koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

GIOACCHINO ROSSINI – GALA STRUMENTALE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 268 wyświetleń od 7 marca 2013
  • 27 kwietnia 2013, sobota
    » 18:00

NFM Ensemble:
Bartosz Bober – skrzypce
Wojciech Hazuka – skrzypce
Maciej Kłopocki – wiolonczela
Janusz Musiał – kontrabas

Program:
G. Rossini – VI Sonata a quattro D-dur: cz. III Tempesta, I Sonata a quattro G-dur, II Sonata a quattro A-dur, V Sonata a quattro Es-dur na dwoje skrzypiec, wiolonczelę i kontrabas, Duetto na wiolonczelę i kontrabas
D. Dragonetti – Walc B-dur nr 10, Walc A-dur nr 6 na kontrabas solo

WSTĘP WOLNY

Sześć Sonat a quattro znamy przede wszystkim z nieudolnego opracowania na kameralną orkiestrę smyczkową. Państwa obecność na koncercie „Gioacchino Rossini – Gala Strumentale” to okazja, aby te utwory odkryć na nowo, w niezmienionej szacie brzmieniowej. Sonaty wykonane na oryginalny skład (dwoje skrzypiec, wiolonczela i kontrabas) urzekają idealnymi proporcjami, lekkością i gracją tak charakterystyczną dla kwartetu złożonego z instrumentów smyczkowych. Gioacchino Rossini napisał Sonaty w 1804 roku w wieku zaledwie dwunastu lat. To muzyczny mikrokosmos kompozytora, który znajduje swoje rozszerzenie w jego całej późniejszej twórczości. Rossini w swoich trzydziestu dziewięciu operach często rozwija wątki i pomysły zawarte w Sonatach. Najlepszym przykładem teatralności „kwartetów” jest finałowa część Sonaty nr 6 – Tempesta (z włoskiego „burza”), która w naszym programie zajmuje miejsce uwertury rozpoczynającej koncert. Tutaj „dekoracje” muzyczne zmieniają się bardzo często, a ich kontrast wywołuje niemałe wrażenie. W programie znajdzie się także Duetto na wiolonczelę i kontrabas napisane przez Rossiniego na zamówienie słynnej rodziny Salomonów, znanej ze swoich muzycznych talentów w XIX-wiecznym Londynie. Premiery utworu dokonali wiolonczelista Philip Joseph Salomon i słynny włoski kontrabasista Domenico Dragonetti w 1824 roku. To niezwykle udane tête-à-tête dwóch najniższych instrumentów smyczkowych stanowi kolejny przykład geniuszu Rossiniego w dziedzinie muzyki kameralnej. Ponieważ cały program nawiązuje w nazwie i muzycznej treści do opery, to w charakterze intermezzów/antraktów/interludiów proponujemy Państwu dwa walce Domenico Dragonettiego, kontrabasisty i kompozytora, tego samego, który jako pierwszy wykonał Duetto Rossiniego.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ