koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - styczeń 2021 - nr 321
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

Pokaz filmu "The True Cost" oraz debata

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 600 wyświetleń od 7 kwietnia 2019

Wrocław » ul. Ruska 46a » NA MAPIE

  • 24 kwietnia 2019, środa
    » 18:00

W przestrzeni NOBODY CLUB w galerii Studio BWA Wrocław zapraszamy na Fashion Revolution Week, podczas którego zastanowimy się nad etyczną stroną mody.

24 kwietnia 2013 roku w Bangladeszu zawaliła się fabryka, w której szyto ubrania wielu światowych marek odzieżowych. Zginęło 1138 osób, a jeszcze więcej zostało rannych. W reakcji na te tragiczne wydarzenia w Wielkiej Brytanii powstała organizacja Fashion Revolution, która aktywnie nakłania przedstawicieli branży odzieżowej do wdrażania coraz bardziej odpowiedzialnych praktyk. Co roku organizuje również Fashion Revolution Week, czyli tydzień wydarzeń, w ramach których na całym świecie dyskutuje się o etycznych aspektach mody.

W galerii Studio, gdzie trwa wystawa duetu DWA ZETA (Karolina Zajączkowska i Zbiok Czajkowski), dzięki współpracy z Fashion Revolution Polska oraz Greenpeace Wrocławska Grupa Lokalna, przygotowaliśmy w ten szczególny dzień dwa wydarzenia. Wpierw zostanie pokazany film dokumentalny "The True Cost" w reżyserii Andrew Morgana, który opowiada o tym, kto płaci prawdziwą cenę za łatwy dostęp do tzw. szybkiej mody. Po filmie odbędzie się panel dyskusyjny z ekspertkami etycznej mody oraz wrocławskimi markami odzieżowymi, skupiający się na wpływie zrównoważonej produkcji, etycznych praktyk i redukcji odpadów. Omówimy tematy, które pomagają pozytywnie wpłynąć na przemysł modowy. Moderatorką panelu będzie: Monika Krawczykowska, aktywistka i wolontariuszka Greenpeace oraz twórczyni marki Slogan Ethical and Vegan Clothing.


współorganizacja: Fashion Revolution Polska, Greenpeace Wrocławska Grupa Lokalna,


Greenpeace Wrocławska Grupa Lokalna
Grupa Greenpeace we Wrocławiu skupia wolontariuszy zainteresowanych działaniem na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Istnieje od 2007 roku, a jej cele są spójne z celami kampanii Greenpeace na całym świecie. Organizacje koncentruje swe działania na najbardziej istotnych, zarówno globalnych jaki i lokalnych, zagrożeniach dla różnorodności biologicznej i środowiska. Aby zachować swoją niezależność, organizacja nie przyjmuje dotacji od rządów, partii.

Fashion Revolution
Organizacja założona w Wielkiej Brytanii po tragicznych wydarzeniach w Bangladeszu, które miały miejsce 24 kwietnia 2013. Kompleks fabryczny Rana Plaza, w którym tysiące osób szyły ubrania m.in. dla polskiej firmy LPP zawalił się, powodując śmierć 1130 pracowników fabryki. Chcąc upamiętnić ofiary katastrofy, organizacja od 2013 roku aktywnie nakłania przedstawicieli branży odzieżowej do wdrażania coraz bardziej odpowiedzialnych praktyk. Globalny ruch Fashion Revolution zachęca, by w każdą rocznicę katastrofy w Rana Plaza, czyli 24 kwietnia przyłączyć się do kampanii Fashion Revolution Week i zadać firmom odzieżowym proste pytanie: Who made my clothes? Celem Fashion Revolution jest świętowanie pozytywnego wpływu mody na świat oraz wszystkich tych, którzy codziennie się do tego przyczyniają. Jako przedsięwzięcie na skalę globalną ma ono także ponownie połączyć poszczególne elementy całego łańcucha dostaw w jedną całość, gdzie każdy pracownik jest ważny i szanowany za swoją pracę. Fashion Revolution Day (24 kwietnia) ma być także momentem na zadawanie pytań firmom o warunki produkcji ich ubrań oraz o sposoby podnoszenia standardów tej produkcji. Fashion Revolution poprzez celebrowanie wielkich i małych historii farmerów, pracowników fabryk, firm i kupców, konsumentów i aktywistów pokazuje reszcie branży, iż zmiany są możliwe.


O wystawie
NOBODY CLUB powstały z myślą o wszystkich, dla których nie ma nadziei, dla tych zmęczonych odwieczną gonitwą za sukcesem i tych bez perspektyw zawodowych. Ten egalitarny klub jest dla wszystkich i dla nikogo, dla biednych i biernych, dla osób, które zdają sobie sprawę z własnego położenia i gotowe są zrezygnować z wyścigu, akceptując własny status. W najnowszej odsłonie projektu duet Karolina Zajączkowska i Zbiok Czajkowski analizują zagadnienie nowoczesnego podział czasu na czas pracy i czas wolny. NOBODY CLUB proponuje zatem proste i tanie rozwiązania pozwalające się zrelaksować, zadbać o siebie czy zwyczajnie umilić sobie życie w opresyjnej i nieuprzejmej rzeczywistości.

autor:
zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ