koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuarBANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu zaprasza na koncert pn. ''Amor mi fa Cantar''

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 653 wyświetleń od 22 kwietnia 2016
  • 17 maja 2016, wtorek
    » 18:00

W programie utwory włoskich, hiszpańskich i francuskich kompozytorów z XVI i XVII wieku, takich jak: Claudio Monteverdi, Stefano Landi, Alessandro Grandi, Juan Hidalgo, Sebastiąn Durón, Michel Lambert, oraz utwory ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu.

Julieta González-Springer. Urodzona w Meksyku, zaczynała naukę śpiewu w Konserwatorium Narodowym w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Fancisa Biggi (ensemble Lucidarium) oraz Laurence Brisset (ensemble De Caelis) w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby i Heather Knutson (Sequentia), Katarina Livljanić (Dialogos), Andrew Kinga i Evelyn Tubb (The Consort of Musicke), Dawida Ebena (Schola Gregoriana Pragensis), Rene Zosso (Clemecic Consort), Marcela Pérèsa (Organum). Jako solistka współpracuje z zespołami i muzykami ze Szwajcarii, Włoch, Francji, Meksyku i Polski takimi jak „Elyma” (dyr. Gabriel Garrido), „De Caelis” (dyr. Laurence Brisset), Katarina Livlianić (ensemble Dialogos), „Ars Nova” (dyr. Jacek Urbaniak), “Jácaras” (dyr. Piotr Zaleski), oraz z organistami i klawesynistami: Markiem Toporowskim, Henrykiem Janem Botorem, Norbertem Petry (Metz), Norbertem Brogginim (Genewa), Marcin Armański, Gustavo Delgado i Ofelia Gómez (Meksyk). Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Genewie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Meksyku, Włoszech, takich jak Bachakademie (dyr. Hellmuth Rilling), Festiwal d’Ambroney, Festival Internacional de Órgano Barroco (Meksyk), Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México, Saisons Musicales w Fundacji Royaumont (Francja), Festiwal Organowy (Koszalin), Festiwal Jesień Orgnowa, Festiwal Chanterelle (Gołuchów), Maj z Muzyką Dawną (Wrocław), Forum Musicum (Wrocław), Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) - premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna. Występuje jako solistka z wieloma muzykami i zespołami muzyki dawnej. Jej repertuar obejmuje także muzykę współczesną oraz tradycyjną i klasyczną z Meksyku i krajów Iberoamerykańskich.

Marcin Armański gra na organach, klawesynie i fisharmonii. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2002-2007) w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego i Marka Pilch. Pochodzi z Kielc, gdzie rozpoczął naukę gry na organach rozpoczął pod kierunkiem ks. Zbigniewa Rogali i ukończył Państwową Szkołę Muzyczną im. Ludomira Różyckiego w klasie fortepianu. Uczęszczał do Salezjańskiego Liceum Muzycznego w Lutomiersku w klasie organów Michała Olszewskiego (1998-2002). Marcin Armański jest laureatem trzeciej nagrody w Konkursie Muzyki Organowej w Rumii (2000) i dwóch nagród za kompozycje na organy w Legnicy (2001). W 2007 roku nagrał płytę na organy Ewangelickiego Instytutu Muzyki Sakralnej we Wrocławiu będącą pierwszą częścią serii „Schlesische Orgellandschaft”.

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ