koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Recital skrzypcowo-fortepianowy Marii Strzelczyk i Joanny Zathey-Wójcińskiej

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 106 wyświetleń od 27 lutego 2017
  • 12 marca 2017, niedziela
    » 17:30

SALON DŹWIĘKÓW ROMANTYCZNYCH CYKL KONCERTÓW KAMERALNYCH W MUZEUM PANA TADEUSZA

Zapraszamy na cykl koncertów kameralnych wykonywanych przez młodych artystów.

NAJBLIŻSZY KONCERT

Recital skrzypcowo-fortepianowy Marii Strzelczyk i Joanny Zathey-Wójcińskiej

• niedziela, 12 marca 2017, godz. 17.30

Maria Strzelczyk / skrzypce

Joanna Zathey-Wójcińska / fortepian

Program:

Eugène Ysaÿe – „Sonata nr 2 na skrzypce solo”

cz. I „Obsession: Prelude”

cz. II „Malinconia”

cz. III „Danse des Ombres: Sarabande”

cz. IV „Les Furies”

Johannes Brahms – „Sonata Es-dur, op. 120 nr 2”

cz. I „Allegro amabile”

cz. II „Allegro appassionato”

cz. III „Andante con moto”

George Gershwin, Jasha Heifetz – fragmenty opery „Porgy and Bess”

  1. „Summertime / A Woman Is A Sometime Thing”

  2. „My Man's Gone Now”

  3. „It Ain't Necessarily So”

„Sonata nr 2” Eugène’a Ysaÿe jest jedną z sześciu sonat na skrzypce solo tworzących cykl ukończony w 1924 roku. Każdą kompozycję Ysaÿe zadedykował innemu sławnemu skrzypkowi – Sonatę nr 2 zaadresował swojemu przyjacielowi Jacques’owi Thibaudowi, francuskiemu wirtuozowi współpracującemu z orkiestrą Édouarda Colonne’a. W Sonacie usłyszeć można tematy z preludium z „Partity E-dur” Jana Sebastiana Bacha oraz fragmenty liturgicznej sekwencji „Dies irae”. Bachowskie brzmienia oraz echa mszalnego utworu poddawane są wariacyjnym przekształceniom. Ostatnia część Sonaty to wirtuozowski, dynamiczny finał, który wymaga zastosowania techniki „sul ponticello”, czyli pociągania smyczkiem jak najbliżej podstawka. Natomiast Sonata nr 2 Es-dur Johannesa Brahmsa powstała w 1894 roku. Skomponowana została na klarnet i fortepian (dlatego też dzieło zadedykowane jest klarneciście Richardowi Mühlfeldowi). Brahms przygotował również jej transkrypcję na altówkę. Subtelność, śpiewność i wdzięk przeplatają się w Sonacie z siłą i delikatnym patosem kolejnych wątków melodycznych. Marcowy recital w Muzeum Pana Tadeusza zakończą fragmenty z „Porgy and Bess” George’a Gershwina, eklektycznego dzieła przez niektórych uznawanego za operę, przez innych – za operetkę bądź broadwayowski numer z uroczymi piosenkami. Być może to właśnie połączenie operowych recytatywów i motywów przewodnich z jazzową i bluesową stylistyką spowodowało, że wybrane melodie z „Porgy and Bess” do dziś cieszą się niesłychaną popularnością.

Maria Strzelczyk – skrzypaczka. Studentka studiów magisterskich w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu klasie prof. Marcina Baranowskiego i mgr Joanny Kreft. Zdobywczyni m.in. 2. nagrody w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Grand Prize Virtuoso” w Londynie (2015), 3. miejsca w VII Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku (2011), 3. nagrody w Międzynarodowym Konkursie im. P. Hindemitha w Berlinie (2008). Potrójna stypendystka Prezydenta Miasta Opola. W latach 2011-2015 uczestniczyła w ogólnopolskim projekcie Młoda Polska Filharmonia.

Joanna Zathey-Wójcińska – pianistka. W czerwcu 2015 uzyskała tytuł doktora sztuki. Koncertowała w Austrii, Czechach, Francji, Holandii, Islandii, Niemczech, Szwajcarii, Słowacji oraz we Włoszech. Doskonaliła swoje umiejętności zarówno pianistyczne, jak i kameralne pod kierunkiem takich profesorów jak: W. Bärtschi, B. Canino, N. Goerner, P. Gulda, W. Obidowicz, M. Szwajger-Kułakowska, A. Tatarski, P. Amoyal, A. Czumaczenko, R. Kabara, H. Krebbers, R. Totenberg, W.-S. Yang. Jest laureatką wielu konkursów, w tym m.in.: Międzynarodowego Konkursu Muzyki Współczesnej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (I nagroda), Międzynarodowego Konkursu Fletowego im. Fridricha Kuhlaua w Uelzen (III nagroda), Narodowego Konkursu Wykonawczego w Riccione (I nagroda oraz nagroda specjalna „Premio Mozart”), Międzynarodowego Konkursu Muzycznego UFAM w Paryżu (I nagroda „l'Unanimite”). Wraz z uczniami i studentami rokrocznie bierze udział w licznych konkursach skrzypcowych, na których otrzymała kilkadziesiąt dyplomów uznania za wyróżniający się akompaniament. Zapraszana jest jako juror do udziału w przesłuchaniach ogólnopolskich duetów fortepianowych, fortepianu solowego (organizowanych m.in. przez CEA), a także innych konkursów fortepianowych. Wraz z flecistkami Ewą Murawską oraz Ashildur Haraldsdottir nagrała płytę „Together in Music” z muzyką polską i islandzką (wyd. Acte Préalable 2008).


bilety: 10 zł

Liczba biletów ograniczona, miejsca nienumerowane.

Bilet na koncert upoważnia także do zwiedzenia Muzeum (wejście od godziny 16.00).

Rozpoczęcie sprzedaży biletów na najbliższy koncert od 27 lutego 2017. Nie ma możliwości rezerwacji miejsc.

Więcej informacji o koncercie:

https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/pl/aktualnosci/recital-skrzypcowo-fortepianowy

Więcej informacji o cyklu: Salon dźwięków romantycznych:

https://muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/pl/wydarzenia/salon-dzwiekow-romantycznych

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ