koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

RECITAL FORTEPIANOWY KAMILA LABUSGI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 016 wyświetleń od 28 grudnia 2016
  • 8 stycznia 2017, niedziela
    » 17:30

SALON DŹWIĘKÓW ROMANTYCZNYCH CYKL KONCERTÓW KAMERALNYCH W MUZEUM PANA TADEUSZA

Muzeum Pana Tadeusza zaprasza na cykl koncertów kameralnych wykonywanych przez młodych artystów.

NAJBLIŻSZY KONCERT

• niedziela, 8 stycznia 2017, godz. 17.30 Kamil Labusga / fortepian

Program:

Joseph Haydn – „Wariacje f-moll” Hob. XVII:6

Fryderyk Chopin – „Scherzo cis-moll op. 39”

Fryderyk Chopin – „Ballada F-dur op. 38”

Franz Liszt – „Sonata h-moll”

Czas koncertu: 60’

Na pierwszym koncercie w nowym roku, w Salonie romantycznym Muzeum Pana Tadeusza, zabrzmią cztery kompozycje fortepianowe.

Styczniowy recital otworzą późnoklasyczne „Wariacje f-moll” Josepha Haydna, ukończone na początku lat 90. XVIII wieku. Właściwie „Wariacje” stanowią zapowiedź nurtu romantycznego, który zwiastowany jest zmiennym nastrojem dzieła, osiągniętym dzięki przeplataniu molowej i durowej tonacji. Podczas koncertu wykonane zostaną także utwory dwóch zupełnie różnych kompozytorów romantycznych – Fryderyka Chopina i Franza Liszta. Rozpoczęte na Majorce, a ukończone w Paryżu „Scherzo cis-moll” Chopin zadedykował Adolfowi Gutmannowi, jednemu ze swoich uczniów. To dzieło pełne przeciwieństw, melodycznych uniesień i stłumień, szturmów i wycofań dźwięków. „Balladę F-dur”, zestawiającą delikatną śpiewność i żywiołowe wzburzenie, kompozytor zadedykował z kolei Robertowi Schumannowi. Chopin miał powiedzieć, że do napisania „Ballady” zainspirowała go twórczość Mickiewicza (niektórzy krytycy i muzykolodzy widzą w „Balladzie F-dur” nawiązania zwłaszcza do Mickiewiczowskiej „Świtezi” i „Świtezianki”). Natomiast „Sonata h-moll” Franza Liszta od momentu powstania wzbudzała kontrowersje. Eduard Hanslick – XIX-wieczny krytyk muzyczny – miał powiedzieć, że każdy, kto uważa Sonatę za piękną, potrzebuje pomocy. „Sonatę” krytykował także Johannes Brahms, z kolei Richard Wagner był jej wielkim fanem. Bezsprzecznie dzieło to nasycone jest wirtuozerią i nutką szaleństwa.

Kamil Labusga – pianista. Student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Alicji Palety-Bugaj. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku siedmiu lat. Koncertował w Czechach (Jesenik), Niemczech (Berlin) i USA (Roanoke, Waszyngton). Występował z Orkiestrą Filharmonii Opolskiej w ramach koncertów: „Filharmonia – Szkole” (2007), „Młode Talenty z Filharmonikami Opolskimi” (2008). Dwukrotny stypendysta Prezydenta Miasta Opola. Zdobywca m.in. 3. nagrody w V Międzynarodowym Festiwalu Młodych Pianistów, 1. miejsca w III Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów im. Karola i Antoniego Szafranków, 2. miejsca w Młodzieżowym Turnieju Pianistycznym im. H. Czerny-Stefańskiej, 3. miejsca w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Steinway Klavierspiel-Wettbewerb”, 2. miejsca w Międzynarodowym Podkarpackim Konkursie Chopinowskim, 2. miejsca w X Śląskim Konkursie Pianistycznym.


bilety: 10 zł

Liczba biletów ograniczona, miejsca nienumerowane. Bilet na koncert upoważnia także do zwiedzenia Muzeum (wejście od godziny 16.00).

Rozpoczęcie sprzedaży biletów na najbliższy koncert od 27 grudnia 2016. Nie ma możliwości rezerwacji miejsc.

Więcej informacji:

https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/pl/aktualnosci/recital-fortepianowy-kamila-labusgi

https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/pl/wydarzenia/salon-dzwiekow-romantycznych

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ