koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

W dawnym stylu

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 724 wyświetleń od 10 stycznia 2022
  • 19 lutego 2022, sobota
    » 18:00

Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Massimo Mercelli – flet
Robert Hugo – organy
NFM Orkiestra Leopoldinum

Program:
J.S. Bach II Suita orkiestrowa h-moll BWV 1067
G.F. Händel Koncert organowy F-dur HWV 295
H.M. Górecki Trzy utwory w dawnym stylu
G. Sollima Contrafactus

Muzyka minionych epok niejednokrotnie stanowiła ważne źródło inspiracji dla kompozytorów działających nawet kilkaset lat później. Układ koncertu pozwoli publiczności najpierw wysłuchać kilku kompozycji dawnych, a następnie porównać je z dziełami artystów żyjących w czasach zdecydowanie nam bliższych.

W pierwszej części koncertu usłyszymy kompozycje dwóch najsłynniejszych twórców doby baroku – Georga Friedricha Händla i Johanna Sebastiana Bacha. Koncert organowy F-dur pierwszego z tych kompozytorów wykonany został po raz pierwszy w kwietniu 1739 roku w King’s Theatre na Haymarket w Londynie. Ze względu na lekki, bogato ornamentowany i pełen wdzięku charakter dzieło zyskało podtytuł „Kukułka i słowik”. II Suita orkiestrowa h-moll Bacha należy do najbardziej znanych i rozpoznawalnych dzieł orkiestrowych baroku. W tym poprzedzonym Uwerturą zbiorze tańców znalazło się także miejsce dla Poloneza, całość zaś wieńczy krótkie, zwiewne i bardzo popularne.

Druga część koncertu zostanie poświęcona dziełom tworzonym w XX i XXI wieku. Trzy utwory w dawnym stylu Henryka Mikołaja Góreckiego należą do prac nietypowych w dorobku swojego twórcy. Piszący wówczas bezkompromisowe i agresywne pod względem brzmieniowym kompozycje Górecki zdecydował się na stworzenie czegoś całkowicie odmiennego. Surowy charakter części skrajnych artysta podkreślił, eksponując interwały kwarty i kwinty, natomiast drugi utwór jest energicznym, motorycznym tańcem. W programie wieczoru znalazł się też Contrafactus Giovanniego Solimy, charyzmatycznego wiolonczelisty doskonale znanego wrocławskiej publiczności.

https://www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/8766

autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ