koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

Roman Bromboszcz CZARNE PŁATKI ŚNIEGU

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 433 wyświetleń od 8 września 2014
  • od: 26 września 2014, piątek
    do: 10 października 2014, piątek

otwarcie: 26.09.2014 godz. 18:00 | piątek


Na wystawie znajdują się wydruki, prace interaktywne, muzyka elektroniczna generowana na żywo oraz zapachy. W warstwie tekstowej pojawiają się kwadratowe i trójkątne plansze graficzne z wypowiedziami literackimi. Są to utwory z dwóch cykli, które tworzą książki w przestrzeni. Pierwszy z cykli to poetycka powieść science-fiction, gdzie pojawia się kolonia ludzi-pszczół. Drugi z cykli to aforyzmy. Krótkie wypowiedzi filozoficzne i poetyckie wyrażone za pomocą pięciu czcionek i pięciu barw. Obok tego pojawiają się prace wykorzystujące nowe technologie oraz zapachy propagowane przez metalowe koszyki. Przestrzeń wystawiennicza przepełniona jest dźwiękami, zarówno wprost związanymi z pracami komputerowymi jak i powiązanymi asocjacyjnie z umieszczonymi w niej wydrukami. Wspomniana w tytule nuta melancholii bierze się ze sposobu oceny współczesności. Utwory literackie przedstawione w przestrzeni mają znaczenie apokaliptyczne. Mówią wprost o dehumanizacji, cybernetyzacji a także o kresie człowieka. Przedstawiają przyszłość, w której osoby stają się liczbami a zwycięzcą ogłasza się statystyka. W tej wizji przyszłości człowiek zszedł ze swojej pozycji na korzyść człowieka plus a ta wersja technicznej amputacji jest zarazem biologiczną mutacją. Rozmieszczone w przestrzeni plansze tworzą coś w rodzaju obiektu-książki. Artysta posługuje się różnego rodzaju formami literackimi, w tym, literaturą eksperymentalną I poezją cybernetyczną. W sytuacji galeryjnej ożywia konteksty kinestetyczne, budując wielowymiarowy układ odniesień. W ramach sztuki interaktywnej do wykorzystania są prace komputerowe, gdzie jedna z nich posługuje się projekcją na podłogę, druga wykorzystuje projekcje naścienną, a trzecia pozostaje po części ukryta, by wpływać na pewną audiowizualną warstwę instalacji. Wystawa przedstawia kulturę współczesną z punktu widzenia melancholii i egzystencjalnej opozycji. Melancholia wyrażona zostaje jako utracona możliwość naprawienia świata. Możliwość naprawienia świata zostaje zaprzepaszczona ale pozostaje egzystencjalna opozycja. To coś wyrażać można poprzez siłę eksperymentu, popęd zabawy. Roman Bromboszcz


Roman Bromboszcz – rocznik siedemdziesiąty. Zajmuje się działalnością na pograniczu sztuk wizualnych, muzyki elektronicznej, programowania, nauk na styku różnych problemów. Autor książek poetyckich “digital.prayer”, “U-man i masa”, “Hz”, „918-578”. Krytyk i kurator animujący wydarzenia artystyczne z zakresu literatury, muzyki eksperymentalnej, wideo, instalacji i malarstwa. Wydał książkę “Estetyka zakłóceń” dotyczącą zjawisk awangardowych i eksperymentalnych w sztuce dwóch ostatnich stuleci oraz książkę „Ewolucja i wartość” dotyczącą przemian wartości w kulturze europejskiej. Występuje na żywo tworząc multimedialne performance solowo, w KALeKA lub w ramach projektu Perfokarta. Tworzy strony internetowe, grupy heterarchiczne, w celu kolaboracji i inspiracji. Mieszka i pracuje w Poznaniu.

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ