koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

Łatwe kłamstwo błyskawiczne – widowisko literackie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 140 wyświetleń od 1 października 2022
  • 7 października 2022, piątek
    » 19:00

Towarzystwo Aktywnej Komunikacji w ramach 18. Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania zaprasza na „Łatwe kłamstwo błyskawiczne” – trylogię flash fiction w reżyserii Martyny Majewskiej.

7 października 2022, g. 19:00
Concordia Design Wrocław
wstęp wolny
więcej informacji

tom I – czytają: Anna Adamowicz, Cezary Ciszak, Victor Ficnerski, Hanna Janczak, Kamil Kawalec, Sonia Nowacka, Alicja Regiewicz, Jakub Sęczyk
tom II – performens Paula Divjaka i czytanie jego dwóch utworów: „Mężczyzna wyperfumowany” (przekł. Tomasz Ososiński) oraz „Dardanella” (przekł. Klaudia Hołodewicz, Artur Łukawski, Aleksandra Majchrzak, Marlena Małecka, Michał Niewada, Alicja Reluga, Michał Siemiński, Karolina Wrębiak pod czujnym okiem Tomasza Ososińskiego i Ryszarda Turczyna)
tom III – czytanie performatywne w reżyserii Martyny Majewskiej utworów Magdaleny Drab, Mateusz Górniak, Piotr Janicki, Adam Kaczanowski, Emilia Konwerska, Patryk Kosenda, Natalia Malek, Marta Syrwid; występują: Helena Sujecka, Kaja Janiszewska, Mikołaj Woubishet, Paula Krawczyk-Ivanov, Mateusz Flis; muzyka: Łukasz Palkiewicz/SZATT


Początkowo pomysł na wrocławski Festiwal Opowiadania polegał na prezentowaniu konkretnego gatunku literackiego. Przez kilkanaście lat rozwijając formułę festiwalu i poszerzając granice literackich zainteresowań zespołu programującego, obserwowaliśmy, jak materiał literacki zachowuje się w sytuacji scenicznej i jak pisarz/pisarka radzą sobie w roli bohaterów (aktorów) naszego kilkudniowego, rozpisanego na wiele języków przedstawienia. Mając coraz większą świadomość sytuacji, w której i osoby, i materiał „obsadzone” są „nie po warunkach”, to znaczy w kontrze do ich naturalnego charakteru (pisarze to często osoby introwertyczne, niesceniczne, a tekst literacki wymaga skupienia, którego festiwalowe przedstawienie nie zapewnia) – co rok szukamy rozwiązań formalnych, które wprowadzą do tego wieloletniego eksperymentu nowe tony. Tym razem poprosiliśmy zaproszonych na festiwal autorów o napisanie dla nas flash flash fiction (niezwykle krótkich form narracyjnych), które sami chcieliby podczas festiwalu wygłosić, oraz (innych autorów) o napisanie flash fiction (bardzo krótkich form narracyjnych), które są gotowi powierzyć radykalnemu wyreżyserowaniu i odważnej, zapewne spektakularnej, interpretacji aktorsko-muzycznej. Oba te zamówienia zaowocują wystąpieniem obok siebie w programie festiwalowym dwóch skrajnie odmiennych form ekspresji scenicznej – stricte literackiej, czyli tekstów prezentowanych samodzielnie przez autora/autorkę, i – z gruntu teatralnego, przygotowanego przez jedną z najciekawszych reżyserek młodego pokolenia (w tej roli Martyna Majewska) „czytania performatywnego”. Obie części tych flashowych rozrywek rozdzieli literacki performance Paula Divjaka (w języku niemieckim, z tłumaczeniem). Całość złoży się na „trylogię flash fiction” pt. „Łatwe kłamstwo błyskawiczne”, w której wszelkie castingowe niedopasowania, formalne przesunięcia, prawdy, fikcje i licencje poetyckie złożą się na nieco eksperymentalną sytuację artystyczną, której spontaniczna ekscentryczność łatwo się nami zajmie i błyskawicznie nas rozbroi.

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ