koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Wernisaż wystawy „No Water on the Other Edge”, Luis Plácido Costa i Andreia Santana

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 622 wyświetleń od 24 czerwca 2013
  • 26 czerwca 2013, środa
    » 18

W ramach tegorocznej edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL portugalski duet (Luís Plácido Costa i Andreia Santana) przygotuje dwie instalacje site specific, będące dla siebie wzajemnym uzupełnieniem i kontynuacją jednej myśli. Jedna z prac („Borda d’Agua/ Water’s Edge”) powstanie w ścisłym obszarze Przeglądu, w sąsiedztwie Placu Polskiego. Druga („No Water on the Other Edge”) – w galerii Mieszkanie Gepperta. W swej twórczości Luís Plácido Costa i Andreia Santana, bazując na zastanych materiałach lub dodając nowe, dokonują przekształceń otoczenia na różną skalę, zaburzając znany zwiedzającemu porządek i wprowadzając poczucie dezorientacji. Wytwarzają tym samym nową przestrzeń, poddając reinterpretacji pojęcie „miejsca”, konstruując “nowe miejsce” w jego obszarze. Obydwie prace przygotowywane dla SURVIVALu dotyczyć będą tematu warstw (rozumianych dosłownie – jako konstrukcji podtrzymującej, jak i filozoficznie – jako bazy dla wszelkiej ludzkiej działalności i ludzkiej egzystencji), a także procesu ich odsłaniania, nakładania się na siebie czy przemieszczania. Obydwie prace dotyczą też tematu materii – jej przekształceń i przesunięć pomiędzy rożnymi warstwami, zarówno poprzez działanie natury (a więc np. na skutek działania wody, poprzez wypłukiwanie, wymywanie) jak i poprzez działalność ludzką. O ile praca przygotowywana w otwartej przestrzeni Bulwaru X. Dunikowskiego bazuje na naturalnych, zastanych w danym miejscu materiałach, zaburzając ich pierwotne ułożenie, o tyle instalacja w Mieszkaniu Gepperta wykorzystuje materiały obce dla danego miejsca. Artyści dokonują w tym wypadku przemieszczenia materii, nie w obrębie jednej warstwy, ale pomiędzy dwoma odległymi poziomami – pomiędzy światem natury a przestrzenią ludzkiej działalności – architektury. Artyści działają, można powiedzieć, dwutorowo. Z jednej strony, nadają formę architektonicznej konstrukcji naturalnej materii w obszarze bulwaru. Z drugiej – w obrębie architektury (w pomieszczeniu galerii) wprowadzają naturalny element (ziemia i trawa), sugerując zbliżenie ku naturze, ku naturalnemu podłożu. Ponadto instalacja w Mieszkaniu Gepperta bazuje na kontraście między naturalnym surowcem a jego syntetycznych odpowiednikiem (sztuczny trawnik). Realizacja w Mieszkaniu Gepperta jest też kontynuacją cyklu pt.“Widzialne/Niewidzialne”. Mimo, że obydwie prace znajdują się w znacznym oddaleniu, są jednak wynikiem jednej idei, której pojęcie jest możliwe dzięki zobaczeniu, a raczej doświadczeniu obydwu instalacji. A zatem uzyskanie całościowego obrazu instalacji jest możliwe tylko dzięki przemieszczeniu się odbiorcy z Bulwaru do galerii Mieszkanie Gepperta.

Po wernisażu, o godzinie 19, odbędzie się wykład pt.„Zobacz! Gramatyka widzialności w strategiach kuratorskich” Katarzyny K. Górskiej w ramach DYSKU Gepperta. https://www.facebook.com/events/536487403076990/ Zapraszamy!

Miejsce: galeria Mieszkanie Gepperta, ul. Ofiar Oświęcimskich 1/2 Wystawa otwarta: 26.06 – 5.07.2013, wtorki, czwartki i piątki od 16:00 do 19:00 http://www.mieszkaniegepperta.pl/


As part of this year’s edition of the SURVIVAL Art Review, the Portuguese duo Luís Plácido Costa and Andreia Santana will prepare two site specific installations which will develop the same idea and complement each other. One of them (‘Borda d’Agua/ Water’s Edge’) will be created within the area of the Review, while the other (‘No Water on the Other Edge’) – at the Mieszkanie Gepperta gallery.

In their practice, Luís Plácido Costa and Andreia Santana use existing materials or add new ones to transform the surroundings at various scales in order to distort the well-known order and introduce a feeling of disorientation. Thus they create a new space, reinterpreting the notion of a ‘place’ and constructing a ‘new place’ within it.

Both works prepared for SURVIVAL will touch upon the concept of layers (understood literally – as a supporting construction, and philosophically – as a basis of all human activity and existence) and the process of revealing them, overlapping and relocating. They also refer to the subject of matter – its transformations and shifts between different layers caused by nature (e.g. as an effect of scouring, hollowing out by water) as well as by human activity.

While the work prepared in the open space of Xawery Dunikowski Boulevard is based on the distortion of the original arrangement of materials which exist there naturally, the installation at Mieszkanie Gepperta makes use of materials which are alien to that place. In the latter case, the artists will move matter, although not within one layer but between different levels, belonging to the world of nature or being within the scope of human activity – architecture. One might say that the artists adopt a two-prong approach. On the one hand, they shape natural matter near the Boulevard into an architectural form; on the other – they introduce a natural element (soil and grass) inside the architecture of the gallery space, which suggests coming closer to nature, to the natural substrate. Moreover, the installation at Mieszkanie Gepperta is based on the contrast between a natural material and its synthetic equivalent (artificial grass).

The work shown at Mieszkanie Gepperta is a continuation of the ‘Visible/Invisible’ subject. Although the two works are physically remote, they stem from one idea which is fully understandable only after seeing, or experiencing, both installations. Thus the work as a whole remains invisible – the complete picture of the installation is revealed when the recipient moves from the Boulevard to the Mieszkanie Gepperta gallery.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ