koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGTP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Inna Książka Książka i tekst poza książką w dobie nowej komunikacji

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 352 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 11 maja 2005, środa
    do: 29 maja 2005, niedziela

WRO 05 - wystawa interaktywnych instalacji

*Beyond Pages, 1995, Masaki Fujihata (Japonia) *

W niewielkim pomieszczeniu wyposażonym w biurko i krzesło znajduje się wirtualna książka obrazkowa, na której stronach pokazane są pojedyncze przedmioty w formie obrazów i liter, tak jak obrazek jabłka z wyrazem "jabłko" napisanym obok. Kiedy zwiedzający dotyka jabłka, ktoś się w nie wgryza, czemu towarzyszy odgłos wgryzania się w jabłko; przy dotknięciu obrazka drzwi na innej stronie, drzwi w rzeczywistej przestrzeni otwierają się, a na moment ukazuje się w nich dziecko; dotknięcie lampy powoduje włączenie się prawdziwej lampy na biurku. Każda strona książki obrazkowej oferuje różne doświadczenia i małe niespodzianki. "Beyond Pages" dodaje posmak fantazji prostocie pokoju do nauki, zapraszając zwiedzających do doświadczania zgodnie z ich własną wrażliwością gwałtownych przejść obrazów i słów (= sygnałów) wychodzących od zamkniętej ramy książki do zmian w realnym otoczeniu.

*Surprising Spiral, 1991, Ken Feingold (USA) *

Interaktywna praca wykorzystująca komputerowo sterowane video-dyski, grafikę komputerową, cyfrowe dźwięk i tekst oraz syntezowane głosy; a wszystko to uzupełniają rzeźby. Forma pracy angażuje widza/uczestnika. Zdolność interakcji i kierowania strumieniem obrazów i dźwięków pozwala widzowi na "zabawę", na szukanie bądź unikanie celu, na rozkoszowanie się ścieżkami labiryntu. Znajdują się tu dwie rzeźby/interface'y - obiekty które umożliwiają widzowi interakcję z pracą. Jeden z nich to duża, wydrążona, ręcznie wykonana księga (13"x 15"x 6"), w której znajdują się repliki ludzkich dłoni. W centrum okładki znajduje się przeźroczysty ekran dotykowy, który okazuje się szklaną "okładką" księgi. Na ekranie tym znajdują się odciski palców, umieszczone powyżej opuszków większej dłoni umieszczonej wewnątrz księgi. Podczas gdy widz dotyka któregokolwiek z odcisków, mogą zdarzyć się różne rzeczy: poszczególnym dotknięciom zawsze towarzyszą odpowiednie dźwięki, zazwyczaj również głos; wideo może zmienić miejsce akcji na dowolne miejsce w świecie, można również uruchomić animację tekstową.

*Text Rain,1999, Romy Achituv & Camille Utterback (USA) *

Widzowie stoją i poruszają się przed dużym ekranem, na ektórym widzą swe lustrzane odbicie w czarno-białej projekcji wideo z kolorową animacją spadającego tekstu. Wydaje się, że tekst ląduje na głowach i ramionach uczestników niczym deszcz czy śnieg. Tekst odpowiada na ruchy uczestników i może być łapany, podrzucany i upuszczany na powrót. Spadający tekst zatrzyma się na wszystkim ciemniejszym od poziomu swego koloru i "spadnie" ponownie, kiedy przeszkoda zostanie usunięta. Spadające litery nie są przypadkowe, ale pochodzą z wierszy o ciele i języku. 'Czytanie" fraz w instalacji Text Rain jest działaniem zarówno umysłu jak i naszej fizyczności.

"Tombe avec les mots", 2000, Robert Cahen (Francja)

Wielkoformatowa projekcja wideo tworząca ujęty w ramy, jakby malarski pionowy obraz. Lecz zamiast przedmiotów przez przez przestrzeń w ramie powoli przepływają słowa i wyrażenia w języku francuskim, litery alfabetu dryfują od góry do dołu, spowolnione, przepływające. Praca udostępniona dzięki Regionowi Alzacji.

Kidai-shoran, 2000, Joachim Sauter, Ralph Ammer, Tobias Schmidt (Niemcy)

Przygotowana dla Ostasiatisches Museum w Berlinie praca przedstawia 12 - metrowy japoński zwój obrazów Kidai Shôran z początku XIX wieku. Unikatowa praca ukazuje główną ulicę handlową Edo- dzisiejszego Tokyo, około 1805 roku. Ten nadzwyczajnie kolorowy zwój, ukazujący ponad tysiąc postaci, czterdzieści różnych sklepów i setki domów stanowi świadectwo bogatego życia codziennego w Japonii na początku XIX wieku.

Na otwarcie Biennale Ping Melody - music-net performance Pawła Janickiego z udziałem Jakuba Kruka (wiolonczela).

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ