koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuarBANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu

POLACY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 173 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 9 października 2003, czwartek
    » 18:00
  • 8 października 2003, środa
    » 19:00

MARCO MARTINELLI

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL DIALOG - WROCŁAW

Od dnia prapremiery, sztuka napisana w 1888 r. przez piętnastoletniego Jarryego, dziejąca się w Polsce, to znaczy nigdzie, jest stale obecna w europejskim teatrze. Ubu stał się jednym z literackich archetypów, podobnie jak Don Kichot, Faust czy Don Juan. Mości Ubu to stwór nikczemny, albowiem przypomina (od podszewki) każdego z nas. Znakomita inscenizacja Polaków Marco Martinellego jest dowodem na słuszność wyżej zacytowanej uwagi Jarry’ego. Reżyser swoją zjadliwie postmodernistyczną wyobraźnią stworzył mrożące krew w żyłach, błazeńskie przedstawienie, które sprawia, że nam, ludziom XXI wieku ciarki chodzą po plecach. Cristina Ventrucci, Hystrio.

Written in 1888 by the 15-year-old Jarry, Ubu King, which takes place in ‘Poland, that is nowhere’ has never left the repertoire of European theatres. Ubu has become one of the literary archetypes such as Don Quixote, Faust or Don Juan. Ubu is a vile creature, because he resembles (from the inside) each and every one of us. Marco Martinelli’s brilliant production of The Poles testifies to the truth of Jarry’s remark. With his viciously post-modern imagination Martinelli created a chilling, clownish production that sends shivers down our 21st century spines. Cristina Ventrucci, Hystrio

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ