Najpiękniejsza klasyka w najlepszym wykonaniu: Koncert Wielkanocny
- 17 kwietnia 2019, środa» 19:00
Filharmonia Uniwersytecka we Wrocławiu zaprasza na „Koncert Wielkanocny” – z cyklu „Najpiękniejsza klasyka w najlepszym wykonaniu” w wykonaniu Zespołu Solitów Ricordanza. Gościem specjalnym koncertu jest Paulina Pfeiffer - mezosopran – Opera Królewska w Sztokholmie i Marika Schönberg – sopran – Opera Narodowa w Berlinie
Partnerzy koncertu: Mi-Studio, Marka „Carte D’or”, Marka Schöller, Wex Faciliti Management, Restauracja Letnia
Program koncertu:
Cz.I - ok. 40 min.
G. F. Handel - Sarabanda
J. S. Bach - „Erdarme dich, mein Gott”
Marika Schönberg – sopran
A. Corelli - Sarabanda op. 5 n. 7
A. Vivaldi – „Filiae Maestae Jerusalem” RV 638
Paulina Pfeiffer - sopran
A. Vivaldi - Sinfonia „Al Santo Sepolcro” RV 169
W. Małucha – Sarabanda
Marlena Grodzicka-Myślak – altówka solo
Przerwa ok. 15 min.
Cz. II – ok. 40 min.
G. B. Pergolesi - Stabat Mater *
*Paulina Pfeiffer - mezosopran
*Marika Schönberg – sopran *
Wykonawcy koncertu:
Paulina Pfeiffer - szwedzka sopranistka, studiowała u wybitnej sopranistki dramatycznej Katariny Dalayman. Ukończyła studia w University College of Opera w Sztokholmie w grudniu 2008 r. Ukończyła także Kulturama / śpiew klasyczny i Operastudio 67. Debiutowała operowo w 2006 r. Jako Margaretha w Mefistofeles Boito w Södra Teatern w Sztokholmie.
W sezonie 2010/11 zadebiutowała w Operze Królewskiej w Sztokholmie śpiewając Mimi w La Boheme i Adalgisa w Normie, którą śpiewała również w Théâtre du Châtelet 2009/10. W grudniu 2011 r. Paulina miała zaszczyt śpiewać na ceremonii wręczenia Nagrody Nobla w Sztokholmie. Paulina wróciła w następnym sezonie 2011/12 do Królewskiej Opery w Sztokholmie, śpiewając Mimi w La Boheme, a także po raz pierwszy Judith w Bluebeard's Castle. Pojawiła się również w produkcji Malmö Opera „Sopraner” (Sopranos), koncertując po południowej Szwecji.
W 2012 roku zaśpiewała swoją pierwszą Santuzzę w Cavalleria Rusticana w Ystad Teater i swoją pierwszą Amelię w Un ballo w mascherze w Folkoperan w Sztokholmie. Wróciła do Royal Opera w Sztokholmie w styczniu 2013 roku, aby zaśpiewać Mimi w La Boheme pod batutą Lawrence'a Renesa.
W sezonie 2013/14 zaśpiewała Judith w „Zamku Bluebeard” w Bogocie, Sifare w koncertowej wersji „Mitridate, Re di ponto” Mozarta w Sztokholmie, Marie Kroyer w produkcji Ystadoperana o szwedzkim kompozytorze Hugo Alfvénie i powróciła do Théâtre du Châtelet na nową produkcję „Kwitnącego drzewa” Johna Adama.
Seasons 2015/17 zaangażował Adalgisę w Royal Palace w Sztokholmie, sopranistkę w „Amadeus” na Spira, Cecilio w „Lucio Silla” wraz z ReBaroque Orchestra w Pałacu Królewskim w Sztokholmie, Mimi w „La Boheme” G. Pucciniego w Opera Królewska, pani Naidoo w „Satyagraha” P. Glassa w Folkoperan i Carmen w „Carmen” G. Bizeta. Recitale z „Wesendonck lieder” R. Wagnera i „Sanger vid havet” G. Nystroem.
Sezon 2017/18 obejmie rolę tytułową w „Carmen” Bizeta, solistę sopranowego w „Messa di Requiem” Verdiego, „Requiem” Fauré, „Petite Messe Solennelle” Rossiniego i koncerty świąteczne w Kungliga Operan w Sztokholmie w grudniu.
Artystka otrzymała szereg stypendiów i nagród. W 207 r. nagrodę Jenny Lind, z wyróżnieniem za „ciepły i bogaty głos, szczere promieniowanie i oczywiste i inspirujące tworzenie muzyki”. Po nagraniu Jenny Lind odbyła się letnia trasa koncertowa w Szwecji i Stanach Zjednoczonych. Otrzymała także nagrodę Bernadotte Art Award. ; w 2008 r. otrzymała stypendium Fundacji Barbro Salén, a w 2010 r., stypendium Birgit Nilsson. Inne stypendia, które otrzymała, to Stypendium Bayreuth od Szwedzkiego Towarzystwa Wagnera, Stypendium Confidencen z Fundacji Anders Wall, Stypendium Muzyczne Alice Babs od Lion's, Stypendium Gillis Bratt z Konstnärsringen, Stypendium Galöstiftelsen na studia za granicą.
Marika Schönberg - szwedzka sopranistka, jest wykształcona w Royal College of Music oraz w Opera College w Sztokholmie. Otrzymała wiele stypendiów i nagród; wśród nich stypendium Jenny Lind i pierwsza nagroda w konkursie Ljunggrenska dla młodych muzyków. Zadebiutowała jako Barbarina na weselu Figara w Operze Królewskiej.
Regularnie występuje w Deutsche Oper w Berlinie, Oper Leipzig, Théâtre du Capitole w Tuluzie, Gothenburg Opera i Drottningholm Palace Theatre. Wiodących role śpiewanych sopranem to Pamina w Magicznym flecie, hrabina na weselu Figara, Donna Anna w Don Giovanni, Vitellia w Tytus łagodności, Mimi w La Boheme, Antonia w łagodności Titu, Mimi w La Boheme, Antonia w przygodzie Titu, Mimi w La Boheme, Antonia w przygodzie Hoffmanna, Michaël w Carmen, Chrysothemis w Elektrze, Tania na premierze Philippe'a Hersantsa Der Schwarze Mönch, Jenny Smith w Kurt Weills Powstanie i upadek miasta Mahagonny, Irene w Rienzi, Freya w Złocie Renu, Tatyana w Eugen Onegin i tytułowa rola w Jenufa. Anne Turelove w „Rucklarens väg”, „Pierwsza dama w magicznym flecie”, Mariana w Das Liebesverbot, Freja w „Złocie Renu”, Gerhilde w Valkyrian, Marguerite w Faust i Nedda w Pajazzo.
Śpiewała Agathe w Friskytten podczas koncertów pod dyrekcją Andreasa Schüllera, Mariany w Das Liebesverbot Wagnera z Münchnerem Rundfunkorchester i Ulfa Schirmera i Gerhilde w koncertowych wykonaniach trzeciego aktu Valkyriana ze Szwedzką Orkiestrą Symfoniczną Radia pod kierunkiem Daniela Hardinga.
W kontekście koncertowym Marika Schönberg występowała z Gewandhaus Orchester, Orkiestrą Filharmonii Gdańskiej, Orchestre des Mitteldeutschen Rundfunks, Zürcher Chamber Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra, Helsingborg Symphony Orchestra, Gävle Symphony Orchestra i Turku Symphony Orchestra. Jej repertuar jest szeroki i obejmuje muzykę od baroku po współczesność. Zaśpiewała IV Symfonię Sjostakovita z DalaSinfoniettanem i Ragnarem Söderlindsem Nordic Requiem z Broadcasting Orchestra w Oslo.
Marika Schönberg współpracowała z takimi reżyserami jak Peter Konwitschny i Dietrich Hilsdorf oraz dyrygenci tacy jak Sir Andrew Davies, Axel Kober, Ulf Schirmer, Marc Albrecht, Pinchas Steinberg, Christophe Rousset, Antony Bramall, Mario Venzago, Frédric Chaslin i John Axelrood.
Zespół Solistów Ricordanza
Wrocławski Zespół Solistów „Ricordanza” powstał we Wrocławiu w roku 2000. Stworzył go znakomity skrzypek i pedagog Wiktor Kuzniecow. Wykształceni przez niego skrzypkowie, (młodzi, utalentowani, grający na wysokiej klasy instrumentach z XVIII i XIX wieku) byli tego zespołu zaczynem. W swym stylu muzykowania „Ricordanza” godzi w sobie dwa typy gry: grę solo i grę zespołową. Z jednej strony każdy muzyk tej kameralnej orkiestry posiada kompetencje solistyczne i często realizuje partie solowe w wykonywanych na estradzie czy nagrywanych dziełach koncertowych. Z drugiej strony muzycy – nie rezygnując z własnej indywidualności i walorów swej gry – wspólnie tworzą tę wartość, jaką jest specyficzne brzmienie „Ricordanzy” i styl i jej interpretacji. Kształt i wielkość zespołu zmienia się – w zależności od wykonywanych dzieł oraz warunków przestrzennych sali koncertowej. Raz więc „Ricordanza” pojawia się na estradzie jako formacja kilkuosobowa, raz jako mała orkiestra kameralna, a kiedy indziej znów – wykonując dzieła symfoniczne – jako czterdziestoosobowa orkiestra. Zespół jest wykonawcą muzyki włoskiego i niemieckiego baroku (koncertów A. Vivaldiego, T. Albinoniego, A. Corellego, J. S. Bacha), klasycyzmu i romantyzmu, a także dzieł współczesnych oraz muzyki popularnej i jazzu. Cenny element programów „Ricordanzy” stanowią działa nieznane, wydobyte z zapomnienia, a także dzieła po raz pierwszy wykonane. Wśród wykonawców współpracujących z zespołem można wymienić muzyków tej miary co Ida Haendel, Caroline-Haffner-Murat, Natalia-Gutman, Grigori Żyslin, Janusz Olejniczak, Ilia Gringolz, Wiesław Ochman, Leszek Możdżer, Lars Danielsson, Tomasz Strahl, Ilia Grubert. Zespół koncertował w wielu krajach Europy (m. in. w Norwegii, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Niemczech), brał udział w wielu festiwalach, pojawiał się w słynnych salach koncertowych. Jako jedyna z polskich orkiestr regularnie występuje w Filharmonii Berlińskiej jako Berlińska Orkiestra Barokowa i Berlińska Orkiestra Festiwalowa. Z nagrań płytowych „Ricordanzy” na szczególną uwagę zasługują: płyta z dziełami Albinoniego i Vivaldiego wydana z okazji 300-lecia Uniwersytetu Wrocławskiego (2002), rekonstrukcja koncertu danego przez Niccolò Paganiniego w roku 1829 w Uniwersytecie Wrocławskim (2003, dyr. Stefan Bevier), płyta z muzyką Józefa Zeidlera (2007, uhonorowana nagrodą „Fryderyk”) oraz wybór słynnych uwertur operetki wiedeńskiej (2007, dyr. Jan Ślęk). Patronem „Ricordanzy” jest Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego, a jej zapleczem instytucjonalnym – Wrocławskie Towarzystwo Koncertowe.
Premiera płyty Bartek Miarka Band - Wher's the Moose
5 maja 2017 - 18:00
Luna Music
ul. Partynicka 47 Wrocław
13 130muzyka
Prezentacja książki Stefana Skąpskiego pt. ''Król niedźwiedzi i inne zwierzęta. Wiersze nie tylko dla dzieci''
5 maja 2017 - 18:00
Klub Muzyki i Literatury
Pl. Kościuszki 10 Wrocław
11 341muzyka
Outsider & Friends - Tribute to Chicago Blues Nights
4 maja 2017 - 20:30
Vertigo Jazz Club & Restaurant
ul. Oławska 13 Wrocław
11 035muzyka
Recital fortepianowy Zofii Dynak w 226 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja
3 maja 2017 - 16:00
Klub Muzyki i Literatury
Pl. Kościuszki 10 Wrocław
11 657muzyka
Majówka z okazji uchwalenia Konstytuycji 3 Maja
3 maja 2017 - 16:00, 21:00
Korty tenisowe, stadion sportowy
Lotnicza 72 Wrocław
11 244muzyka
3-Majówka 2017
3 maja 2017 - 15:00jest więcej terminów
Hala Stulecia
ul. Wystawowa 1 Wrocław
17 446muzyka
GREG KOCH BAND oraz Gitarowe Jam Session
1 maja 2017 - 18:00
Stary Klasztor
ul. Purkyniego 1 Wrocław
13 329muzyka
Gitarowy Rekord Guinnessa 2017 - Koncert Gwiazd
1 maja 2017 - 17:00
Hala Stulecia
ul. Wystawowa 1 Wrocław
16 279muzyka
NALEPA DAY: Leszek Cichoński, Piotr Nowak, Egon Poka Band (Węgry) + Goście
30 kwietnia 2017 - 20:00
Stary Klasztor
ul. Purkyniego 1 Wrocław
13 395muzyka
Jazzowe poranki w Vertigo
30 kwietnia 2017 - 10:30
Vertigo Jazz Club & Restaurant
ul. Oławska 13 Wrocław
13 181muzyka
NALEPA DAY: Leszek Cichoński, Piotr Nowak, Egon Poka Band+Goście
30 kwietnia 2017 - 20:00
Stary Klasztor
ul. Purkyniego 1 Wrocław
12 964muzyka
Koncert Hawdalowy:
30 kwietnia 2017 - 18:00
Synagoga Pod Białym Bocianem Centrum Kultury i Edukacji Żydowskiej
Wlodkowica 7 Wrocław
11 317muzyka
Jazz Day: Darek Rubinowski - Tribute to Miles Davis Quintet
30 kwietnia 2017 - 19:30
Vertigo Jazz Club & Restaurant
ul. Oławska 13 Wrocław
13 473muzyka
Jazz nad Odrą
30 kwietnia 2017 - 17:00jest więcej terminów
Impart Centrum
ul. Mazowiecka 17 Wrocław
15 622muzyka
Antybiotyka - koncert
29 kwietnia 2017 - 19:00
Klub Pod Kolumnami
pl. św. Macieja 21 Wrocław
13 299muzyka
Gitarowy Rekord Guinnessa 2017: Jam Session
29 kwietnia 2017 - 20:00
Stary Klasztor
ul. Purkyniego 1 Wrocław
12 896muzyka
Rejdophone
29 kwietnia 2017 - 19:00
Vertigo Jazz Club & Restaurant
Oławska 13 Wrocław
13 635muzyka