koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuar grudzień 2025CO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376NEON VOICEPOK - GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

miejsce, czas, (dźwięki)²: Catherine Lamb

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 689 wyświetleń od 30 września 2014

Wrocław » ul. Ruska 46a » NA MAPIE

  • 25 października 2014, sobota
    » 20:00

Catherine Lamb

Amerykańska kompozytorka i altowiolistka. Studiowała w California Institute of the Arts pod kierunkiem Jamesa Tenneya i Michaela Pisaro. Kształciła się także u Mani Kaula w dziedzinie klasycznego śpiewu dhrupad.

Eksperymenty z wykorzystaniem stroju naturalnego doprowadziły ją do badania interakcji między podstawowymi dźwiękami, ich nieustannie zmieniającymi się odcieniami a obiektami w przestrzeni, co stanowi element strukturalny jej utworów.

Razem z Johnnym Changiem tworzy duet Viola Torros; jest również stałą członkinią zespołu Konzert Minimal. W ostatnich latach pracowała m.in. z Julią Holter, Laurą Steenberge i Heather Lockie. Od 2011 roku, wspólnie z Bryanem Eubanksem i Andrew Lafkasem, prowadzi Sacred Realism – niezależną wytwórnię płytową wydającą muzykę współczesną.

Program:

Catherine Lamb, shade/gradient (2012)


https://soundcloud.com/catherine-lamb

http://sacredrealism.org/catlamb/index.html



miejsce, czas, (dźwięki)

cykl zdarzeń muzycznych

Partyturę utworu 2005¹ Manfreda Werdera stanowi następująca formuła: „miejsce, czas, (dźwięki)”. Można powiedzieć, że szwajcarski kompozytor poprzez krótką instrukcję dla wykonawcy wskazuje szeroki zakres problemów, którymi od lat zajmują się twórcy muzyki eksperymentalnej (wraz z nadrzędnym pytaniem o jej status ontologiczny). Pozwala to spojrzeć na tę kompozycję, jak na kolejny z manifestów, czy też rodzaj postulatu (refleks słynnego 4’33” Johna Cage’a).

miejsce, czas, (dźwięki) to seria koncertów poświęconych różnym sposobom funkcjonowania dźwięku w czasie i przestrzeni, modalnościom ciszy, performatywnym aspektom muzyki oraz niestandardowym rodzajom notacji muzycznej. Głównym ich celem jest jednak próba zmiany przyzwyczajeń percepcyjnych publiczności. Przygotowane działania będą zatem zorientowane na szczegół i pogłębione, wielopłaszczyznowe słuchanie, co ma pomóc w obalaniu wszelkich nabytych automatyzmów oraz zaszczepieniu w odbiorcach sympatii do tego co nowe i wymykające się kategoryzacji.

Cały cykl jest wyraźnym nawiązaniem do tradycji eksperymentu wyznaczonej przez Johna Cage’a i innych twórców ze szkoły nowojorskiej (Morton Feldman, Christian Wolff, Earle Brown), grupę Fluxus (George Brecht, Philip Corner, La Monte Young, Takehisa Kosugi), Alvina Luciera, Corneliusa Cardew czy Pauline Oliveros – tradycji nieustannie rozwijanej w interesujący sposób, a przy tym paralelnej wobec przemian w sztukach wizualnych.



Studio BWA Wrocław

ul. Ruska 46a/13 (w pasażu, II piętro), 50-079 Wrocław

25.10.2014 (sobota)

godz. 20:00

bilety: 15 zł



FB: https://www.facebook.com/events/362155687283418/

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ