koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

DKF CENTRUM w kinie DCF

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 434 wyświetleń od 10 listopada 2021
  • 29 listopada 2021, poniedziałek
    » 19:00
  • 22 listopada 2021, poniedziałek
    » 19:00
  • 15 listopada 2021, poniedziałek
    » 19:00
  • 8 listopada 2021, poniedziałek
    » 19:00

DKF CENTRUM - LISTOPAD 2021

temat: OKNO NA PODWÓRZE

Podglądanie, podglądactwo, voyeryzm – to sama istota kina. Zasiadamy ukryci w ciemności i bezkarnie obserwujemy na ekranie cudze życie, którego w innym wypadku nigdy nie moglibyśmy poznać. Ale podglądanie to też ważny temat filmowy, przynajmniej od czasu, gdy w 1954 roku Alfred Hitchcock nakręcił słynne „Okno na podwórze”, w którym James Stewart i Grace Kelly wyglądając przez okno, wikłali się w niebezpieczną kryminalną intrygę. Film ten stworzył matrycę thrillera sąsiedzkiego, wykorzystywaną odtąd chętnie przez filmowców. W listopadowym DKF „Centrum” zobaczymy cztery tytuły, które na własny sposób podglądają podglądaczy i ich oczami przyglądają się światu. Tak będzie w rewelacyjnych amerykańskich „Tajemnicach Silver Lake” czy w klasycznym „Krótkim filmie o miłości” Kieślowskiego, gdzie szyby komunistycznego bloku odbijają samotność jego mieszkańców. Podglądanie wydarzeń mających miejsce „na dzielnicy” zawiąże też akcję głośnych „Nędzników”, a brytyjski „High-Rise” pokusi się o analizę stosunków sąsiedzkich w modernistycznym wieżowcu. Świat widziany przez lunetę, lornetkę czy z drona okaże się fascynujący – podobnie jak filmy oglądane z fotela kinowego w DCF-ie. Adam Kruk

8 listopada: Tajemnice Silver Lake (Under the Silver Lake)
reż. David Robert Mitchell, USA 2018
139’

Sam (Andrew Garfield) mieszka w Los Angeles i choć jest bezrobotny ma pełne ręce roboty. Intensywnie zajmuje się siedzeniem na kanapie, oglądaniem telewizji czy podglądaniem sąsiadów – szczególnie ponętnej dziewczyny z naprzeciwka (Riley Keough). Kiedy ta nieoczekiwanie znika, w tajemniczych okolicznościach umiera magnat filmowy, a w okolicy zaczyna grasować seryjny morderca psów, Sam rozpoczyna prywatne śledztwo… Szalone neo-noir gwiazdy amerykańskiego kina niezależnego Davida Roberta Mitchella nikogo nie pozostawi obojętnym.

15 listopada: High-Rise
reż. Ben Wheatley, Wielka Brytania / Belgia 2015
119’

Stylowa ekranizacja głośnej powieści J. G. Ballarda „Wieżowiec”. Doktor Laing (Tom Hiddleston) wprowadza się do luksusowego apartamentowca. Z balkonu widok jest piękny, interesujący wydają się sąsiedzi. Jednak pełen przepychu, zakrapianych imprez i szalonych orgii świat wysokościowca szybko pokaże swoje brzydsze oblicze... Tak opowiadać potrafi tylko Ben Wheatley („Lista płatnych zleceń”, „Free Fire”), chętnie łączący elementy komediowe i krwawą jatkę.

22 listopada: Krótki film o miłości
reż. Kieślowski Krzysztof, Polska 1988
83’

Dziewiętnastoletni Tomek (Olaf Lubaszenko) mieszka na stancji u matki swojego przyjaciela, skąd wieczorami przez lunetę podgląda Magdę (Grażyna Szapołowska) – kobietę piękną, dojrzałą i wyzwoloną, ale równie samotną, jak on. Czy podobne naruszenie prywatności może skończyć się miłością? Czy tylko krzywdą? Powstały jako rozwinięcie szóstej części „Dekalogu” film stał się jednym z najbardziej kochanych przez publiczność utworów Krzysztofa Kieślowskiego i do dziś stanowi imponujący namysł nad naturą miłości.

29 listopada: Nędznicy (Les Miserables)
reż. Ladj Ly, Francja 2019
102’

Nagroda Jury w Cannes, nominacja do Oscara i rzesza widzów na całym świecie. „Nędznicy”, luźno nawiązując do powieści Victora Hugo, przedstawiają panoramę życia na podmiejskiej dzielnicy Paryża Montfermeil. Miejsce to, zamieszkane głównie przez emigrantów i ich potomków, targane jest ubóstwem, przemocą, napięciami rasowymi. Te zaognią się jeszcze bardziej, kiedy niesforni chłopcy dla żartu uprowadzą lwiątko z zoo, a bawiący się dronem Buzz uchwyci „na dzielni” coś, czego nie powinien...

autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ