koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
NON SOLA SCRIPTA 2024CO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362KOMEDAKRUPASIŁY PRZEPŁYWU BWA SIC
zmodyfikowano  6 lat temu

Tryptyk Anty-Gone

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 394 wyświetleń od 21 listopada 2018
  • 23 listopada 2018, piątek
    » 19:00
  • 22 listopada 2018, czwartek
    » 19:00

Anty-Gone TRYPTYK

Jeden z największych projektów teatralnych Teatru Pieśń Kozła. Na scenie spotka się trzydziestu artystów z całego świata. „Siedem bram Teb”, „Anty-Gone” oraz „Ekstaza” – trzy spojrzenia teatralne, trzy punkty widzenia, trzy autonomiczne spektakle połączone wspólnym mianownikiem, koncentrującym się wokół arcydzieła Sofoklesa – „Antygony”. Twórcy reinterpretują, komentują, poddają analizom grecki tekst, wykorzystując przy tym słowo, muzykę, taniec współczesny oraz ruch.

Pierwsza część „Siedem bram Teb” wprowadza widza w świat Kreona i jego męskich racji, a co za tym idzie, maskulinizmu, z którym odwiecznie musi walczyć świat kobiety. Scena wypełni się po brzegi pierwiastkiem męskim, a muzyka - łącząca w sobie cechy heavy metal, rock i jazz - wkomponuje się wraz z melorecytacjami i zaśpiewami, w atmosferę greckiego tekstu.
W drugiej części – „Anty-Gone” - widz dostrzeże punkt widzenia tytułowej bohaterki, kobiety walczącej o swoje prawa, mierzącej się z hierarchią społeczną, do końca trzymającej się swoich ambicji. Antygona jako strażniczka duchowości przegrywa z materializmem. Spektakl zbudowany jest na kilkunastu polifonicznych pieśniach, śpiewanych przez międzynarodową grupę wokalistów oraz wzbogaconych o brzmienie wiolonczeli. Utwory korespondują z językiem tańca współczesnego wykonywanego przez światowej klasy tancerzy prowadzonych przez wybitną francuską choreografkę Melanie Lomoff.

Trzeci obraz tryptyku – „Ekstaza” - to podsumowujący muzyczny esej filozoficzny skupiający się na zdeformowanej miłości. Przedstawienie społeczno – filozoficznie oddala się od perspektywy dobra i zła, od upierania się przy ideałach, tym samym spogląda na świat z perspektywy ogółu. „Ekstaza” ukazuje sprzeczność między Antygoną a Kreonem, a jednocześnie dąży do punktu, w którym wszystkie racje muszą się pomieścić. Spektakl scala w sobie wszystkie elementy występujące w dwóch poprzednich częściach, na scenie spotkają się wszyscy aktorzy, wokaliści, muzycy.

Realizatorzy:
Reżyseria: Grzegorz Bral
Dramaturgia: Alicja Bral
Kompozycja I części: zespół pod opieką Radosława Nowakowskiego
Gitara elektryczna: Kamil Abt
Perkusja: Przemysław Michalak
Kompozycja muzyczna II i III części: Maciej Rychły
Aranżacja muzyczna II części: Maciej Rychły i Przemysław Michalak
Choreografia I części: Julien Touati
Choreografia II i III części: Melanie Lomoff
Kostiumy: Alicja Gruca
Scenografia: Robert Florczak i Grzegorz Bral
Tłumaczenia greckich partii I części – Dimitris Varkas
Dźwięk: Waldemar Trzaska
Światła: Wojciech Maniewski

Obsada:

I i III część:
Aktorzy:
Kamil Abt
Anu Almagro
Gabriel Almagro
Mikołaj Bońkowski
Jakub Lechki
Dominik Kujawa
Bogdan Koca
Julien Touati
Przemysław Michalak
Dimitris Varkas

II i III część:
Volodymyr Andrushchak
Paweł Frasz
Piotr Gałek
Anna Grycan
Aleksandra Michniewicz
Urszula Milewska
Łukasz Wójcik
Natalia Voskoboynikov
Malwina Maławy – wiolonczela

Tancerze II i III część:
Eleonora Accalai
Ludovica Di Santo
Maya Gomez
Sophie Hutchinson
Patryk Jarczok
Risa Kojima
Heung Won Lee
Gieorgij Puchalski
Ahmed Slimani
Dominika Stróżewska
Rebecca Wolbeck
Chiara Zanaga

Spektakl dla widzów od 18. roku życia.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Gminy Wrocław.

Partner Premiery – Teatr Polski we Wrocławiu

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ