koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Matka Courage krzyczy

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 025 wyświetleń od 26 marca 2018

Spektakl Teatru Układ Formalny

W 1821 roku do Afryki Zachodniej przybył pierwszy transport byłych niewolników z plantacji bawełny. Agent Towarzystwa Charytatywnego odkupił od miejscowego wodza pas ziemi za cenę sześciu muszkietów i skrzyni paciorków. Tak powstała Liberia.

Mimo zwrotnikowej pogody Amerykanoliberyjczycy przechadzali się po swoich włościach w cylindrach i frakach, żeby za wszelką cenę zaznaczyć różnicę między klasami. Kolejne lata to niekończące się konflikty, które wypaliły „Państwo Wolności” do gołej ziemi. Liberyjska wojna domowa, jak pisał Herbert, „wychowała nową odmianę dzieci”. One bawią się w zabijanie. Nie żywią się chlebem, tylko ciałami wrogów.

Matkę Courage spotykamy samotnie wpatrującą się w ocean na plaży w West Point. To największe liberyjskie slumsy, a plaża stała się przez lata wychodkiem pozbawionej kanalizacji biedoty. W spiekocie słońca nawet morska bryza nie przynosi orzeźwienia. Po drugiej stronie oceanu jest Ameryka – Raj Utracony. Od strony lądu zbliża się postać, rzucająca długi cień. I zaczyna snuć swoją opowieść jeszcze raz. To piosenka. „Matko, matko, czy pochowałaś już wszystkie swoje dzieci?”.

Reżyseria: Grzegorz Grecas
Scenariusz: Paweł Palcat, Grzegorz Grecas
Dramaturgia: Agnieszka Nasierowska
Występują: Joanna Gonschorek, Katarzyna Kłaczek, Piotr Bublewicz, Przemysław Furdak, Paweł Palcat
Scenografia: Agnieszka „Alex” Aleksiejczuk
Muzyka: Paweł Głosz
Kostiumy i formy: Katarzyna Bublewicz
Ruch sceniczny: Małgorzata „Madi” Rostkowska

Spektakl w języku polskim i polskim języku migowym. Spektakl dozwolony dla widzów od lat 16.

Bilety: 20 PLN 
Kontakt: sekretariat@grotowski-institute.art.pl tel./faks 71 34 34 267, tel. 71 34 45 320

Teatr Układ Formalny jest inicjatywą studentów i absolwentów wrocławskich uczelni: Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego, Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego, tworzących razem w ramach Fundacji „Teatr Układ Formalny”.

Zespół wierzy, że teatr może być realnym narzędziem zmiany. Przekonanie to wyraża od pierwszych projektów: spektaklu #enterorestes w reżyserii Grzegorza Grecasa, który powstał w ramach pierwszej edycji Konkursu im. Jana Dormana, przedstawienia Matka Courage krzyczy, nagrodzonego Tukanem OFF 37 Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, czy Kosmetyki Wroga, nagrodzonej Grand Prix na 24 Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Niezależnych PRO CONTRA w Szczecinie oraz dwiema nagrodami podczas 18 Festiwalu Teatrów Niezależnych GARDEROBA w Białołęckim Ośrodku Kultury.

W 2016 roku Układ Formalny przystąpił do projektu „Program podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizowanego przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego we współpracy z PWST w Krakowie Filią we Wrocławiu. W ramach tego projektu od października 2016 do czerwca 2017 roku powstały cztery spektakle: Wszyscy=bogowie we krwi, Piotruś Pan?, Traktat o Androidach: God hates Poland oraz Koniec.

14 września 2017 roku odbyła się premiera #[+#@!? (słowo na G), realizowanego w ramach drugiej edycji Konkursu im. Jana Dormana.

Teatr Układ Formalny jest członkiem stowarzyszenia Wrocławska Offensywa Teatralna.

Więcej informacji: http://bit.ly/2HyzAj9

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ