koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359BANKSYTpL repertuarMuzyczne Opowieści Europy
zmodyfikowano  rok temu  »  

Kobietostan: Chór na jedną aktorkę + panel dyskusyjny

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 7 515 wyświetleń od 15 listopada 2022
  • 25 listopada 2022, piątek
    » 19:00

25 listopada w Impart Cafe odbędzie się spektakl pod tytułem „Chór na jedną aktorkę” z cyklu Kobietostan.

☝️ Spektakl nieprzypadkowo odbędzie się tego dnia – 25 listopada jest pierwszym z 16 dni Akcji Przeciwko Przemocy ze względu na Płeć. Jest to międzynarodowa kampania organizowana przez Women’s Global Leadership Institute i poświęcona wspieraniu i koordynacji pracy mającej na celu zlikwidowanie przemocy ze względu na płeć na poziomie lokalnym, państwowym i międzynarodowym.

🫵 Po spektaklu przewidziany jest panel dyskusyjny dla widzów. Do udziału w nim zaproszone zostały reprezentantki Fundacji HerStory, Centrum Praw Kobiet oraz Kobietostanu.

🚻 Wybrano dni pomiędzy 25 listopada, Międzynarodowym Dniem Przeciw Przemocy Wobec Kobiet a 10 grudnia, Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka, aby symbolicznie zaznaczyć związek pomiędzy przemocą wobec kobiet a naruszaniem praw człowieka i by podkreślić, iż przemoc wobec kobiet jest pogwałceniem praw człowieka.

🚹 Wpisujący się w idee tej kampanii spektakl z cyklu Kobietostan pod tytułem „Chór na jedną aktorkę” w reżyserii Joanny Lewickiej jest artystyczną próbą skupienia polifonii głosów niesłyszalnych w głosie jednej aktorki – reprezentantki społecznego sumienia.

🚺 Tekst spektaklu powstał w oparciu o rozmowy z kobietami w Zakładzie Karnym w Krzywańcu, Zakładzie Karnym nr 1 we Wrocławiu, Schronisku św. Brata Alberta dla Bezdomnych Kobiet i Matek z Dziećmi oraz Fundacji Opieka i Troska, prowadzone przez Agnieszkę Bresler od roku 2016 w ramach projektu Kobietostan. Projekt ten wyrasta z niezgody na marginalizację społeczną kobiet ze środowisk defaworyzowanych, propagując równouprawnienie, umocnienie i siłę kobiet funkcjonujących poza główną tkanką społeczną.

🏅 Inspirowany ich opowieściami i refleksjami spektakl jest zbiorowym manifestem kobiet, opowiada, cytując liczne pochlebne recenzje, „historie osobistych tragedii rozgrywających się za zamkniętymi drzwiami domów, historie codziennych tragedii i opresji wpisanych w struktury społeczne” (dr Magdalena Hasiuk, Instytut Sztuki PAN), jest „wezwaniem do buntu, apelem o zmianę sytuacji kobiet” (Magdalena Piekarska, Gazeta Wyborcza) czy wreszcie „porządną lekcją życia, pięknie opowiedzianą” (Małgorzata Matuszewska, Gazeta Wrocławska).

🗣 „Chór na jedną aktorkę” to osadzony w mitycznym Kobietostanie manifest kobiet, pieśń o zbiorowej tęsknocie za lepszym światem. Na scenie wystąpi założycielka Kolektywu Kobietostan, aktorka i działaczka społeczna Agnieszka Bresler.

🎙 Cykl pt. „Kobietostan” wyrasta bezpośrednio z misji działającego we Wrocławiu Stowarzyszenia Kolektyw Kobietostan, którą jest docieranie do miejsc społecznego wykluczenia, działanie na rzecz społecznej inkluzji i równouprawnienia oraz przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na płeć czy status społeczny przy wykorzystaniu różnych narzędzi sztuki, w szczególności teatru.

🗞 Za spektakle Kobietostan. Chór na jedną aktorkę oraz zrealizowaną z kobietami osadzonymi w Zakładzie Karnym w Krzywańcu Marię K. Agnieszka Bresler była w 2019 nominowana do prestiżowej nagrody kulturalnej WARTO Gazety Wyborczej.

Spektakl był do tej pory prezentowany w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego i Imparcie we Wrocławiu, Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku, Instytucie Teatralnym w Warszawie, Scenie Roboczej w Poznaniu, Wiosce Teatralnej w Węgajtach, na Festiwalu Dolnośląskich Teatrów Offowych Zwrot i na 28. Międzynarodowym Festiwalu Divadlo w Czechach.
🎭 Wykonanie: Agnieszka Bresler Reżyseria: Joanna Lewicka Dramaturgia: Magdalena Mróz Wideo: Maria Porzyc Kostium i scenografia: El Bruzda Marta Góźdź
Portrety kobiet: Paulina Galanciak-Ilczyszyn Reżyseria realizacji filmowej: Iwona Konecka
ℹ️ Bilety:
20 zł - ulgowy
30 zł - normalny
dostępne na stronie Strefy Kultury Wrocław [link https://strefakultury.pl/.../kobietostan-chor-na-jedna.../] oraz w naszej kasie (ul. Mazowiecka 17).

✒️ Fragmenty recenzji:
„W Dzień Kobiet zobaczyliśmy słodko-gorzką, na przemian lekką i przejmującą opowieść o pozycji kobiety we współczesnym świecie (...) uświadamiającą nam wszystkim boleśnie, że linii, za którą zaczyna się wykluczenie, nie wyznacza wcale mur więzienia, ekonomia czy poziom wykształcenia, ale wciąż, niestety, płeć.” - Magdalena Piekarska, Gazeta Wyborcza („Ucieczka do Kobietostanu”, 14.03.2018)
„Z tak znakomitą, wszechstronną, tak wiele potrafiącą i przekonującą aktorką jak Agnieszka Bresler, posiadającą warsztat i ogromną świadomość tematu (...) kolektyw Kobietostan ma moc.” - Grzegorz Chojnowski, Radio Wrocław Kultura (blog 14.03.2018)
„Kto nie widział, niech zobaczy koniecznie! (…) Każda kobieta i każdy mężczyzna powinien obejrzeć „Kobietostan. Chór na jedną aktorkę” i wyjątkową Agnieszkę Bresler. To porządna lekcja życia, pięknie opowiedziana.” - Małgorzata Matuszewska, Gazeta Wrocławska („Za takim utopijnym, dobrym światem tęsknimy wszyscy”, 10.03.2018)
„Monodram to jeden z najtrudniejszych gatunków w tym zawodzie. Przez godzinę Agnieszka Bresler musi skupić naszą uwagę. Robi to z talentem, czasem serio, czasem szyderczo lub z ironią. Jako stand-uperka opowiada seksistowskie kawały, z których zresztą śmieje się sama. Ale za chwilę słyszymy kolejną poruszającą historię kobiecą (...). Kiedy zaprasza widzów do wyśnionego "Kobietostanu", czyni to z wdziękiem i talentem, a my z ochotą wkraczamy do jej teatralnego świata.” - Grażyna Antoniewicz, Dziennik Bałtycki („Kobieco w Szekspirowskim”, 29.05.2018)

zmodyfikowano  rok temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ