koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Konteksty Nieczytelności – panel dyskusyjny

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 076 wyświetleń od 23 lutego 2017
  • 12 marca 2017, niedziela
    » 18:00

„Konteksty Nieczytelności” – panel dyskusyjny

MUZEUM PANA TADEUSZA

• niedziela, 12 marca 2017, 18.00–19.30

• goście: Sebastian Dudzik, Anna Markowska, Adam Workowski

• prowadzenie: Marta Smolińska

wstęp wolny!

Zgodnie ze sformułowaniem Jacquesa Derridy „Nieczytelność jest miejscem, w którym wydarza się błąd, jaki z kolei może być sygnałem najbardziej intensywnego inicjowania i dziania się nowych znaczeń”. Podsumowująca wystawę „Nieczytelność. Palimpsesty” dyskusja zainicjuje nowe odczytania nieczytelności nie tylko w sztuce współczesnej, ale także w filozofii i w obszarze ekspansywnej ostatnio coraz bardziej technologii.

W dyskusji wezmą udział historycy sztuki Anna Markowska i Sebastian Dudzik oraz filozof Adam Workowski. Spotkanie poprowadzi Marta Smolińska, kuratorka wystawy „Nieczytelność. Palimpsesty”, którą można oglądać w Muzeum Pana Tadeusza do 30 marca 2017.

Przed panelem, o godz. 16.00 zapraszamy na oprowadzanie kuratorskie po wystawie, które poprowadzi Marta Smolińska - wstęp wolny.

O gościach:

Adam Workowski – filozof, wykładowca na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II, współzałożyciel Instytutu Myśli J. Tischnera, członek Polskiego Towarzystwa Fenomenologicznego. Autor wielu artykułów z dziedziny fenomenologii i filozofii dnia codziennego (o lęku, skrusze, miłości, wierności, itd) i książki pt. „Ontologiczne podstawy posiadania” (2009). Pisał również o poezji Z. Herberta i wartościach w filmie. Pasjonuje się rolą myślenia w nauce i sztuce. Mieszka w Krakowie.

Anna Markowska – historyczka sztuki, absolwentka historii sztuki na UJ i studiów doktoranckich w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie. Na jej doświadczenie zawodowe składa się praca w Muzeum UJ (1984-89), wykładanie wiedzy o sztuce w liceum plastycznym w Krakowie (1984-89), praca w Biennale a później Triennale Grafiki w Krakowie (rzecznik prasowy, praca przy biuletynie prasowym, w 1991 redaktor naczelny wydawanego przy Triennale pisma „Pawilon”), praca tłumacza i przewodnika, kuratorowanie wystaw, współpraca przy takich międzynarodowych przedsięwzięciach jak wystawa Gilberta i George'a „The Cosmological Pictures” w Pałacu Sztuki w Krakowie (1991) i wystawa Alana Davie w Galerii M w Krakowie oraz pisanie recenzji, esejów, wreszcie – towarzyszenie artystom przy ich pracy m.in. poprzez wizyty w pracowniach i pisanie wstępów do ich katalogów, a także prowadzenie spotkań z artystami i pisarzami o sztuce.

Sebastian Dudzik – historyk i krytyk sztuki. Adiunkt w Katedrze Historii Sztuki i Kultury UMK w Toruniu, wykłada także na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Jest współzałożycielem i prezesem stowarzyszenia „Intergrafia”, które wspiera i popularyzuje szeroko pojętą twórczość graficzną w kraju. Jest członkiem Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie. Od kilku lat współpracuje z organizatorami Międzynarodowego Triennale „Kolor w Grafice” w Toruniu, Międzynarodowego Triennale Grafiki im. T. Kulisiewicza „Imprint” w Warszawie oraz Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach (członek rady programowej).

Marta Smolinska – historyczka i krytyczka sztuki; w latach 2003-2014 adiunkt w Zakładzie Historii Sztuki Nowoczesnej w Katedrze Historii Sztuki i Kultury UMK w Toruniu; od 2014 profesorka w Katedrze Historii Sztuki i Filozofii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu; od 2016 kierowniczka tejże Katedry; trzykrotna stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej; stypendystka DAAD na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie; laureatka „fellowship” w Graduierten Schule für Ost- und Südosteuropastudien an der Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium; laureatka „fellowship” Stiftung Hans Arp w Berlinie; członkini AICA; kuratorka wystaw sztuki współczesnej; współorganizatorka międzynarodowej konferencji „Re-Orientierung. Kontexte der Gegenwartskunst in der Türkei und unterwegs” na Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium (2015); autorka książek m.in.: „Młody Mehoffer” (wyd. Universitas, Kraków 2004), „Otwieranie obrazu. De(kon)strukcja uniwersalnych mechanizmów widzenia w nieprzedstawiającym malarstwie sztalugowym II połowy XX wieku” (Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012); autorka wielu rozpraw z historii sztuki i tekstów krytycznych (publikowanych m.in. na łamach „Artium Quaestiones”, a także „Arteonu”, „Artluka”, „Exit”); wiceprzewodnicząca Rady Programowej CRP w Orońsku.

Więcej informacji: https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/pl/aktualnosci/konteksty-nieczytelnosci-panel-dyskusyjny

https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/pl/wystawy-czasowe/nieczytelnosc-palimpsesty

Fot. Adriana Myśliwiec / Muzeum Pana Tadeusza, sala: Powidoki.

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ