [YUV V.02] / SPATIAL LINES
* / projekcje

14:30-15:30 NIEKOMPATYBILNOŚĆ MASZYNY / MORTEN RIIS (DK) / wykład

21:30 DJ QB (PL) / DJ set + visual VJ EMIKO (PL)

23:00 JEFF MILLIGAN (CA) aka Algorithm, Revolver Canada / DJ / turntablism + visual VJ EMIKO (PL)

**

s. konferencyjna
*
12:00-14:00, 16:00-18:00 warsztaty SQJ* **

galeria:

OBLICZA/OBLICZA

PAWEŁ MODZELEWSKI

fotografia/obiekt/instalacja


SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:

Morten Riis (Dania)

Absolwent wydziału kompozycji muzycznej na Krolewskiej Akademii Muzycznej w Aarhus. Obecnie jest doktorantem muzyki elektronicznej na Wydziale Informacji i Mediow na Uniwersytecie w Aarhus (Dania). Od stycznia 2007 roku członek Duńskiego Stowarzyszenia Kompozytorow, stypendysta The Danish Arts Foundation. Od czerwca 2009 część jego prac weszła do dystrybucji nowojorskiej agencji artystycznej Fariamani. Muzykę Riis'a można określić jako muzykę elektroniczną, łączącą elementy sztuki dźwięku z muzyką elektroakustyczną. Ostatnimi czasy jego tworczość koncentruje się na śledzeniu potencjalnych błędow, ktore wynikają z pracy pomiędzy systemami analogowymi i cyfrowymi. Wspolnym mianownikiem artystycznych dociekań Riis'a jest fascynacja technologicznymi możliwościami wytworczymi w poszukiwaniu nowych materiałow muzycznych. Wykorzystywanie komputerow do granic ich możliwości, w sposob, ktory podkreśla estetyczne niedoskonałości nowoczesnej technologii.

STEAM MACHINE MUSIC / performance

Muzyczna maszyna parowa jest wykonanym chałupniczym sposobem mechanicznym instrumentem, składającym się głownie ze starych części zabawek Meccano. Urządzenie jest napędzane przez silnik parowy. Generowanie dźwięku odbywa się poprzez ruch perforowanej papierowej taśmy i pozytywek. Steam Machine Music to doświadczenie audiowizualne: w urządzeniu umieszczone są małe kamery, ktore wychwytują ruch maszyny i przekazują go do projektora. Istotnym jest fakt, że maszyna nie posiada żadnego zasilania elektrycznego, a generowanie dźwięku i energii odbywa się tylko dzięki parze. Steam Machine Music to proba stworzenia archeologicznego performance, ktory opisywałby archeologię mediow bardziej, jak niejeden poświęcony jej tekst.

NIEKOMPATYBILNOŚĆ MASZYNY / wykład

"Budowa Steam Machine Music, mechanicznego instrumentu muzycznego napędzanego silnikiem parowym, wymaga umiejętności połączenia rożnych, wyraźnie niepasujących do siebie elementow, w celu uzyskania pożądanej funkcjonalności, walorow estetycznych oraz możliwości dźwiękowych. Największym wyzwaniem dla artysty podczas pracy przy własnoręcznie wykonywanym instrumencie jest dopasowanie rożnych, nieprzystających do siebie elementow technicznych. Jest to zarazem najbardziej interesujący oraz satysfakcjonujący etap pracy, ponieważ daje tworcy nowe artystyczne możliwości wykorzystania hałasu, awarii czy niestabilności. Zagadnienie kompatybilności i niekompatybilności osiąga szerszy kulturowy i epistemologiczny poziom, poprzez znaczenia, jakie generuje, gdy używamy kilkusetletniej technologii we wspołczesnym (post)cyfrowym/elektronicznym kontekście. Jak wpływa na zrozumienie pojęć linearności i narracji tak krotki obieg historii mediow?

Czy Steam Machine Music jest kompatybilna, czy niekompatybilna ze wspołczesną cyfryzacją życia? A może pytania dotyczące formatow danych, adapterow, wstecznej oraz postępowej kompatybilności wynikają z pozornej niekompatybilności maszyny?

  • Morten Riis

Więcej na:

http://www.mortenriis.dk/

Alec Empire *(Niemcy)*

Alec Empire właśc. Alexander Wilke (1972) - niemiecki muzyk związany z nurtem digital hardcore. Jako nastolatek występował w zespołach punkowych. W tym okresie poznał hanin elias. W 1992 razem z carlem crackiem utworzyli atari teenage riot. W 1994 założył w Londynie własny label, digital hardcore recordings. Właśnie w DHR będą się ukazywać produkcje Atari Teenage Riot, a nazwa wytworni stanie się określeniem całego gatunku. Z ATR nagrał trzy pełne albumy i szereg innych wydawnictw. Po rozwiązaniu Atari Teenage Riot (2000) - tak jak inni członkowie zespołu - więcej uwagi poświęcił projektom solowym. Wspołpracuje z nic endo. Używał pseudonimow m.in. Jaguar oraz Nintendo Teenage Robots.

Więcej na:

http://www.alec-empire.com/

[http://www.youtube.com/watch?v=nqIqz7uC13s](http://www.youtube.com/watch?v=nq Iqz7uC13s)

SQJ (Polska)

SQuareJockey to oprogramowanie umożliwiające tworzenie wizualizacji na żywo przy pomocy kieszonkowej konsoli GameBoy Advance. Pierwotnie na ekranie konsolki wyświetlane były jedynie kwadraty w rożnych kolorach - stąd nazwa oprogramowania. Z czasem funkcji przybywało, wraz z nimi przybywały sterujące kombinacje klawiszy. Projekt prezentowany był m.in. na FESTA ELETTRONICA/Roma, Piemonte Share Festival/Torino, experimentaclub/Madrid, Festival Emergences 2005/Paris oraz WRO 05 Międzynarodowe Biennale Sztuki Mediow we Wrocławiu. W roku 2007 na Uniwersytecie w Plymouth w ramach Social Hacking zostały przeprowadzone pierwsze warsztaty z Vj-ingu opartego o SQuareJockey.

13 października 2012, podczas SYNESTHESIA MEETING odbędą się kolejne warsztaty, podczas ktorych uczestnicy dowiedzą się jaka jest idea i technologia SQJ, jak przebudować konsolę, jak tworzyć i rozwijać kolejne efekty.

UWAGA!

* Wszyscy uczestnicy warsztatow będą mieli możliwość wystąpić na dużej scenie, podczas koncertu Noize Creator, tworząc wizualizacje SQJ na żywo.*

Udział w warsztatach jest bezpłatny.

Więcej na:

https://www.facebook.com/SQuareJockey?ref=ts

[http://www.youtube.com/watch?v=Mwxss2PNKmo](http://www.youtube.com/watch?v=Mw xss2PNKmo)

Jeff Milligan aka Algorithm / Revolver Canada / DJ / turntablism (Kanada)

Kanadyjczyk, rozpoczął karierę DJ-a w 1987 roku, mając zaledwie 15 lat. Początkowo zainspirowany rodzącą się amerykańską sceną techno i house, z czasem zaczął interesować się produkcjami z niemieckich i brytyjskich labeli. Lubił też bardziej minimalne, eksperymentalne odmiany muzyki. Z tych dwoch składnikow właśnie zaczęło się klarować unikalne, kanadyjskie brzmienie, ktorego prekursorami są Richie Hawtin aka Plastikman i właśnie Milligan. Jego unikalny, wirtuozerski styl miksowania z trzech gramofonow, sprawił, że szybko otworzyły się przed nim drzwi licznych klubow w Kanadzie i USA. Wkrotce zaczął regularnie grać w Europie i Japonii, zyskując międzynarodowe uznanie, jako bezkompromisowy propagator minimalnych brzmień. Przez wielu zaczął być uważany za najlepszego technicznie DJ-a minimalowego na świecie.

Milligan to także ceniony w świecie producent. Pod własnym nazwiskiem lub pseudonimami Algorithm i Johny La Rue publikował dla Background Records, Force Inc, TicTacToe, Mutek, oraz remixował nagrania dla BipHop czy Traum. W 1999 założył własny label - Revolver Recordings. Obecnie prowadzi go z innym cenionym kanadyjskim Dj'em/producentem Mike Shannon'em (Force Inc, Cynosure). Nakładem Revolver ukazały się nagrania ścisłej czołowki kanadyjskich producentow takich jak Akufen, Deadbeat, Pan/Tone, Tomas Jirku, The Mole, a label stał się jednym z bardziej cenionych i wpływowych kanadyjskich wydawnictw. Jeff tak samo rygorystycznie wybiera płyty, ktore prezentuje w swych Dj-setach, jak i utwory, ktore publikuje na Revolverze. Wybiera artystow bezkompromisowych i oryginalnych, nie dających się jednoznacznie zaszufladkować w sztywnych ramach. Nie podąża za trendami tylko stara się je ustanawiać.

Więcej na:

http://jeffmilligan.posterous.com/

youtube linki:

http://www.youtube.com/watch?v=9I8VXgiGqF4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4HdXjU9bbtw

http://youtu.be/hujf60fTba4

C.H. District (Polska)

C.H. District - Mirosław Matyasik działalność artystyczną rozpoczął w 1996 wspołtworząc śląską scenę ambient/noise/experimental. Od 1998 roku podstawę jego tworczości stanowi jednoosobowy projekt o nazwie C.H. District, ktory łączy w sobie tradycje muzyki industrialnej ze wspołczesnymi produkcjami z kręgow tzw. inteligentnej elektroniki. Wspołpracował z grupą performance/video art Suka Off zasilając ich działalność jako tworca oprawy dźwiękowej.

W latach 1998-2001 ukazały się dwa wydane własnym sumptem płyty "Pneuma- ti-coi" oraz "Continuance".

W 2002 roku C.H. District podpisał kontrakt z francuską wytwornią M-Tronic, ktorej nakładem ukazał się split z holenderskim projektem Duuster - "Chemical Elements 1.0". Materiał odbił się szerokim echem w Polsce ale przede wszystkim za granicą - we Francji i za Oceanem.

Na początku 2005 roku światło dzienne ujrzał kolejny album długogrający - "Slides". Autorskie wydawnictwo okraszone remiksami autorstwa m.in. Kero (Shitkatapult) i Telemetrik, zostało znakomicie przyjęte przez recenzentow i fanow muzyki elektronicznej. Zaowocowało to licznymi występami w całej Europie, m.in. Industrial Festival (Francja), Forma Nova Festival (Dania), Torture Garden (Wielka Brytania) itd. oraz udziałem na wielu płytach kompilacyjnych.

Na kolejny krążek studyjny C.H. District przyszło czekać 5 lat. Materiał pt. "Conclusion" ukazał się nakładem M-Tronic i chicagowskiego labelu Tympanik Audio w listopadzie 2010 roku.

Więcej na:

http://www.chdistrict.com/

[http://www.youtube.com/watch?v=BSCmCdccuDw&feature=fvst](http://www.youtube.c om/watch?v=BSCmCdccuDw&feature=fvst)

Video:

[http://www.youtube.com/watch?v=zdfliC4vlqo&list=PLD6B939672442B483&feature=pl cp](http://www.youtube.com/watch?v=zdfliC4vlqo&list=PLD6B939672442B483&feature =plcp)


NOIZE CREATOR (Niemcy)

Na początku 1998 pod aliasem "Kingz of Noize" wydal ważny singiel dla środkowowschodniego sub-label'u SixSixtySix, należącego do giganta Drop- Bass promującego głownie hardcore i acid techno. W tym samym roku założył kolejną wytwornię, Suburban Trash Industries, pod szyldem ktorej, wyprodukował wiele utworow istotnych dla muzyki elektronicznej. Noize Creator był wydawany przez active underground, ambush, appareil, bass2 records,boneheddz, conceptual chaos, hangars liquides, human error, kill out, quarz music, sixsixtysix, trackless, war of nerves, oraz zod.

Więcej na:

[http://soundcloud.com/suburbantrash/noize-creator-live-bln-09-06](http://soundcloud.com/suburbantrash/noize-creator-live-bln-09-06)
[http://soundcloud.com/suburbantrash/the-duke-of-juke-duke-of-the](http://soundcloud.com/suburbantrash/the-duke-of-juke-duke-of-the)

DJ QB (Polska/Niemcy)

DJ QB (Polska/Niemcy)

QB (Krzysiek Kostka) - Wspołtworca wrocławskiego kolektywu muzyczno- wizualnego Tanzvoyeur. Maurizio, Jeff Mills, Plastikman, Surgeon.. to właśnie ich dźwięki zainspirowały go do tego aby w muzyce poszukiwać tego co unikalne i porywające. Zaczął od techno i detroit a teraz gra mieszankę techno, minimalu, house'u i dub'u. Swojego pierwszego, klubowego seta zagrał w styczniu 2003 na imprezie pod szyldem Connected w Wagon Club'ie we Wrocławiu.

VJ EMIKO (Polska)

VJ EMIKO / Emilia Gumańska - wrocławska producentka wideo, vj, fotograf. Inspirowana dźwiękiem, kreuje swoje sety vj'skie, wykorzystując wyłącznie autorskie produkcje wideo. Głowną rolę odgrywa w nich ludzkie ciało - jako medium stanow emocjonalnych. W projektach wideo często eksperymentuje ze światłem oraz elementami scenografii, nadając im funkcje symboli. Przez połtora roku wspołpracowała z Polskim Radiem, tworząc oprawę wizualną w ramach audycji muzycznych w telewizyjnym projekcie "Czworka na Wizji" Podczas 10. edycji Live Performance Meeting 2011 zajęła 1. miejsce w międzynarodowym konkursie vj'skim VJ Torna Championship. Wizualne hipnozy EMIKO można oglądać zarowno w przestrzeniach klubowych, festiwalowych, w formie rozbudowanych projektow audiowizualnych oraz klipow.

Więcej na:

https://vimeo.com/vjemiko

https://www.facebook.com/emikovj

portfolio: https://vimeo.com/vjemiko

VJ LUMINATOR (Polska)

Zwycięzca Vj-battle w konkursie Vj Torna odbywającego się w 2011 roku w Rzymie podczas festiwalu Live Performance Meeting. Zdobywca I miejsca na ogolno-polskim festiwalu Videozone 2009 na najlepszy autorski set vj-ski. Architekt wnętrz oraz vj kreatywny, doskonale odnajdujący się w każdym z gatunkow muzycznych. Projektant przestrzeni wizualnych oraz reżyser obrazu Wrocławskich festiwali. Właściciel Luminator.pl. Wspołpracuje z Kickbeat. Aktualnie rezydent w klubie Eter.

Więcej na:

www.luminator.pl

https://vimeo.com/31799622

https://vimeo.com/32005365

https://vimeo.com/25449016

https://vimeo.com/15183853


PROJEKCJE

[YUV V.02] / SPATIAL LINES

program kuratorski Antje Weitzel i Mirjam Wenzel dla CTM.02 i CTM.03

Pokaz prac wideo: abstrakcyjny obraz połączony z muzyką elektroniczną.

Kuratorzy: Antje Weitzel i Mirjam Wenzel.

*We wspołpracy z club transmediale. *

  1. H.K. Mark 1 [NO, 1998]

Video & Sound: HC Gilje

  1. Crossings [NO, 2002]

Video: HC Gilje, Sound: Jazzkammer, Justin Benett

  1. Yolanda [D, 2000]

Video: Philipp Geist (VideoGeist), Sound: Tied & Tickled Trio

  1. Sleepy People. Network Down [D, 1997]

Video: Sebastian Oschatz (meso), Sound: microstoria

  1. Construct Loop [D, 1998]

Video: Andreas Schimanski, Sound: Carsten Nicolai

  1. My Favorite Shop [D, 2003]

Video: Sebastian Kutscher, Sound: Jan Jelinek

  1. Dowhile [D, 1995]

Video: Sebastian Oschatz (meso), Sound: Oval

  1. Surf´s up [D, 2001]

Video: Philipp Geist (VideoGeist), Sound: Kpt.Michi.Gan

  1. Stacking of Different Natures [NO, 2002]

Video: HC Gilje, Sound: information

  1. Untitled [D, 2002]

Video & Sound: pReview

  1. Untitled [D, 1997]

Video: pReview, Sound: Nan Carrow

  1. Schrittweiser (Oscar Fischinger Revisited) [D, 1998]

Video: Oliver Hardt, Sound: Hubert Machnik

  1. Video for Aliens I [D, 1998]

Video: Thomas Scheffer

  1. Video for Aliens II [D, 2000]

Video: Thomas Scheffer

  1. Untitled (live performance) [PL, 2002]

Video & Sound: Lukasz Lysakowski

  1. IBM [IR/D 2001]

Video: Lillevan, Sound: Rechenzentrum

SPATIAL LINES

1.Unterwerk [AT, 2000]

Video & Sound: Dariusz Krzeczek, 2 min.

2.Rewind [AT, 2000]

Video: [N:JA], Sound: Shabotinski, 5 min.

3.Crossings [NO, 2002]

Video: HC Gilje, Sound: Jazzkammer, Justin Bennett, 5 min.

4. [AT, 2002]

Video: [N:JA], Sound: Radian, 4 min.

5.Lilium [AT/D, 2002]

Video: Karø Goldt, Sound: Rashim, 3 min.

6.My Kingdom for a Lullaby [AT, 2002]

Video: Michaela Grill, Billy Roisz, Sound: Kurzmann, Siewert, 12 min.

7.Traxdata [AT, 1998]

Video: Jurgen Moritz, Norbert Pfaffenbichler, Sound: Christian Fennesz 4 min.

8.Mobile V [AT/NL, 2000]

Video & Sound: Remi, 3 min.

9.Informer [IL, 2002]

Video & Sound: Ran Slavin, 3 min.

10.Untitled (live performance) [PL, 2002]

Video & Sound: Lukasz Lysakowski, 5 min.

11.36 [AT, 2001]

Video: Norbert Pfaffenbichler, Lotte Schreiber, Sound: Stefan Nemeth, 2 min.

12.Stir Mesh [UA/D, 2002]

Video: Akuvido, Sound: Kotra, 5 min.

Więcej na:

[http://www.ctm-festival.de/projects/screenings/screening- programmes/article/26/yuv02.html](http://www.ctm- festival.de/projects/screenings/screening-programmes/article/26/yuv02.html)

http://www.ctm-festival.de/projects/screenings/screening-programmes/article/26/spatial-lines.html

OBLICZA/OBLICZA

Paweł Modzelewski

fotografia/obiekt/instalacja

wernisaż: 12.10.2012 g.18.00

Wystawa pt. Oblicza/Oblicza to pierwsza, tak obszerna odsłona wieloetapowego projektu, ktory sukcesywnie, od wielu lat realizowany jest przez młodego wrocławskiego artystę Pawła Modzelewskiego. Ekspozycja ta stanowi więc prezentację zbioru dotychczas powstałych prac intermedialnych, ktore w kilku przypadkach prezentowane były szerszej publiczności w ramach wystaw indywidualnych, jak i zbiorowych. Nigdy wcześniej jednak nie zaistniały w obrębie jednej ekspozycji i nie zostały wyeksponowane jako właściwy, spojny cykl/projekt. Na wystawę złoży się więc szereg realizacji, ktore pomimo rożnorodności formalno-stylistycznej, będą poruszały się wokoł jednego zagadnienia - tożsamości ludzkiej, a może bliżej tożsamości jednostki. Paweł Modzelewski to młody - acz bardzo aktywny - artysta, a jego realizacje skupiają się przede wszystkim na subiektywnym dialogu z rzeczywistością. Modzelewski wciela się w aktora grającego głowną rolę w swych realizacjach, gdzie wykorzystując motyw autoportretu, zmusza nas - odbiorcow - do dialogu, bardzo często wewnętrznego, z samym sobą.

Kurator wystawy: Kama Wrobel

Więcej info:

http://www.ckagora.pl/OBLICZAOBLICZA-FOTOGRAFIAOBIEKTINSTALACJA1_n523

bilety:

30PLN / przedsprzedaż i 40PLN /w dniu koncertu

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ