koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Recital tenora Marka Belko

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 537 wyświetleń od 22 maja 2018
  • 10 czerwca 2018, niedziela
    » 18:00

Zapraszamy na wyjątkowy występ tenora Marka Belko, który podczas recitalu w Muzeum Pana Tadeusza wykona m.in. słynną pieśń O sole mio.

Głos i fortepian – to typowo romantyczne połączenie usłyszymy w czerwcu w Salonie romantycznym. Zabrzmią w nim pieśni kompozytorów z okresu romantyzmu oraz twórców późniejszych. Urodzony na Słowacji tenor Marek Belko i pianistka Anna Snelewska wykonają między innymi liryczne kompozycje Stanisława Moniuszki, Antonína Dvořáka, Edwarda Griega czy Franza Schuberta. Podczas recitalu usłyszymy również popularne utwory, takie jak O sole mio neapolitańczyka Eduarda di Capui, Besame mucho Meksykanki Consuelo Velázquez i Granada Meksykanina Augustína Lary.


Program:
Stanisław Moniuszko – Romans
Antonín Dvořák – A les je tichý kolem kol; Když mne stará matka; Široké rukávy Peter Martinček – Seltsame Lieder
Edvard Grieg – Ich liebe dich
Eduardo di Capua – O sole mio
Consuelo Velázquez – Besame mucho
Augustín Lara – Granada
Franz Schubert – Ständchen
Mikuláš Schneider Trnavský – Sedí kukuk na javore; Takú som si frajerôčku; Zaspievalo vtáča
Richard Strauss – Morgen
czas trwania: 45’


bilety w cenie 15 zł dostępne w kasach muzeum oraz online, liczba biletów ograniczona, miejsca nienumerowane


O artyście:
Marek Belko – tenor, urodzony na Słowacji. Student Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu profesora Piotra Łykowskiego. Laureat wielu konkursów wokalnych za granicą, m.in. na Słowacji i w Czechach. Dwukrotny zdobywca nagrody dla najlepszego tenora w Międzynarodowym Konkursie im. R. Petráka w Żylinie. Swoje umiejętności doskonalił, uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych śpiewaków, takich jak: Peter Dvorský, Ľubica Rybárska, Piotr Łykowski, Peter Harvey. Występował z Narodową Orkiestrą w Żylinie oraz Orkiestrą Symfoniczną w Ostrawie. Brał udział w następujących operach: Viva la mamma (Guglielmo) G. Donizettiego, Weselu Figara (Basilio) i Don Giovannim (Ottavio) W. A. Mozarta, Sprzedanej narzeczonej (Waszek) B. Smetany, Trautzlu (Trautzl) J. Zastery. W 2012 r. uczestniczył w letnim festiwalu „Opernfestspiele” w St. Margarethen w Austrii, biorąc udział w operze Carmen G. Bizeta pod kierunkiem Wolfganga Grohsa, Kalmana Szennaiego i Alessandro Pagliazziego. W ramach festiwalu „1000 lat Muzyki we Wrocławiu” śpiewał partię Orfea w operze Orfeo dolente D. Belliego z towarzyszeniem Akademickiej Orkiestry Barokowej. W tym samym roku wykonał także solową partię tenorową w Stabat mater A. Dvořáka na 43. Festiwalu Barbórkowym Chórów Akademickich. Brał również udział w projekcie z Orkiestrą Barokową (pod batutą Jarosława Thiela), gdzie śpiewał partię ewangelisty w Pasji wg. św. Łukasza G. Ph. Telemanna. W ramach 55. Międzynarodowego Festiwalu Moniuszkowskiego w Kudowie Zdroju wystąpił w roli głównej w operze Nowy Don Kichot, czyli sto szaleństw S. Moniuszki (opera wystawiana była również w Warszawskiej Operze Kameralnej).


O cyklu:
Salon dźwięków romantycznych to cykl koncertów kameralnych odbywających się w jednej z sal ekspozycyjnych – w Salonie romantycznym, który stanowi przestrzeń zaaranżowaną z myślą o XIX-wiecznym rozkwicie twórczości artystycznej oraz rozwoju życia towarzyskiego. Program cyklu prezentuje różnorodność muzyki epoki romantyzmu, akcentując jednocześnie wpływ estetyki romantycznej na kompozytorów tworzących w czasach późniejszych. Koncerty wykonywane są przez młodych artystów. Podczas recitali Salon romantyczny stanie się nie tyle koncertową salą, ile miejscem towarzyskiego spotkania przy okazji słuchania świeżych muzycznych interpretacji. W każdym miesiącu zabrzmi w nim inny instrument.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ