koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Zuzanna Janin PIASKI PUSTYNI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 579 wyświetleń od 23 listopada 2015
  • od: 11 grudnia 2015, piątek
    do: 30 grudnia 2015, środa

otwarcie: 11.12.2015 godz. 18:00 | piątek

wstęp wolny

http://www.entropia.art.pl/view_news.php?id=388

kuratorzy: Alicja & Mariusz Jodko

W wieczór otwarcia:

XXIV spotkanie autorskie z cyklu "Szczyt formy"

Zuzanna Janin

Pomiędzy. O nienarracyjności sztuki.

godz.18.30

koordynacja cyklu: Karolina Freino


Tytułowe „piaski pustyni” to językowy mix powstały z nazw popularnych lakierów używanych do samochodu Volvo V70 (sand stone i desert wind). Z karoserii tego modelu wykonana jest rzeźba DRONY / "VOLVO V70 zamienione w 4 DRONY". Rodzinny, bezpieczny samochód zamieniony w bezzałogowe aparaty wojenne to wizualizacja przejścia z epoki samochodów osobowych w epokę dronów - bezzałogowych urządzeń latających wykorzystywanych do zabijania, szpiegowania, fotografowania, filmowania i lokacji obiektów i ludzi. Można odczytać to jako metaforę rozpadu społecznych porządków: bezpieczeństwa i wspólnoty rodziny (rodzinne, pakowne kombi) na rzecz zaawansowanych technologicznie śmiercionośnych i szpiegujących urządzeń sterowanych, podobnie jak w grach komputerowych, samotnie i zdalnie znad ekranu komputera. Rzeźbie towarzyszy praca „Taniec jako urządzenie mapujące (miasto)”, gdzie figura tańczącej osoby filmowanej z drona, zamieniona zostaje w „urządzenie” do wyznaczania mapy codziennych wędrówek miejskich. Napięcie wytworzone między obrazem radosnego tańca, a perspektywa obserwowania go z niebezpiecznego, potencjalnie śmiercionośnego obiektu stanowią tu dopełnienie wizji współczesności. W drugim pomieszczeniu pokazana będzie praca „Postać z dzieckiem”. Malutka rzeźba obładowanego mężczyzny z dzieckiem na ręku, wykonana z żywicy epoksydowej ustawiona jest na pniu akacji - drzewa „imigranta”, które przywędrowało do Polski w XVI wieku. Jego odmiana „Robinia” dotarła do Polski z Ameryki Środkowej i Północnej w na przełomie XVIII i XIX wieku i doskonale się przyjęła się na piaskach Mazowsza.


Zuzanna Janin, ur. 1961. W latach 1980-87 studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Tworzy rzeźby, instalacje, environment, obiekty fotograficzne, rysunki, wideo i instalacje dźwiękowe. Mieszka i pracuje w Warszawie.


Dofinansowano ze środków m. Wrocławia

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ