koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaTP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu

JADWIGA ZE ŚLĄSKA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 097 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 27 marca 2002, środa
    » 10:00
  • 26 marca 2002, wtorek
    » 10:00
  • 24 marca 2002, niedziela
    » 11:00
  • 23 marca 2002, sobota
    » 11:00
  • 22 marca 2002, piątek
    » 10:00
  • 21 lutego 2002, czwartek
    » 10:00
  • 20 lutego 2002, środa
    » 10:00
  • 19 lutego 2002, wtorek
    » 10:00
  • 17 lutego 2002, niedziela
    » 11:00
  • 16 lutego 2002, sobota
    » 11:00
  • 15 lutego 2002, piątek
    » 10:00
  • 4 grudnia 2001, wtorek
    » 10:00
  • 1 grudnia 2001, sobota
    » 11:00
  • 30 listopada 2001, piątek
    » 10:00
  • 29 listopada 2001, czwartek
    » 10:00
  • 28 listopada 2001, środa
    » 10:00
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 26 października 2001, piątek
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 25 października 2001, czwartek
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 24 października 2001, środa
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 26 września 2001, środa
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 25 września 2001, wtorek
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 24 września 2001, poniedziałek

Ruth Bloss, Krzysztof Kopka

Teatralizacja legendy hagiograficznej, która w malowniczych epizodach przedstawia żywot księżniczki bawarskiej poślubionej przez polskiego księcia, późniejszej świętej, patronki Śląska i pojednania polsko- niemieckiego, powstała we współpracy Schwabacher Marionettenbühne i WTL dzięki staraniom Ruth Bloss, rodowitej wrocławianki, która musiała opucić miasto w 1945 roku. Przedstawienie bardzo sugentywne, pouczająco dla małych widzów przywołuje klimaty średniowiecza. Dzięki pietyzmowi inscenizacyjnemu dzieci mogą przyglądać się szatom, sprzętom i rytuałom religijnym klasztoru, poznać dworski bon ton obowiązujący średniowiecznych małżonków wysokiego rodu, zorientować się nieco tak w tajnikach dawnej batalistyki, jak i konwencjach literacko-scenicznych misteryjnego teatru. Piękne, precyzjnie ukostiuimowane i animowane marionetki, znakomita przyjmująca czasem rolę dramaturgiczną muzyka, dostarczając przyjemności estetycznych, w możliwy do przyjęcia przez dziecko sposób wyposaża je w wiedzę kulturoznawczą. W warstwie, która sztukę upodabnia nieco do średniowiecznego moralietu, przedstawienie staje się też mądrą lekcją zasad etyki indywidualnej i międzyludzkiej.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ