koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

miejsce, czas, (dźwięki)⁵ | Héctor Rey / Piotr Tkacz

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 017 wyświetleń od 3 stycznia 2015
  • 17 stycznia 2015, sobota
    » 20:00

Héctor Rey

Baskijski improwizator, kompozytor i rzeźbiarz. Jako głównego instrumentu używa miksera audio - nie wprowadzając jednak sygnałów zewnętrznych, a tylko wykorzystując sprzężenia zwrotne urządzenia (tzw. no-input mixer). Występuje solo i w większych składach. Do grona jego stałych współpracowników należą: Miguel A. García, Rishin Singh, Lali Barrière, Tomás Gris, Jorge Núñez, Rolando Hernández. Okazjonalnie występował też z takimi twórcami jak Seijiro Murayama, Ilia Belorukov, Xavier Lopez, Daichi Yoshikawa, Patryk Lichota, Konrad Chyl, Hubert Wińczyk, Lauri Hyvärinen, Alexander Markvart, Oier Iruretagoiena.

Oprócz uczestnictwa w projektach muzycznych opartych na improwizacji, Rey zajmuje się też wykonywaniem komponowanej muzyki eksperymentalnej (m.in. utworów Billa Dietza i Antoine’a Beugera). Swoje własne nagrania publikował nakładem wytwórni Mantricum, Doministiku, Desetxea i Obs. Jest założycielem labelu Nueni Recs.

Prace plastyczne prezentował na wystawach indywidualnych i zbiorowych w USA, Finlandii i Hiszpanii. Był stypendystą wielu uczelni, choćby Uniwerystetu Aalto w Helsinkach, a także rezydentem w instytucjach sztuki, np. School of Visual Arts w Nowym Jorku.

https://soundcloud.com/hectorrey

http://nuenirecs.com/

Piotr Tkacz

Improwizator, didżej, krytyk, kurator. Gra przede wszystkim na gramofonie, stosując głównie przedmioty, codziennego (nie)użytku, jednak zdarza mu się też wykorzystywać płyty winylowe.

Jest otwarty na nowe spotkania improwizacyjne, wykonuje także partytury tekstowe i graficzne (np. Michaela Pisaro, Manfreda Werdera, Sama Sfirriego, Marka So, Adama Overtona). Nagrywał m.in. z Alice Hui-Sheng Chang, Hermanem Müntzingiem, Pascalem Battusem i Seijim Morimoto. Członek wielu zespołów muzycznych: Kurort, Revue svazu českých architektů, Radioda, Tkacze, Stupor, Lata, Ryzykowna wyprawa batyskafem oraz Tirips. Występuje również jako DJ 2 Lewe Ręce.

Razem z Patrykiem Lichotą prowadzi audycję Audiosfera, która jest emitowana w Radiu Afera. Organizuje Festiwal Muzyki Improwizowanej FRIV, a także liczne koncerty, pokazy filmowe, pogadanki, spotkania. Teksty krytyczne publikował m.in. w Glissando, M/I, Czasie Kultury, Dwutygodniku, Muzykotece Szkolnej i Nowamuzyka.pl.

https://soundcloud.com/piotrtkacz

http://piotrtkacz.tumblr.com/

____

miejsce, czas, (dźwięki)

cykl zdarzeń muzycznych

Partyturę utworu 2005¹ Manfreda Werdera stanowi następująca formuła: „miejsce, czas, (dźwięki)”. Można powiedzieć, że szwajcarski kompozytor poprzez krótką instrukcję dla wykonawcy wskazuje szeroki zakres problemów, którymi od lat zajmują się twórcy muzyki eksperymentalnej (wraz z nadrzędnym pytaniem o jej status ontologiczny). Pozwala to spojrzeć na tę kompozycję, jak na kolejny z manifestów, czy też rodzaj postulatu (refleks słynnego 4’33” Johna Cage’a).

miejsce, czas, (dźwięki) to seria koncertów poświęconych różnym sposobom funkcjonowania dźwięku w czasie i przestrzeni, modalnościom ciszy, performatywnym aspektom muzyki oraz niestandardowym rodzajom notacji muzycznej. Głównym ich celem jest jednak próba zmiany przyzwyczajeń percepcyjnych publiczności. Przygotowane działania będą zatem zorientowane na szczegół i pogłębione, wielopłaszczyznowe słuchanie, co ma pomóc w obalaniu wszelkich nabytych automatyzmów oraz zaszczepieniu w odbiorcach sympatii do tego co nowe i wymykające się kategoryzacji.

Cały cykl jest wyraźnym nawiązaniem do tradycji eksperymentu wyznaczonej przez Johna Cage’a i innych twórców ze szkoły nowojorskiej (Morton Feldman, Christian Wolff, Earle Brown), artystów Fluxusu (George Brecht, Philip Corner, La Monte Young, Takehisa Kosugi), Alvina Luciera, Corneliusa Cardew czy Pauline Oliveros – tradycji nieustannie rozwijanej w interesujący sposób, a przy tym paralelnej do przemian w sztukach wizualnych.

____

Galeria na Czystej

ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

17.01.2014 (sobota)

godz. 20:00

bilety: 10 zł

____

FB: https://www.facebook.com/events/857109041007995/

autor:
zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ