koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

Na naszych oczach – stereotyp kobiety w reklamie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 859 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 1 sierpnia 2006, wtorek
    do: 25 sierpnia 2006, piątek

Wystawa fotografii Beth Lazroe

i Michała Pawlika

Co wspólnego ma telefon komórkowy lub Coca-Cola z nagą kobietą? Na pierwszy rzut oka niewiele, ale – jak napisał John Berger w swojej książce przed 30 laty – "reklama coraz chętniej wykorzystuje seksualność po to, by cokolwiek sprzedać". Ciało kobiece stało się narzędziem służącym interesom ekonomicznym, wydaje się, że można je kupić wraz z reklamowanym przez nie towarem.

Wszechobecność takiej reklamy autorka niniejszej wystawy Beth Lazroe (fotografka, Irlandka mieszkająca w Pradze), nazywa Atakiem Wizualnym – "to jedyne pojęcie, które może zobrazować wszechobecny sposób przedstawiania kobiety jako obiektu fantazji seksualnych. Takie obrazy nieustannie, rok po roku, dzień po dniu, bombardują mieszkańców Pragi i innych miast czeskich, niezależnie od tego, czy ktoś tego chce, czy nie" – mówi Lazroe. Stereotypowe ukazywanie kobiet w reklamie zdominowało billboardy, citylighty, czasopisma i telewizję nie tylko w Pradze, ale również we Wrocławiu i innych miastach Europy.

Reklama powielając stereotypy, jednocześnie je utrwala, wmawiając kobietom, że stają się atrakcyjne tylko wtedy, gdy są pożądane przez mężczyzn. By zareklamować produkt, czasem nie jest ważna twarz, ale wystarczą jędrne pośladki lub duży biust. Ulice wielu europejskich miast zdobią liczne billboardy nagich kobiecych ciał. Wizerunek kobiety stał się po prostu elementem, który ma poprawić wyniki sprzedaży. Stało się to tak popularne, że przestaliśmy dostrzegać niestosowność tego zjawiska.

Wystawie towarzyszy pokaz fotografii Michała Pawlika – absolwenta PHO- BOS i studenta ASP

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ