koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Maj z muzyką dawnąCO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 36020 Jubileusz UE
zmodyfikowano  11 lat temu

AMERYKAŃSKI MIT

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 878 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 3 listopada 2001, sobota
    do: 27 grudnia 2001, czwartek

Andy Warhol

Wystawa zawiera dzieła ze zbiorów Fondazione Antonio Mazzotta, uzupełnionych pracami wypożyczonymi od prywatnych kolekcjonerów. Jest to kolekcja jedenastu cykli serigrafii w wielkoformatowym wydaniu, pochodzących m.in. z lat 70. – najważniejszych w twórczości artysty. W tym czasie Warhol doskonali nową technikę – serigrafię. Użycie masowej techniki, jaką jest serigrafia – jest celowym zabiegiem artysty, który poprzez powtarzalność neguje sam akt tworzenia, proponując reprodukcje obrazów deja-vu produktów konsumpcyjnych i twarzy wypromowanych przez media. Tym sposobem Warhol staje się najważniejszym przedstawicielem pop artu. Od puszki zupy Campbell – nieodłącznej części życia prostego Amerykanina, po twarz symbolu ideału piękności – Marylin, artysta tworzy obraz produktu konsumpcyjnego. Każda z serigrafii Warhola – mimo procesu powtarzalności, staje się dziełem jedynym i niepowtarzalnym, dzięki specyficznej gamie kolorów, które przeobrażane nieustannie niosą w każdym dziele inny ładunek emocjonalny.

Dzieła na wystawie (serie): In the Bottom of my Garden (1956) A God Book (1957) Wild Raspberries (1959) Campbell’s Soup Can on Shopping Bag (1964) Mao Tse-Tung (1973) Man Ray (1975) Ladies and Gentelman (1975) Ten Portraits of Jews of the Twentieth Cenury (1980) Myths (1981) Endangered Spieces (1983)

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ