koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert pn. ''Amor mi fa Cantar''

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 063 wyświetleń od 22 kwietnia 2016
  • 17 maja 2016, wtorek
    » 18:00

W programie utwory włoskich, hiszpańskich i francuskich kompozytorów z XVI i XVII wieku, takich jak: Claudio Monteverdi, Stefano Landi, Alessandro Grandi, Juan Hidalgo, Sebastiąn Durón, Michel Lambert, oraz utwory ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu.

Julieta González-Springer. Urodzona w Meksyku, zaczynała naukę śpiewu w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby i Heather Knutson (Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena (Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa (Organum). Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii, Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak „Elyma” (dyr. Gabriel Garrido), „De Caelis” (dyr. Laurence Brisset), Katarina Livlianić (ensemble Dialogos), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jácaras” (dyr. Piotr Zaleski), oraz z organistami i klawesynistami: Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Norbertem Petry (Metz), Norbertem Brogginim (Genewa), Marcin Armański, Gustavo Delgado i Ofelia Gómez (Meksyk). Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Genewie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundacji Royaumont (Francja), Festiwal Organowy (Koszalin), Festiwal Jesień Orgnowa, Festiwal Chanterelle (Gołuchów), Maj z Muzyką Dawną (Wrocław), Forum Musicum (Wrocław), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) - premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna. Występuje jako solistka z wieloma muzykami i zespołami muzyki dawnej. Jej repertuar obejmuje także muzykę współczesną oraz tradycyjną i klasyczną z Meksyku i krajów Iberoamerykańskich.

Marcin Armański gra na organach, klawesynie i fisharmonii. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2002-2007) w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego i Marka Pilch. Pochodzi z Kielc, gdzie rozpoczął naukę gry na organach rozpoczął pod kierunkiem ks. Zbigniewa Rogali i ukończył Państwową Szkołę Muzyczną im. Ludomira Różyckiego w klasie fortepianu. Uczęszczał do Salezjańskiego Liceum Muzycznego w Lutomiersku w klasie organów Michała Olszewskiego (1998-2002). Marcin Armański jest laureatem trzeciej nagrody w Konkursie Muzyki Organowej w Rumii (2000) i dwóch nagród za kompozycje na organy w Legnicy (2001). W 2007 roku nagrał płytę na organy Ewangelickiego Instytutu Muzyki Sakralnej we Wrocławiu będącą pierwszą częścią serii „Schlesische Orgellandschaft”.

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ