INFORMACJA:
Wernisaż wystawy „No Water on the Other Edge”, Luis Plácido Costa i Andreia Santana
- 26 czerwca 2013, środa» 18
W ramach tegorocznej edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL portugalski duet (Luís Plácido Costa i Andreia Santana) przygotuje dwie instalacje site specific, będące dla siebie wzajemnym uzupełnieniem i kontynuacją jednej myśli. Jedna z prac („Borda d’Agua/ Water’s Edge”) powstanie w ścisłym obszarze Przeglądu, w sąsiedztwie Placu Polskiego. Druga („No Water on the Other Edge”) – w galerii Mieszkanie Gepperta. W swej twórczości Luís Plácido Costa i Andreia Santana, bazując na zastanych materiałach lub dodając nowe, dokonują przekształceń otoczenia na różną skalę, zaburzając znany zwiedzającemu porządek i wprowadzając poczucie dezorientacji. Wytwarzają tym samym nową przestrzeń, poddając reinterpretacji pojęcie „miejsca”, konstruując “nowe miejsce” w jego obszarze. Obydwie prace przygotowywane dla SURVIVALu dotyczyć będą tematu warstw (rozumianych dosłownie – jako konstrukcji podtrzymującej, jak i filozoficznie – jako bazy dla wszelkiej ludzkiej działalności i ludzkiej egzystencji), a także procesu ich odsłaniania, nakładania się na siebie czy przemieszczania. Obydwie prace dotyczą też tematu materii – jej przekształceń i przesunięć pomiędzy rożnymi warstwami, zarówno poprzez działanie natury (a więc np. na skutek działania wody, poprzez wypłukiwanie, wymywanie) jak i poprzez działalność ludzką. O ile praca przygotowywana w otwartej przestrzeni Bulwaru X. Dunikowskiego bazuje na naturalnych, zastanych w danym miejscu materiałach, zaburzając ich pierwotne ułożenie, o tyle instalacja w Mieszkaniu Gepperta wykorzystuje materiały obce dla danego miejsca. Artyści dokonują w tym wypadku przemieszczenia materii, nie w obrębie jednej warstwy, ale pomiędzy dwoma odległymi poziomami – pomiędzy światem natury a przestrzenią ludzkiej działalności – architektury. Artyści działają, można powiedzieć, dwutorowo. Z jednej strony, nadają formę architektonicznej konstrukcji naturalnej materii w obszarze bulwaru. Z drugiej – w obrębie architektury (w pomieszczeniu galerii) wprowadzają naturalny element (ziemia i trawa), sugerując zbliżenie ku naturze, ku naturalnemu podłożu. Ponadto instalacja w Mieszkaniu Gepperta bazuje na kontraście między naturalnym surowcem a jego syntetycznych odpowiednikiem (sztuczny trawnik). Realizacja w Mieszkaniu Gepperta jest też kontynuacją cyklu pt.“Widzialne/Niewidzialne”. Mimo, że obydwie prace znajdują się w znacznym oddaleniu, są jednak wynikiem jednej idei, której pojęcie jest możliwe dzięki zobaczeniu, a raczej doświadczeniu obydwu instalacji. A zatem uzyskanie całościowego obrazu instalacji jest możliwe tylko dzięki przemieszczeniu się odbiorcy z Bulwaru do galerii Mieszkanie Gepperta.
Po wernisażu, o godzinie 19, odbędzie się wykład pt.„Zobacz! Gramatyka widzialności w strategiach kuratorskich” Katarzyny K. Górskiej w ramach DYSKU Gepperta. https://www.facebook.com/events/536487403076990/ Zapraszamy!
Miejsce: galeria Mieszkanie Gepperta, ul. Ofiar Oświęcimskich 1/2 Wystawa otwarta: 26.06 – 5.07.2013, wtorki, czwartki i piątki od 16:00 do 19:00 http://www.mieszkaniegepperta.pl/
As part of this year’s edition of the SURVIVAL Art Review, the Portuguese duo Luís Plácido Costa and Andreia Santana will prepare two site specific installations which will develop the same idea and complement each other. One of them (‘Borda d’Agua/ Water’s Edge’) will be created within the area of the Review, while the other (‘No Water on the Other Edge’) – at the Mieszkanie Gepperta gallery.
In their practice, Luís Plácido Costa and Andreia Santana use existing materials or add new ones to transform the surroundings at various scales in order to distort the well-known order and introduce a feeling of disorientation. Thus they create a new space, reinterpreting the notion of a ‘place’ and constructing a ‘new place’ within it.
Both works prepared for SURVIVAL will touch upon the concept of layers (understood literally – as a supporting construction, and philosophically – as a basis of all human activity and existence) and the process of revealing them, overlapping and relocating. They also refer to the subject of matter – its transformations and shifts between different layers caused by nature (e.g. as an effect of scouring, hollowing out by water) as well as by human activity.
While the work prepared in the open space of Xawery Dunikowski Boulevard is based on the distortion of the original arrangement of materials which exist there naturally, the installation at Mieszkanie Gepperta makes use of materials which are alien to that place. In the latter case, the artists will move matter, although not within one layer but between different levels, belonging to the world of nature or being within the scope of human activity – architecture. One might say that the artists adopt a two-prong approach. On the one hand, they shape natural matter near the Boulevard into an architectural form; on the other – they introduce a natural element (soil and grass) inside the architecture of the gallery space, which suggests coming closer to nature, to the natural substrate. Moreover, the installation at Mieszkanie Gepperta is based on the contrast between a natural material and its synthetic equivalent (artificial grass).
The work shown at Mieszkanie Gepperta is a continuation of the ‘Visible/Invisible’ subject. Although the two works are physically remote, they stem from one idea which is fully understandable only after seeing, or experiencing, both installations. Thus the work as a whole remains invisible – the complete picture of the installation is revealed when the recipient moves from the Boulevard to the Mieszkanie Gepperta gallery.
Rafał Dalek MALARSTWO
25 lutego 2018 - 17:00
Centrum Kultury Zachód
ul. Chociebuska 4-6 Wrocław
12 765sztuka
REMANENT 2017
od: 17 stycznia 2018 do: 25 lutego 2018
Galeria Za Szafą
św. Marcina 4 Wrocław
13 533sztuka
Wystawa „Malując” Urszula Wilk/ Eugeniusz Minciel
od: 11 stycznia 2018 do: 25 lutego 2018
Muzeum Architektury
ul. Bernardyńska 5 50-156 Wrocław Wrocław
13 887sztuka
MY'2017. Najlepsze Dyplomy ASP we Wrocławiu
od: 12 stycznia 2018 do: 25 lutego 2018
Galeria Awangarda BWA Wrocław
Wita Stwosza 32 Wrocław
13 954sztuka
Odkurzacz – warsztat dla dzieci
24 lutego 2018 - 11:00
galeria Dizajn BWA Wrocław
Świdnicka 2-4 Wrocław
16 286sztuka
Dwie wystawy indywidualne w Galerii Miejskiej we Wrocławiu
od: 25 stycznia 2018 do: 24 lutego 2018
Galeria Miejska
ul. Kiełbaśnicza 28 Wrocław
13 516sztuka
Wolna Pracownia w Fundacji Jak Malowana
23 lutego 2018 - 17:00
Fundacja Jak Malowana
Rejtana 3 Wrocław
16 731sztuka
Re—konstrukcja w procesie
23 lutego 2018 - 19:00
Galeria Entropia
Rzeźnicza 4 Wrocław
17 175sztuka
TRZY SIOSTRY
23 lutego 2018 - 19:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
18 369sztuka
WCTD: zapisz się na warsztaty w NOWYM SEMESTRZE ARTYSTYCZNYM 2018!
22 lutego 2018 - 17:00
Wrocławskie Centrum Twórczości Dziecka
Kuźnicza 29a Wrocław
46 390teatr
Stand-up na Wrocku: Tomasz Giefert & Cezary Ponttefski & Bartek Walos
22 lutego 2018 - 20:00
Strefa Kultury Studenckiej
u. Hoene-Wrońskiego 10 Wrocław
16 374sztuka
Finisaż i premiera katalogu wystawy “Malując” Urszuli Wilk i Eugeniusza Minciela
21 lutego 2018 - 18:00
Muzeum Architektury
ul. Bernardyńska 5 50-156 Wrocław Wrocław
15 992sztuka
KTÓRĘDY DO DŹWIĘKU? Tworzenie muzyki ruchem i gestem - warsztaty dla dzieci
21 lutego 2018 - 16:00, 18:00
Centrum Sztuki WRO
Widok 7 Wrocław
28 877sztuka
Obrazy na wygnaniu? Wykład Marka Śniecińskiego
17 lutego 2018 - 16:00
Muzeum Pana Tadeusza
Rynek 6 Wrocław
22 062sztuka
Obrazy na wygnaniu? Literackie reinterpretacje dzieł malarskich – wykład
17 lutego 2018 - 16:00
Muzeum Pana Tadeusza
Kamienica Pod Złotym Słońcem, Rynek 6 Wrocław
22 850sztuka
Patrząc i widząc
od: 12 stycznia 2018 do: 16 lutego 2018
Impart
Mazowiecka 17 Wrocław
13 549sztuka
Oprowadzanie kuratorskie po wystawie Różewicz. Bez tekstu
15 lutego 2018 - 17:00
Muzeum Pana Tadeusza
Kamienica Pod Złotym Słońcem, Rynek 6 Wrocław
28 241sztuka