koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

I INNI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 24 078 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 9 czerwca 2006, piątek
    do: 23 czerwca 2006, piątek

przyjemność przed transakcją

Otwarcie wystawy: 9 czerwca 2006 r., godz. 18.00

I INNI to trochę sarkastyczny, trochę zdystansowany wspólny pseudonim pary artystów - Miry BoczniowiczAndrzeja K. Urbańskiego. Oboje mający na koncie wiele wystaw indywidualnych oraz nagród w kraju i za granicą od kilku lat działają i występują razem tworząc przede wszystkim w sferze nowych mediów i na obszarach dotychczas oficjalnie niezaanektowanych przez sztukę.

Miejsca w których wystąpili jako tandem to m.in.:

  • Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Modelarnia (Gdańsk)
  • Muzeum Historii Miasta Łodzi
  • Bunkier Sztuki (Kraków)
  • Galeria BWA (Bielsko Biała, Wrocław, Zielona Góra)
  • Galeria XX1, Galeria Program (Warszawa)
  • Palac Adria (Praga, Czechy)
  • Galeria Entropia (2004, 2006)

Przyjemność przed transakcją to tytuł instalacji dotyczącej mechanizmów konsumpcji ujętych w skali makro, mikro a także tesco. Autorzy kolejny raz podejmują temat ujarzmienia i władzy. Mniej lub bardziej uświadamiane przyjemności często w niewielkim stopniu mające cokolwiek wspólnego z zaspokajaniem rzeczywistych potrzeb, uwikłane w dyskretną sieć pokus i stymulacji, w momencie transakcji przechodzą ze sfery intymnej biografii porządań w sferę statystycznej wiedzy oraz władzy niustannie oliwiącej aparat przymusu konsumpcji. Konsumpcja jako temat gry wirtualnych sił w realizacji Miry i Andrzeja przejawia się jako obraz śladów trans-akcji, jako trans obrazu śladów, jako ślad transakcji obrazów... - Alicja Jodko

Twórcy o instalacji:

Zamiast motta

Jeśli określoną wiedzę potraktować jako szczególny wizerunek fragmentu świata, do którego owa wiedza się odnosi, to każda poszczególna informacja współtworząca tę wiedzę-optykę stanowi podstawowy element uwięzienia przedmiotu swego pożądania a jest nim Podmiot.

ARTAU 2006

Inskrypcje konsumenckiej aktywności utrwalane na ulotnych kawałkach papieru, które swym zasięgiem określają obszar biografii zajęty przez codzienność, obszar w którym pamiątkowa fotografia jest ekscesem.

Oto ludzkie życie, ze swoimi chwilami codzienności ujęte w gorset liczb. Tak konstruowana wiedza pozostaje dla nas zamknięta, stała się ona bowiem w momencie transakcji własnością systemu elektronicznego.

To dzięki niemu niewinne liczby odnajdują swoje przeznaczenie wyroczni przyszłych zysków.

W ten sposób niepostrzeżenie biografia faktów nieważnych staje się sprzymierzeńcem milczącego nakazu, który wraca do nas w postaci kolejnej szansy na bycie jeszcze szczęśliwszą/ym

W swej początkowej postaci wspomniana biografia staje się przedmiotem zabiegów władzy mających jeden cel - okiełznać ten matematyczny żywioł i sprawić by stał się skutecznym sojusznikiem w planowaniu nieważnych faktów. Kiedy narzędzia tej władzy/wiedzy wyczerpią się w swych możliwościach wpływania na bieg zdarzeń, powrócą w postaci wiedzy historycznej.

Przyjemność przed transakcją to uczucie - fantom, wszystko jest tu napiętnowane byciem jakby

Podsycana emocja zakupów przesłania udanie fakt, że czynimy to ponieważ

czyniliśmy to już wcześniej.

[ I INNI.] 2006

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ