koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

Autocenzura – dyskusja w ramach 15. Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 036 wyświetleń od 16 września 2019

Autocenzura w literaturze ma różne oblicza i odbywa się na różnych polach – literackim, towarzyskim, politycznym, performatywnym (w prasie okołoliterackiej i mediach społecznościowych). Autocenzura w literaturze może być wynikiem miłości do mainstreamu, ale może też wynikać z lęku przed dyscyplinowaniem przez środowiska opiniotwórcze (krytyków i dziennikarzy kulturalnych, jurorów nagród literackich, wydawców). Czy proza gatunkowa może być formą autocenzury? „Gatunki w literaturze to scenariusze odbioru dzieł sztuki. Pisarz, który nie stosuje się do reguł gatunkowych, narusza je lub wręcz odrzuca, utrudnia odbiór własnego dzieła”. Pisanie pod kompetencje kulturowe czytelników jest formą autocenzury? I czy autocenzura może działać na korzyść pisarza / pisarki, dawać impuls do sublimacji? Korygować sentymentalizm, być szczepionką przeciwko grafomanii? Do debaty na temat autocenzury zaprosiliśmy trzy wybitne intelektualistki: filozofkę Agatę Bielik-Robson, badaczkę literatury Elizę Kącką i literaturoznawczynię Karolinę Felberg. Wszystkie one nie tylko pilnie śledzą i wnikliwie komentują współczesną kulturę, ale piszą także własne teksty naukowe i artystyczne. (Agnieszka Wolny-Hamkało)

Goście:

Agata Bielik-Robson
Karolina Felberg
Eliza Kącka

Prowadzenie:

Agnieszka Wolny-Hamkało


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Współfinansowano ze środków Gminy Wrocław (www.wroclaw.pl).

organizator: Towarzystwo Aktywnej Komunikacji współpraca: PROZA – Wrocławski Dom Literatury, Instytut Grotowskiego, Muzeum Pana Tadeusza, Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu

partnerzy: Etxepare Basque Institute, NORLA Norwegian Literature Abroad, Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury, Wydawnictwo Afera, Wydawnictwo Pauza, Centrum Dikul Hotel Wroclaw

patroni medialni: TVP Kultura, TVP3 Wrocław, Radio TOK FM, Gazeta Wyborcza, Hispanico.pl, booklips.pl, Lubię czytać, Opętani Czytaniem, Wywrota.pl, Wroclife, e-teatr.pl, teatralny.pl

zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ