koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Andrzej Mitan PŁYTY BEZDŹWIĘCZNE i ONOMATOPEJA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 165 wyświetleń od 28 września 2015
  • od: 2 października 2015, piątek
    do: 16 października 2015, piątek

otwarcie: godz. 18.00

wstęp wolny

http://www.entropia.art.pl/view_news.php?id=381


fotografie Czesław Chwiszczuk (z cyklu "Akcja FORMAT", Świnoujście, 1976) oraz Antoni Zdebiak, Mirosław Bereza, Mirosław Makowski, Wiktor Gutt, Marek Suchecki-Geniusz, a także zdjęcia z archiwów Andrzeja Mitana, Wandy Mitan, Haliny Gałkowskiej współpraca: Grójecki Ośrodek Kultury http://gokgrojec.pl


Andrzej Mitan - jeden z najbardziej oryginalnych i zjawiskowych artystów na polskiej scenie niekonwencjonalnej wokalistyki i dźwiękowego performance - prezentuje w Galerii Entropia najnowszy i zarazem ostatni projekt, którym zwieńcza i bezapelacyjnie kończy swoją różnorodną działalność artystyczną. Tytuł zdarzenia spina klamrą całą twórczą drogę poety dźwięku, performera, kuratora i koordynatora wielu festiwali, wystaw, koncertów i sympozjów, uczestnika artystycznego ruchu „Fluxus”, założyciela kilku grup artystycznych oraz pomysłodawcy, twórcy i wydawcy unikatowej serii dziewięciu artystycznych płyt gramofonowych. Moment alfa w biogramie tego artysty to założona w 1968 roku grupa artystyczna ONOMATOPEJA. Czasy długowłosej kontrkultury są na wystawie w Entropii przywołane poprzez archiwalia fotograficzne (przede wszystkim zdjęcia Czesława Chwiszczuka z 1976 roku) i dźwiękowe (nagrania live z klubu Riviera-Remont z lat 1975-8 na płycie ONOMATOPEJA wydanej w roku 2014). Świeżo wytłoczone krążki - złoty, srebrny i brązowy, które w Entropii mają swoją ABSOLUTNĄ PREMIERĘ! - stanowią moment omega także w odniesieniu do gramofonowej „dziewiątki”. Każda z tych dziewięciu dźwiękowych płyt stanowiła unikalny obiekt artystyczny. Ich okładki zostały zaprojektowane i wykonane w formie rękodzieła przez polskich artystów awangardowych (m.in. Edwarda Krasińskiego, Włodzimierza Borowskiego, Jarosława Kozłowskiego, Ryszarda Winiarskiego, Andrzeja Szewczyka, Tadeusza Rolke), a warstwy dźwiękowe utkane przez plejadę polskiej awangardy muzycznej - wirtuozów, kompozytorów, eksperymentatorów, performerów, a także reżyserów dźwięku (jak m.in. Andrzej Bieżan, Krzysztof Knittel, Helmut Nadolski, Andrzej Przybielski, Zdzisław Piernik, Tadeusz Sudnik). Egzemplarze tych płyt znajdują się w muzeach na całym świecie (m.in. w Centrum Pompidou w Paryżu, w archiwum ruchu Fluxus w Nowym Yorku), a także - w skromnym zestawie - w Galerii Entropia. Natomiast te najnowsze „olimpijskie” dyski są nagie i bezdźwięczne. Są lśniącymi materializacjami idei płyty, „złotego krążka”, są pomnikami płyt, obiektami kontemplacji intelektualnej i wzrokowej. Jest ich 5: dwa złote i dwa srebrne krążki w rozmiarze płyty CD oraz jeden brązowy w rozmiarze winylowego LP. Andrzej Mitan swoje wystąpienia zawsze opierał na kreatywnej interakcji z otoczeniem i to ze świadomością tworzenia nowej struktury dźwiękowej. I tym razem zapowiada „mały performansik, który przerodzi się w mały happeninżek”. Jeśli wziąć całkiem serio zapewnienie artysty o zakończeniu działalności, nie można przegapić tego zdarzenia. Zapraszamy!

[A.J]


dofinansowano ze środków m. Wrocławia

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ