koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - grudzień 2022 - nr 344 - już do pobraniaKODEKS 2Konserwacja powozów z kolekcji muzeum w ŁowiczuGRUDZIEŃ POLSKA OPERA KRÓLEWSKAKiDMETRO 2MISSA PRO MUNDI
zmodyfikowano  3 miesiące temu

Komeda Unknown 1967 - Piotr Schmidt Quartet

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 5 550 wyświetleń od 21 czerwca 2022
  • 29 września 2022, czwartek
    » 20:00

#

KOMEDA UNKNOWN 1967 - Piotr Schmidt Quartet w Starym Klasztorze!

Ethno Jazz Festival zaprasza na spotkanie z twórczością Krzysztofa Komedy.
29 września w Sali Gotyckiej w Starym Klasztorze PIOTR SCHMIDT QUARTET po raz pierwszy we Wrocławiu zaprezentuje wyjątkowy projekt KOMEDA UNKNOWN 1967

W październiku w 1967 Krzysztof Komeda w Niemczech stworzył projekt z cyklu jazz i poezja "Meine Süsse Europäische Heimat – Moja słodka europejska ojczyzna". Było to, jak się miało okazać, ostatnie europejskie dzieło Komedy – swoiste pożegnanie kompozytora z Europą.
Płyta "Meine Süsse Europäische Heimat" została wydana w czasie, gdy Komeda przebywał już w Hollywood i pracował nad muzyką do filmu Romana Polańskiego "Rosemary’s Baby". Z korespondencji Komedy z producentem płyty Joachimem Ernstem Berendtem wynikało, że powstało więcej utworów, niż znalazło się na płycie. W liście Komeda prosił Berendta, aby ten zamienił niektóre kompozycje. Berendt odmówił argumentując to tym, iż pewne wiersze bardziej oddają europejski charakter płyty. I to był jedyny ślad…
Wydawało się, że owe nieznane kompozycje bezpowrotnie przepadły. Jednak w Bibliotece Narodowej w Warszawie w czasie szczegółowej kwerendy archiwum Krzysztofa Komedy odnaleziono prawdziwy skarb – rękopisy 6 kompozycji Komedy z projektu "Moja słodka europejska ojczyzna", które nie znalazły się na wspominanej winylowej płycie.
O projekcie "Moja słodka europejska ojczyzna" sam Komeda, znany skądinąd z powściągliwego podejścia do swojej twórczości, powiedział, że jest to jego najwybitniejsze dzieło. Z kolei Joachim Ernst Berendt o kompozycjach Krzysztofa Komedy tak napisał: „Jeszcze nigdy nie mieliśmy na płycie z poezją tak pięknych, bogatych i pełnych uczuć melodii!”. 

Po ponad pół wieku, publiczność może podziwiać drugą, nieznaną, część legendarnego projektu Krzysztofa Komedy "Moja słodka europejska ojczyzna".
Piotr Schmidt podjął się opracowania odnalezionych rękopisów Krzysztofa Komedy i zaaranżowania muzyki. Powstały dzieła wybitne. Wszyscy muzycy wręcz niewiarygodnie wyczuli ducha muzyki Komedy.
Piotr Schmidt wraz z przyjaciółmi oddał hołd Krzysztofowi Komedzie w 90. rocznicę jego urodzin w sposób absolutnie genialny. Wydaje się, że nasza europejska ojczyzna czekała na tę muzykę…

Skład zespołu:
Piotr Schmidt - trąbka
Bartek Pieszka - wibrafon
Michał Barański - kontrabas
Sebastian Kuchczyński - perkusja

Powstał niezwykły spektakl muzyczny, w którym po wielu latach zabrzmiały dźwiękowe myśli Komedy. (...) Zarówno zaproszeni zagraniczni goście, jak i polscy muzycy doskonale odnaleźli się w tym materiale budując na jego fundamencie własną, barwną i wielowymiarową, nasyconą emocjami muzykę.
Marek Romański, Jazz Forum

Piotr Schmidt to trębacz jazzowy, a zarazem kompozytor, aranżer o wyjątkowej smykałce do reinterpretowania, muzyk z bardzo otwartą głową pełną niezwykłych pomysłów, dźwiękowy erudyta a zarazem bardzo pokornie odnoszący się do muzycznej tradycji polskiej i światowej muzyki jazzowej.
Adam Dobrzyński, Polskie Radio pr. I

Wydane w minionych latach płyty kwartetu Piotra Schmidta usytuowały tego świetnego trębacza – i szalenie ciekawego kompozytora – w kręgu najoryginalniejszych twórców na polskiej scenie jazzowej.
Tomasz Janas IKS / styczeń Poznań

(...) Piotr Schmidt jest znamienitym solistą, który bawi się melodią dodając do niej to wszystko, co z – często banalnej i prostej kompozycji – czyni rozbudowaną, artystycznie kreatywna formę. Nie może być przecież inaczej, gdy w zespole są osobowości o niezwykłym i rozległym potencjale, wrodzonej ekspresyjności oraz nienagannej technicznej wirtuozerii. 
Dionizy Piątkowski (Era Jazzu)

zmodyfikowano  3 miesiące temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ