koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
LATO w biblioteceKRUPAGASTRO Miasto 4CO JEST GRANE - lipiec/sierpień 2024 - nr 362
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

GIOACCHINO ROSSINI – GALA STRUMENTALE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 590 wyświetleń od 7 marca 2013
  • 27 kwietnia 2013, sobota
    » 18:00

NFM Ensemble:
Bartosz Bober – skrzypce
Wojciech Hazuka – skrzypce
Maciej Kłopocki – wiolonczela
Janusz Musiał – kontrabas

Program:
G. Rossini – VI Sonata a quattro D-dur: cz. III Tempesta, I Sonata a quattro G-dur, II Sonata a quattro A-dur, V Sonata a quattro Es-dur na dwoje skrzypiec, wiolonczelę i kontrabas, Duetto na wiolonczelę i kontrabas
D. Dragonetti – Walc B-dur nr 10, Walc A-dur nr 6 na kontrabas solo

WSTĘP WOLNY

Sześć Sonat a quattro znamy przede wszystkim z nieudolnego opracowania na kameralną orkiestrę smyczkową. Państwa obecność na koncercie „Gioacchino Rossini – Gala Strumentale” to okazja, aby te utwory odkryć na nowo, w niezmienionej szacie brzmieniowej. Sonaty wykonane na oryginalny skład (dwoje skrzypiec, wiolonczela i kontrabas) urzekają idealnymi proporcjami, lekkością i gracją tak charakterystyczną dla kwartetu złożonego z instrumentów smyczkowych. Gioacchino Rossini napisał Sonaty w 1804 roku w wieku zaledwie dwunastu lat. To muzyczny mikrokosmos kompozytora, który znajduje swoje rozszerzenie w jego całej późniejszej twórczości. Rossini w swoich trzydziestu dziewięciu operach często rozwija wątki i pomysły zawarte w Sonatach. Najlepszym przykładem teatralności „kwartetów” jest finałowa część Sonaty nr 6 – Tempesta (z włoskiego „burza”), która w naszym programie zajmuje miejsce uwertury rozpoczynającej koncert. Tutaj „dekoracje” muzyczne zmieniają się bardzo często, a ich kontrast wywołuje niemałe wrażenie. W programie znajdzie się także Duetto na wiolonczelę i kontrabas napisane przez Rossiniego na zamówienie słynnej rodziny Salomonów, znanej ze swoich muzycznych talentów w XIX-wiecznym Londynie. Premiery utworu dokonali wiolonczelista Philip Joseph Salomon i słynny włoski kontrabasista Domenico Dragonetti w 1824 roku. To niezwykle udane tête-à-tête dwóch najniższych instrumentów smyczkowych stanowi kolejny przykład geniuszu Rossiniego w dziedzinie muzyki kameralnej. Ponieważ cały program nawiązuje w nazwie i muzycznej treści do opery, to w charakterze intermezzów/antraktów/interludiów proponujemy Państwu dwa walce Domenico Dragonettiego, kontrabasisty i kompozytora, tego samego, który jako pierwszy wykonał Duetto Rossiniego.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ