koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Smith / Jaspers / Stencil

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 167 wyświetleń od 18 października 2012
  • 25 października 2012, czwartek
    » 20:00

Awangardowa elektronika w Firleju

*SMITH / JASPERS / STENCIL *(USA / NL / CAN)

Tom Smith jest nie tylko muzykiem, to wręcz człowiek-instytucja, zajmujący się tyleż
tworzeniem muzyki, co jej produkcją i promowaniem. Zakorzeniony w kalifornijskiej scenie
niezależnej, zaczął grać w Boat Of pod koniec lat 70., w latach 80. założył awangardowy
zespoł Peach of Immortality, nieco poźniej związał się z noise-rock'owym Pussy Galore, w ktorego składzie pojawiają się takie nazwiska jak Jon Spencer czy Bob Bert (Sonic Youth).
Eksperymentalne podejście do muzyki i efemeryczność składow skłania Smitha do założenia To Live And To Shave In LA - kolektywu w ramach ktorego gra z rożnymi muzykami. Od początku
lat 90. kiedy wcielił ow pomysł w życie i przeniosł się z Kaloforni na Florydę przez
TLATSILA przewinęli się następujący muzycy: Ben Wolcott, Greg Chapman, Billy Taylor, Fred
Ware III, Mark Morgan, Weasel Walter, Misty Martinez, Nandor Nevai, Don Fleming, Andrew
W.K., Chris Grier, Graham Moore, Gaybomb, Thurston Moore, Patrick Spurlock, Sickboy
Milkplus, Balazs Pandi, Joke Lanz (aka Sudden Infant). Mimo zaangażowania w powyższy
projekt Smith nie zaprzestał działalności solowej czy grania w duetach, czego owocem były
np. płyty nagrane wspolnie z Kevinem Drummem. Na boku działalności muzycznej powstała
oficyna wydawnicza Karl Schmidt Verlag, skupiona na wydawaniu muzyki eksperymentalnej i improwizowanej. Miało to miejsce krotko po ostatniej przeprowadzce Smitha do niemieckiego
Hanoweru w 2008 roku. Mniej więcej w tym czasie Tom spotkał Woutera Jaspersa...

Wouter Jaspers mogłby być jego synem i w pewnym sensie jest: jeśli chodzi o eksperymenty z dźwiękiem, przekraczanie granic między gatunkami czy awangardowe podejście do muzyki.
Podobnie jak Smith - Jaspers doskonale odnajduje się we wspołpracy z innymi, często jakże
innymi muzykami. Podczas swoich licznych tras koncertowych po Europie, Stanach
Zjednoczonych i Azji zapraszał do wspołpracy rożne postaci: wiolonczelistkę Audrey Chen,
kontrabasistę Klausa Janka, noise'owego Sten Ove Tofta czy gitarzystę Erica Arna. Wraz ze swoim holenderskim rodakiem - Fransem de Waardem (Beequeen, Goem)  utworzył projekt
Ezdanitoff. Analogowa elektronika Jaspersa - czasem kolażowa, czasem noise'owa - we wspołpracy z Tomem Smithem wspieła się na wyżyny, stanowiąc tło dla śpiewanych przez
Amerykanina piosenek. Tak właśnie powstał ich wspolny projekt Thieves Who's Who.

Stan Stencil - pochodzący z Kanady, mieszkający po trochu na Malcie, po trochu w Berlinie
wielbiciel syntezatorow modularnych. W przeciwieństwie do większości, zamiast muzyki,
tworzy za ich pomocą minimalistyczne wizualizacje, sprzężone z dźwiękiem. Autor oprawy
wizualnej podczas koncertow Toma Smitha i Woutera Jaspersa.  
**INNER VISION LABORATORY**  
Przed koncertem Smith / Jaspers / Stencil  publiczność rozgrzewać będzie Karol Skrzypiec (ur. 1985, absolwent szkoł  muzycznych I i II stopnia w klasie fortepianu), w projekcie muzycznym  Inner Vision Laboratory (I.V.Lab).  
 Powstanie projektu przypada  na marzec 2005 roku. Stylistycznie I.V.Lab można zaliczyć głownie do gatunku dark industrial ambient, jednakże w dyskografii znaleźć można  rownież elementy muzyki etnicznej, muzyki klasycznej etc. Pierwsze  nagrania zaowocowały powstaniem albumu „Set Of Several Illustrations  ktory ukazał się za pośrednictwem netlabelu Far From Showbiz. Kolejne  płyty wydane zostały przez takie wytwornie jak Rage In Eden, Zoharum, No  Angels Productions, Beast Of Prey. Projekt na kolejnych wydawnictwach  ewoluował z prostych eksperymentow do szeroko pojętej muzyki  ilustracyjnej i konceptualnej. Utwory powstają w oparciu o dźwięki  syntezatorow, fortepianu, nagrań terenowych i sampli.  

bilety:

15zł/25zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ