koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Karolina Freino CHANSONS DE GESTE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 628 wyświetleń od 10 grudnia 2012
  • od: 13 grudnia 2012, czwartek
    do: 11 stycznia 2013, piątek

Karolina Freino

CHANSONS DE GESTE

otwarcie i peformance: 13.12.2012 | czwartek | godz.18.00 | wystawa trwa do 11.01.2013

wspołpraca:

Radomir Piorun (ruch)

Cezary Duchnowski (dźwięk)

oraz

Inga Leśniewska (historia)

Zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Premierowa odsłona najnowszego projektu Karoliny Freino

Chansons de Geste [Pieśni o czynie/Pieśni gestu] podobnie do swojego literackiego pierwowzoru skupiają się na sylwetkach historycznie ważnych postaci. Koncentrując się na gestach towarzyszących przemowieniom osob istotnych dla dziejow świata w XX wieku, transkrybują je na dźwięk przy pomocy Thereminu (wynalezionego w postrewolucyjnej Rosji pierwszego elektronicznego instrumentu, na ktorego polu elektromagnetycznym gra się bezdotykowo). Chansons de Geste są więc pieśnią historii XX wieku, a przede wszystkim wizualno-dźwiękowym portretem władzy.


Karolina Freino /1978/ Studia w Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu [rzeźba], Edinburgh College of Art [School of Sculpture] i Uniwersytecie Bauhausu w Weimarze [MFA "Sztuka Publiczna i Nowe Strategie Artystyczne"]. Od 2007 roku asystentka w Katedrze Rzeźby ASP we Wrocławiu. Stypendystka m.in. Alfred Topfer Stiftung [2005/6] i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego [2012]. Od 2006 roku pracuje z Dušicą Dražić [SRB], Samem Hopkinsem [UK/KEN] i Teresą Luzio [P] jako usually4.

"Artystyczna nomadka", często pracuje w przestrzeniach publicznych w rożnych zakątkach świata. Używa wielu mediow i technik wypowiedzi. Inspirują ją konteksty miejsc, w ktorych pracuje, ich historia, przestrzeń i funkcja. Wkracza w nie pozostawiając dyskretne interwencje. Wnikliwie obserwuje i interpretuje wspołczesność i historię najnowszą.

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ