koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyBANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

The Woman Decomposed

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 200 wyświetleń od 15 maja 2013
  • od: 16 maja 2013, czwartek
    do: 17 maja 2013, piątek

The Woman Decomposed Spektakl Gemy Galiany ze Studia Matejka 16–-17 maja (czwartek–piątek) godz. 21.00; Sala Teatru Laboratorium Spektakl w językach hiszpańskim i angielskim

Kobieta w „The Woman Decomposed” rozsypuje się i odbudowuje, wciąż na nowo. Nie towarzyszą temu ani akceptacja, ani odrzucenie. Obserwuje siebie, jak przeglądałam się w lustrze własnej samotności. Kobieta w „The Woman Decomposed” rozsypuje się i odbudowuje, wciąż na nowo – dla przyjemności, bólu, rozczarowania, buntu, pytań, miłości i wolności. Kobieta w „The Woman Decomposed” jest czymś a zarazem czymś innym. Jest tym, kim jesteśmy, tym, czym nie jesteśmy i tym, czym chcieliśmy być – wielością w jedności. Kobieta w „The Woman Decomposed” rozsypuje się, wciąż na nowo, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie, miejsce, które jest zarazem miejscem nas wszystkich, przynajmniej częściowo, jako miejsce przynależne całej ludzkości. Kobieta w „The Woman Decomposed” jest mikrokosmosem świata, który się rozsypał, świata, który rozpękł się pod ciężarem własnej tragedii, tragedii samotności w tłumie, tragedii sprzeczności i niezadowolenia. Kobieta w „The Woman Decomposed” nie ucieka przed sobą, ale akceptuje własną tragedię i śmieje się z niej do utraty orientacji.

Samotność to przestrzeń wolności. Jestem widzem obserwującym świat, w którym mieszkam. Będąc częścią świata, zaprzeczam samej sobie. Tak jak wy, mieszczę w sobie tysiące dusz. Chcę je wyzwolić. Nie chcę mieć tylko jednej. Nie chcę stracić tych wszystkich dziwnych istot, które we mnie mieszkają. Wybieram samotność, bo wybieram wolność. Aby mówić o samotności, konieczne jest odosobnienie i wynikające z niego poczucie wolności. Samotna w tłumie. Aktorka samotna wśród widzów. Nie mam nic do ukrycia. Odkrywam siebie i moje pytania przed tłumem widzów. Chcę ujawnić naszą wspólną samotność. Próbuję ją zaakceptować. Gema Giliana

Spektakl inspirowany „Księgą niepokoju Bernarda Soaresa, pomocnika księgowego w Lizbonie” Fernando Pessoi i „Wilkiem stepowym” Hermana Hesse.

„Świat wyobraźni i rzeczywistość przenikają się. Marzenia i gra stapiają się w jedno. Moim jedynym światem był świat mojej wyobraźni. Nigdy nie przeżyłem romansów tak rzeczywistych, tak pełnych życia i wrzenia krwi, jak te, które miałem z postaciami, które sam stworzyłem”. Fernando Pessoa AUTORKA/AKTORKA: Gema Galiana REŻYSERIA: Matej Matejka DRAMATURGIA: Anthony Nikolchev SCENOGRAFIA: La Mujer Tranvia WSPÓŁPRACA MUZYCZNA: Ditte Berkeley, Daniel Han Czas trwania: 50’

Gema Galiana urodziła się w Hiszpanii, studiowała aktorstwo w Wyższej Szkole Sztuki Dramatycznej w Murcji, specjalizując się w hiszpańskim teatrze klasycznym. Współpracowała z Julianem Herrero, Dorą Centenero, Jorge Urreą, Teatro del Aire, Rizoma Teatro oraz Ferroviaria Ensemble. Interesuje się teatrem fizycznym – uczestniczyła w kursach prowadzonych przez Isabel Ubedę, Bruce’a Myersa, Gabriela Gawina, Raúla Iaizę, a także zespól teatralny OBRA at Au Brana. Obecnie należy do zespołu Studia Matejka. Przed dziesięć lat trenowała karate gōjū-ryū.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ