koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
LATO w biblioteceCO JEST GRANE - lipiec/sierpień 2024 - nr 362KRUPAGASTRO Miasto 4
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

Flash fiction, czyli kłamstwo błyskawiczne

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 631 wyświetleń od 2 października 2022
  • od: 30 września 2022, piątek
    do: 14 października 2022, piątek

Spacerując po centrum zajrzyjcie na ulicę Szewską, gdzie pojawiła się wystawa „Flash fiction, czyli kłamstwo błyskawiczne”. Znajdziecie tam teksty, które autorki i aktorzy oraz autorzy i aktorki odczytają 7 października podczas 18. Międzynarodowy Festiwal OPOWIADANIA w Concordia Design Wrocław w ramach widowiska „Łatwe kłamstwo błyskawiczne”.

Autorki i autorzy: Anna Adamowicz, Cezary Ciszak, Magdalena Drab, Victor Ficnerski, Mateusz Górniak, Hanka Janczak, Pjotr Janicky, Adam Kaczanowski, Kamil Kawalec, Emilia Konwerska, Patryk Kosenda, Natalia Malek, Sonia Nowacka, Alicja Regiewicz, Jakub Sęczyk, Marta Syrwid

30.09–14.10.2022
Galeria SZEWSKA | Fundacja Art Transparent
Wystawę przygotowała Grupa Projektor.
Organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania jest Towarzystwo Aktywnej Komunikacji więcej o programie festiwalu

O „Łatwym kłamstwie błyskawicznym”:

Początkowo pomysł na wrocławski Festiwal Opowiadania polegał na prezentowaniu konkretnego gatunku literackiego. Przez kilkanaście lat rozwijając formułę festiwalu i poszerzając granice literackich zainteresowań zespołu programującego, obserwowaliśmy, jak materiał literacki zachowuje się w sytuacji scenicznej i jak pisarz/pisarka radzą sobie w roli bohaterów (aktorów) naszego kilkudniowego, rozpisanego na wiele języków przedstawienia.

Mając coraz większą świadomość sytuacji, w której i osoby, i materiał „obsadzone” są „nie po warunkach”, to znaczy w kontrze do ich naturalnego charakteru (pisarze to często osoby introwertyczne, niesceniczne, a tekst literacki wymaga skupienia, którego festiwalowe przedstawienie nie zapewnia) – co rok szukamy rozwiązań formalnych, które wprowadzą do tego wieloletniego eksperymentu nowe tony. Tym razem poprosiliśmy zaproszonych na festiwal autorów o napisanie dla nas flash flash fiction (niezwykle krótkich form narracyjnych), które sami chcieliby podczas festiwalu wygłosić, oraz (innych autorów) o napisanie flash fiction (bardzo krótkich form narracyjnych), które są gotowi powierzyć radykalnemu wyreżyserowaniu i odważnej, zapewne spektakularnej, interpretacji aktorsko-muzycznej.

Oba te zamówienia zaowocują wystąpieniem obok siebie w programie festiwalowym dwóch skrajnie odmiennych form ekspresji scenicznej – stricte literackiej, czyli tekstów prezentowanych samodzielnie przez autora/autorkę, i – z gruntu teatralnego, przygotowanego przez jedną z najciekawszych reżyserek młodego pokolenia (w tej roli Martyna Majewska) „czytania performatywnego”. Obie części tych flashowych rozrywek rozdzieli literacki performance Paula Divjaka (w języku niemieckim, z tłumaczeniem).

Całość złoży się na „trylogię flash fiction” pt. „Łatwe kłamstwo błyskawiczne”, w której wszelkie castingowe niedopasowania, formalne przesunięcia, prawdy, fikcje i licencje poetyckie złożą się na nieco eksperymentalną sytuację artystyczną, której spontaniczna ekscentryczność łatwo się nami zajmie i błyskawicznie nas rozbroi.

— Marcin Hamkało, dyrektor festiwalu

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ