koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360AMKL 75 lat
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

Trzecia wielka wrażliwość | panel na 17. Międzynarodowym Festiwalu Opowiadania

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 612 wyświetleń od 18 sierpnia 2021
  • 4 września 2021, sobota
    » 16:00

Towarzystwo Aktywnej Komunikacji zaprasza na panel dyskusyjny "Trzecia wielka wrażliwość", który odbędzie się w ramach 17. edycji Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania.

wstęp wolny

Jest rodzajem miłości, jest tkliwy, jest krytyczny, jest bezkrytycznie czuły. Jest zaangażowany, jest sumą różnic między wnętrzem a zewnętrzem. Jest rodzajem wrażliwości, jest przesadny, bezwstydny, transgresyjny, amoralny, marginalny, inspirujący, irytujący, jest niewinnością, jest utratą niewinności.

KAMP.

Mamy nazwę, ale nie bardzo wiemy, co się za nią kryje. Nazwa niejasno obiecuje: eksces, wtajemniczenie, coś wyjątkowego, czego jednak nie będziemy mogli opisać (możemy jedynie to poczuć). Zakresu pojęciowego tego czegoś nie da się precyzyjnie ustalić. Co gorsza, owo odczucie nie jest uniwersalne (kamp może być „w oku patrzącego”). Czy kamp dzieli pole z glamem, gotykiem, vintage, cute, kiczem, bizarre? Czy to kategorie estetyczne, zjawiska kulturowe, czy może marketingowe hasła? Co wspólnego z kampem ma wodewil, barok, dandyzm, queer, „Złotopolscy” i „Niewolnica Isaura”? Czy kamp jest kolaborantem kapitalizmu, czy może jego pogarda dla oryginalności i nowości sabotuje kapitalizm? Czy kamp jest intencjonalny, czy można kampować niechcący? Do czego kampowi przydaje się czas? I wreszcie – czy kamp można kupić? I czy każdy ma w sobie tę „trzecią wrażliwość” potrzebną do czytania kampu?

O kampie – trzeciej po klasycznej i awangardowej wielkiej wrażliwości w historii – porozmawiam z przenikliwymi badaczami: profesorem Przemysławem Czaplińskim, autorem eseju „Kamp. Gry antropologiczne” i redaktorem książki „Kamp. Antologia przekładów”, profesorką Wiolettą Kazimierską-Jerzyk, autorką monografii „Kamp, glamour, vintage. Współczesne kategorie estetyczne” i profesorem Piotrem Sobolczykiem, autorem „Queerowych subwersji kultury” i kampowej pracy naukowej „Gotycyzm. Modernistyczny sobowtór odmieńca”. Zapraszam.

Dress code: różowe porcelanowe króliki w kieszeniach.

Agnieszka Wolny-Hamkało


Fot. Studio Prokopiou (Phillip Prokopiou, Panos Poimenidis); dzięki uprzejmości TIFF Festival oraz SIC! BWA Wrocław


ᴘᴀᴛʀᴏɴɪ ᴍᴇᴅɪᴀʟɴɪ
Alfabet Wojtusika, Wyliczanka, TokFM, Wroclife
ᴘᴀʀᴛɴᴇʀᴢʏ
Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury, Etxepare Euskal Institutua, Austriackie Forum Kultury, Tajne Komplety, TIFF Festival, Kwiaty Kawy Nalanda
ɴᴀɢʀᴏᴅʏ ᴋsɪᴀ̨ᴢ̇ᴋᴏᴡᴇ sᴘᴏɴsᴏʀᴜᴊᴀ̨ ᴡʏᴅᴀᴡɴɪᴄᴛᴡᴀ
Afera, Agora, Pauza oraz Warstwy


Zadanie publiczne „Festiwal Opowiadania — edycja siedemnasta" jest współfinansowane ze środków Gminy Wrocław.
www.wroclaw.pl

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ