koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Na kołach i po torach, czyli jak przewożono pocztę w I połowie XX wieku

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 372 wyświetleń od 4 lutego 2013
  • 13 lutego 2013, środa
    » 2013-03-18

Amerykański motocykl Harley-Davidson i polski CWS, a obok Fiat 500 i Fiat 508, a nawet Chevrolet. W 1926 roku zarząd poczty dysponował 34 samochodami i 22 motocyklami, a także 83 samochodami prywatnych przedsiębiorstw. Na początku 1939 roku w transporcie pocztowym było już 595 samochodów i 547 motocykli razem z rowerami, a ponadto wynajmowano 555 samochodów i 133 motocykle. W Polsce koniec I wojny światowej i odzyskanie niepodległości spowodowały odbudowę również pocztowych struktur. Wraz ze wzrostem stałej ilości przesyłek, które poczta musiała przewozić z miejsca nadania do miejsca przeznaczenia pojawiła się potrzeba odpowiednich środków transportu w zorganizowanej sieci połączeń. W dużej mierze przewóz ładunku pocztowego odbywał się koleją w specjalnych wagonach pocztowych zwanych ambulansami pocztowymi lub za pomocą konwojów pocztowych. Uzupełnieniem komunikacji kolejowej była komunikacja traktowa, która miała docierać do najmniejszych placówek pocztowo-telekomunikacyjnych. W komunikacji traktowej używane były samochody, zaprzęgi konne, autobusy i rowery. Muzeum Poczty i Telekomunikacji zaprasza na wystawę „Na kołach i po torach, czyli jak przewożono pocztę w I połowie XX wieku”. Zwiedzający będą mogli przekonać się, że pocztę przewożono nie tylko pociągami i samochodami, ale też motorami, a nawet tramwajami. W 25 gablotach zaprezentujemy fotografie przedstawiające wszystkie rodzaje pocztowych pojazdów. Wyjątkowym uzupełnieniem wystawy będzie Harley Davidson RA z 1932 r. z Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ