koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

„Halo?” – premiera spektaklu Studia Kokyu

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 505 wyświetleń od 25 lutego 2019
  • 16 marca 2019, sobota
    » 19:00
  • 15 marca 2019, piątek
    » 19:00
  • 14 marca 2019, czwartek
    » 19:00

„Halo?” w reżyserii Przemysława Błaszczaka traktuje o wojnie i przemocy. W przedstawieniu nie użyto ani bogatej scenografii, ani nowych technologii. Sercem i jedynym medium jest aktor ze swoimi umiejętnościami. Premierowe spektakle odbędą się w dniach 14–16 marca 2019 w Instytucie Grotowskiego.

Spektakl to opowieść rozpisana na 7 aktorek, która stawia sobie za cele zmianę perspektywy i zredefiniowanie tego, co w wojnie męskie i żeńskie, oraz przemieszanie losów i zwyczajowo przypisanych ról. Źródło inspiracji dla twórców stanowiły książki, m.in. „Święto wiosny” Modrisa Eksteinsa, „Wojna umarła, niech żyje wojna” Eda Vulliamy’ego „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety” i „Ostatni świadkowie” Swietłany Aleksijewicz oraz „Dziennik” Wacława Niżyńskiego.

Po pokazie pracy nad spektaklem, który odbył się we wrześniu 2018 roku Mirosław Kocur pisał: „W głośnym przedstawieniu Teatru Laboratorium, zrealizowanym kilkanaście lat po straszliwej wojnie, więźniowie obozu koncentracyjnego wznosili bezsensowną budowlę z pordzewiałego żelastwa i popełniali zbiorowo samobójstwo […]. Ludzkość, w diagnozie Grotowskiego, zdawała się pędzić ku samozagładzie. Pół wieku później, realizując projekt «Halo», Błaszczak gmatwa sytuację. Dziewczyny wcielają się zarówno w ofiary przemocy, jak i w katów. W XXI wieku świat bardzo się skomplikował” (Teatralny.pl).

„Halo?” jest rezultatem dwuletniego okresu badań i pracy studyjnej Studia Kokyu, które powstało przy Instytucie Grotowskiego wrześniu 2016 roku. Kluczowe zagadnienie dla członków Studia Kokyu stanowi pytanie o trening i praktykę. Jak sami piszą „poruszają się między polem treningu fizycznego aktora a doświadczeniem płynącym z praktyki japońskich sztuk walki, zwłaszcza aikido”. Pracą Studia Kokyu kieruje Przemysław Błaszczak – aktor Teatru ZAR, certyfikowany nauczyciel metody pracy Theodorosa Terzopoulosa. Producentem spektaklu jest Fundacja Zarzewie.

Więcej informacji na: https://bit.ly/2S89RXF. Bilety do nabycia na: https://bit.ly/2kGPOx4.

zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ