koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KRUPANON SOLA SCRIPTA 2024KOMEDACO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362SIŁY PRZEPŁYWU BWA SIC
zmodyfikowano  7 lat temu

Cyganeria

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 30 854 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 2 grudnia 2015, środa
    » 19:00
  • 15 października 2015, czwartek
    » 19:00
  • 8 maja 2015, piątek
    » 19:00
  • 14 marca 2015, sobota
    » 19:00
  • 28 stycznia 2015, środa
    » 19:00
  • 24 listopada 2012, sobota
    » 19:00
  • 9 września 2012, niedziela
    » 17:00
  • 19 maja 2012, sobota
    » 19:00
  • 28 września 2011, środa
    » 19:00
  • 9 czerwca 2011, czwartek
    » 19:00
  • 2 kwietnia 2011, sobota
    » 19:00
  • 25 marca 2011, piątek
    » 19:00
  • 23 lutego 2011, środa
    » 19:00
  • 1 grudnia 2010, środa
    » 19:00
  • 16 listopada 2010, wtorek
    » 19:00
  • 22 października 2010, piątek
    » 19:00
  • 10 lutego 2010, środa
    » 19:00
  • 10 grudnia 2009, czwartek
    » 19:00
  • 4 listopada 2009, środa
    » 19:00
  • 6 września 2009, niedziela
    » 17:00
  • 24 maja 2009, niedziela
    » 17:00
  • 24 kwietnia 2009, piątek
    » 19:00
  • 19 kwietnia 2009, niedziela
    » 17:00
  • 13 lutego 2009, piątek
    » 19:00
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 28 listopada 2003, piątek
  • od: 31 stycznia 2001, środa
    do: 29 listopada 2003, sobota

Giacomo Puccini

  • reżyseria: Waldemar Zawadziński
  • kierownictwo muzyczne: Ewa Michnik
  • dekoracje i kostiumy: Waldemar Zawodziński
  • ruch sceniczny: Janina Niesobska
  • kierownictwo chóru: Małgorzata Orawska
  • reżyseria światła: Bogumił Palewicz
  • asystent reżysera: Adam Frontczak

Treścią sławnej opery Pucciniego jest życie paryskiej bohemy w epoce Balzakowskiej. Kompozytor w sposób niezwykle sugestywny i po mistrzowsku zrealizował to zadanie. Widz opery ma tutaj jeden z rzadkich przypadków, gdy każde słowo, każdy gest i każda sytuacja sceniczna są w idealnej symbiozie z muzyką, a ta – posiada zarazem jedyny w swoim rodzaju, właściwy tylko dla tego kompozytora styl i urok.

Libretto opery napisane zostało na podstawie La vie la boheme Henri Murgera. Wyraziste postaci zamieszkujących poddasze przyjaciół, dramatyczne dzieje miłości poety (Rudolf) i hafciarki (Mimi), obrazy barwnego życia ulicy paryskiej – wszystko organicznie splecione z muzyką głęboko poruszającą, niekiedy wstrząsającą.

Cyganeria utrzymana jest w formie dramatu muzycznego. Muzyka Pucciniego jest pełna zmysłowości, melodyjnej włoskiej kantyleny. Każda postać, istotne momenty akcji i uczucie mają swój odpowiednik w muzyce. Tu właśnie tkwi niezwykła finezja kompozytora, który potrafi tak wspaniale i zręcznie konstruować motywy muzyczne oraz ich wzajemne powiązania.

Słuchacz już na początku wstępu usłyszy charakterystyczny „motyw Cyganerii”, potem „motyw Mimi”, wesoły kokieteryjny „motyw Musetty”. Muzyka, w której zwraca uwagę zwłaszcza urozmaicona rytmika oraz barwność instrumentacji, oddaje po mistrzowsku niesłychaną różnorodność nastrojów Murgerowskiej powieści, przechodzących bezpośrednio od beztroskiej radości i szampańskiego humoru do przejmującego tragizmu.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ