koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyBANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu

VERSCHIJNEN-VERDWIJNEN SKRYTOBJAWIENIE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 903 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 9 maja 2003, piątek
    do: 23 maja 2003, piątek

RAPHAËL DUA

Typowym dla twórczości Raphaëla Duy zabiegiem artystycznym jest wnikanie w wnętrze tworzonych brył, badanie ich cielesności, uzewnętrznianie ich. W swoich rzeźbach Dua stara się uchwycić ruch przedmiotów, oddać pojęcie szybkości. Dua korzysta z tradycji minimal artu, odrzucając jednak dążenie do otrzymania wyraźnie zdefiniowanego, stabilnego kształtu. W cyklu wystaw Verschijnen-Verdwijnen (Skrytobjawienie) stabilnośc zastąpiona zostaje przez labilość, a pasywny kształt przez aktywny ruch. Elementy, jakich w swojej sztuce używa RaphaĎl Dua, kojarzą się z tradycyjną futurystyczną ikonografią. Zdają się nie oddawać żadnej rzeczywistości. Dopiero w optycznym kontakcie z publicznością nabierają indywidualnych cech. Krytyk sztuki, Steven Jacobs, mówi o dziełach Duy, iż (...) nie same przedmioty, ale dopiero ich odbicie w umyśle odbiorcy, mają walor artyzmu. U Duy widać fascynacje nowymi technologiami. W cyklu LAutreprzedmiotem zainteresowania artysty staje się komputer. Duę interesują dwa aspekty: wnętrze urządzenia i pojęcie szybkości z jaką działa. Jasne punkty pojawiające się na ekranie, dzięki którym powstaje obraz, przywodzą na myśl nocny krajobraz wielkiego miasta (City of Bits). Idea szybkości odgrywa rolę również w cykluVerdwijnen-Verschijnen. Tam na czarnej przestrzeni rozpostartych jest kilka warst gazy, przez co powstaje obraz ruchu, odbiorca nie może na niczym skupić wzroku, a każde najmniejsze przesunięcie światła powoduje inna recepcję u oglądającego. W cyklu Verschijnen-Verdwijnen`, mimo ze brzmi to paradoksalnie, wizualny obraz powstaje dopiero po jego ukryciu, opakowaniu. Czym więcej warstw pokrywa pierwotną przestrzeń, tym głębszy staje się obraz.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ