koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

BIURO Release Party

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 30 314 wyświetleń od 30 lipca 2018
  • 4 sierpnia 2018, sobota
    » 17:00

Organ prasowy BWA Wrocław "Biuro" dobrnął do 17 wydania. Z tej okazji zapraszamy na wyjątkową wakacyjną imprezę w specjalnie z tej okazji umeblowanym ogrodzie (projekt aranżacji No studio) i przy oprawie muzycznej Gutka (RAP SZALET).

PLAN WIECZORU
17.00 | Pop-up & "wystawka" DOOM 3K (Sylwia Rochala x Michal Niechaj) + stoisko NOBODY CLUB (DWA ZETA – Karolina Zajaczkowska i Sławek Czajkowski)
18.00 | DYSKUSJA - krótko o temacie biura: SZTUKA I ESTETYZACJA (uczestniczą: Beata Bartecka, Agnieszka Bandura, Anna Mituś, Katarzyna Roj)
19.30 | PERFECT DRAG (post binary fashion show) Gąsiu i Bożna Wydrowska - nowa kolekcja + kolaboracja z Tissue Hunter
20.00 | GARDEN PARTY w scenografii zaprojektowanej przez No studio
21:00 | Zagra Mazut (Paweł Starzec i Michał Turowski)


wstęp wolny


INFO O WYDANIU
Biuro nr 17 (1/2018) Przeciw estetyzacji (innowacja w sztuce)

Tym razem nasz okładkowy temat sięga po pewniki - czy w sztuce aktualny jest ciągle model awangardowy? A może króliczek permanentnej transgresji, sprawiającej że sztuka jest “raz tym a raz owym” zgubił już pogoń na dobre? Przyjrzymy się zagadnieniu, które jeszcze w XX w. było fetyszem sztuki współczesnej. Awangarda i historia sztuki wyniosły innowację i oryginalność na samo czoło kryteriów wartości w sztuce. Kres pochodowi nowoczesności położyły dopiero dyskursy krytyczne, których apogeum przypadło na lata 80. ubiegłego wieku. Do konkurencji dołączyła wówczas autentyczność. Czy jednak nowość i oryginalność straciły na ważności jako kryteria oceny dzieł sztuki? W XX i XXI wieku sporo zmieniło się w sztuce.Od zakwestionowania oryginalności przez myśl postmodernistyczną, poprzez przezwyciężenie paradygmatów krytycznych do neoliberalnej depresji. Czego spodziewać możemy się po nowych strategiach sztuki? Relacje świata sztuki z rynkiem skomplikowały sytuację twórców. Nowość musi przecierać sobie drogę do odbiorców korzystając z rozmaitych narzędzi, często instytucjonalnych, takich jak krytyka, komunikacja, promocja, które często, by być skuteczne, upodobniają to co prezentują, do tego co już znamy i lubimy. Artyści, szczególnie młodzi, nie chcą być nieskutecznymi kontestatorami (nieestetycznymi frajerami). Utrata siły przez sztukę i humanistykę sprawiła, że nowy punk żywi się marketingiem, wystawy planuje się jak kampanie wiralowe, wzięci artyści zakładają agencje albo działają jak agencje PR-owe (DIS magazine). Cieszą się fake newsami i destabilizują system przejmując kanały wirtualnej rzeczywistości przeczuwając, że inna nie istnieje. Manipulują, uwodzą, symulują. Innymi słowy, to numer o tym, jak w świecie “projektów” odróżnić sztukę współczesną i czym/czy ta próbuje odróżniać się od modnego lajfstajlu?

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ