koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

KINOCZUŁOŚĆ W FIRLEJU: pokaz filmu "Portret kobiety w ogniu"

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 629 wyświetleń od 20 lutego 2020

Zapraszamy na filmowe środy w Klubie Firlej. Chcemy wspólnie oglądać kino ambitne i wrażliwe. Filmy, które pokażemy stworzą tytułową KINOCZUŁOŚĆ. Seanse KinoCzułość odbywają się co dwa tygodnie (dwie środy w miesiącu), w programie m.in. filmy młodych twórców, spotkania z twórcami, ważne tytuły, które umknęły w kinie

Na inaugurację kino, które stawia na pierwszym planie kobiety. Filmy, które pokazują dlaczego przez lata nie były obecne w dziejach sztuki i wielu innych dziedzinach życia. Jakich historii miłosnych nigdy nie oglądaliśmy? Jakie burze trzeba było przezwyciężyć, by kobiety mogły same być sobie sterami, żeglarkami i okrętami? W marcu Kino w Firleju ma czułość dla walki o naprawdę równe prawa.

Portret kobiety w ogniu

reż. Céline Sciamma

Podsycany przez tajemnicę, płomień zakazanej miłości wybucha ze zdwojoną siłą – przekonuje najpiękniejsza love story roku, „Portret kobiety w ogniu”. Film Céline Sciammy z miejsca podbił serca publiczności festiwalu w Cannes i uwiódł jurorów, którzy nagrodzili go za scenariusz. Subtelny, a przy tym ognisty melodramat francuskiej reżyserki to pochwała kobiecego spojrzenia i jego imponujący manifest.

Opowieść o miłości wyprzedzającej swój czas i intymnej więzi zdolnej przełamać niejedno tabu, ubiera w kostium – akcja rozgrywa się w Bretanii w 1770 roku – jak najbardziej współczesne pragnienia i uczucia. Bohaterkami filmu są szykowana do aranżowanego małżeństwa arystokratka Heloiza oraz przybyła z Paryża malarka, Marianna. Ta druga ma namalować portret tej pierwszej, ale w sekrecie: Heloiza nie chce bowiem pozować, buntując się w ten sposób przeciwko przymusowemu zamążpójściu. Marianna dyskretnie obserwuje swoją modelkę, intensywnie tworzy, ale niszczy kolejne wersje obrazu. Czuje, że nie pozna prawdziwego oblicza młodej kobiety tak długo, jak sama będzie ukrywać własne.

Wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ