koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  11 lat temu

CZYNNE PONIEDZIAŁKI CZYTANIE PAŁAC W BOŻKOWIE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 598 wyświetleń od 10 maja 2014
  • 10 lutego 2014, poniedziałek
    » 19:00

Data wydarzenia:

10.02.2014, godz. 19:00

Miejsce:

Scena Kameralna

Marta Sokołowska – _ Pałac w Bożkowie _

reżyseria – Katarzyna Kalwat

czytali: Agnieszka Kwietniewska, Ewa Skibińska, Katarzyna Strączek, Andrzej Kłak, Igor Kujawski, Tomasz Lulek, Dariusz Maj (gościnnie), Andrzej Wilk

W Pałacu w Bożkowie są złota sala balowa, zrujnowana biblioteka bez książek i autentyczna szkoła z ławkami – to jeden z licznych zabytków Dolnego Śląska, który w takiej przepoczwarzonej formie można oglądać do dziś. W dramacie Marty Sokołowskiej grupa mieszkańców-wyznawców tworzy rodzaj komuny i zamieszkuje to dziwne miejsce. Zjawiają się też przybysze z lepszego świata – właściciele i pośrednicy. Wszyscy, którzy roszczą sobie do do niego prawo. Można jednak powiedzieć, że to pałac właśnie jest tutaj centrum świata, najważniejszym bohaterem. W sztuce Sokołowskiej można zobaczyć, jak pod wpływem zmian ustrojowych i politycznych przeobraża się i ulega samozniszczeniu. Co zrobiły z nim czasy wojny, komunizmu i epoki transformacji. Rozpadowi i dewastacji ulega jednak nie tylko przestrzeń, ale też ludzie, myśli i sam język...

Katarzyna Kalwat – absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie (2011) i psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W trakcie studiów współpracowała z Teatrem Dramatycznym m.st. Warszawy im. G. Holoubka, gdzie asystowała Krystianowi Lupie przy realizacji spektakli _ Persona. Marilyn _ i _ Persona. Ciało Simone _. Uczestniczyła w licznych warsztatach, m.in. w Korber Studio Jung Regie w Thalia Theater w Hamburgu. Była stypendystką rządu francuskiego w ramach programu "Film documentaire". Debiutowała miniaturą sceniczną _ Sen nocy letniej _, prezentowaną na XIII Festiwalu Szekspirowskim w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Dotychczas zrealizowała m.in. _ Himmelweg. Drogę do nieba _ J. Mayorgi w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie, _ Rechnitz (Anioł Zagłady) _ E. Jelinek w ramach projektu "Próby otwarte. Dramaty Nowe" w Teatrze Nowym im. T. Łomnickiego w Poznaniu, _ Królową ciast _ B. Pintera w Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie na Międzynarodowy Festiwal Demoludy oraz _ Zażynki _ A. Wakulik w Teatrze Polskim w Poznaniu. Dramat otrzymał nagrodę krytyki podczas "Metafor Rzeczywistości" w 2012 roku.

Marta Sokołowska – absolwentka psychologii, Gender Studies, Wspieranie osób odmiennych kulturowo na rynku pracy (Uniwersytet Warszawski). Studiowała dramatopisarstwo w Laboratorium Dramatu. Uczestniczka warsztatów dramaturgicznych z M. Ravenhillem, N. Koladą i J. Głowackim oraz warsztatów dramaturgicznych "Sztuka Dialogu. Kroniki Królewskie" w Domu Pracy Twórczej w Wigrach. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2011. Publikowała w "Literacjach", "Chimerze", "Dwutygodniku.com" i "Zadrze". Autorka sztuk: _ Pałac w Bożkowie _ (publikacja w "Dialogu" 2013 nr 10); słuchowiska _ Wciąż jesteśmy liczni _ (reż. D. Szada-Borzyszkowski w Polskim Radiu Białystok, VIII 2013); _ Księżna _ (nagroda w konkursie "Dramat!" organizowanym przez "Dwutygodnik.com" i Teatr IMKA, V 2012); _ Mordechaj Tenenbaum _ (reż. E. Kaleta, Białystok, VIII 2010); _ Belinda. Retrospekcja _ (reż. E. Kaleta, Warszawa, V 2010), _ Apolonia _ (druk fragmentu w czasopiśmie "Literacje" 2009 nr 5). Finalistka V Konkursu poświęconego polskiej dramaturgii współczesnej "Metafory Rzeczywistości" za tekst _ Kopia paryskiego metra w kawałkach _ (reż. B. Zaczykiewicz; Teatr Polski w Poznaniu, 2012) oraz VI Konkursu poświęconego polskiej dramaturgii współczesnej "Metafory Rzeczywistości" za tekst _ javen saste i bahtałe _ (reż. W. Faruga; Teatr Polski w Poznaniu, 2013).

Polecamy również opublikowane w miesięczniku "Dialog" esej Agaty Dąbek na temat _ Pałacu w Bożkowie _ oraz rozmowę z autorką sztuki – do pobrania poniżej.

Podgląd Załącznik Wielkość

Agata Dąbek - Lektury przestrzeni

153.85 KB

Najpierw zobaczyłam schody. Rozmowa z Martą Sokołowską

84 KB

Ocena: Wybierz ocenę Słabe Średnie Dobre Bardzo dobre Wybitne

Twoja ocena: Brak Ocena: 3.8 ( 60 głosów)

**

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ