koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360AMKL 75 lat
zmodyfikowano  rok temu  »  

a najważniejsze jest...

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 420 wyświetleń od 16 grudnia 2022
  • 20 stycznia 2023, piątek
    » 18:00
  • 19 stycznia 2023, czwartek
    » 18:00
  • 18 stycznia 2023, środa
    » 18:00
  • 17 stycznia 2023, wtorek
    » 18:00
  • 16 stycznia 2023, poniedziałek
    » 18:00
  • 14 stycznia 2023, sobota
    » 19:00
  • 13 stycznia 2023, piątek
    » 19:00

Opracowanie tekstu i inscenizacja: Paweł Miśkiewicz
Kostiumy: Hanka Podraza
Wizualizacje video: Anna Szalwa
Konsultacja muzyczna: Tomasz Leszczyński
Konsultacja wokalna: Magdalena Śniadecka, Magdalena Szczerbowska
Konsultacja choreograficzna: Anna Gancarz
Asystenci reżysera: Kuba Mielewczyk, Karol Bijata
Obsada: Maciej Baka, Patrycja Dąbrowska, Mateusz Goławski, Krzysztof Lorek, Paul Matura, Kuba Mielewczyk, Monika Mikołajczak, Jakub Oderski, Kamila Romaniuk

Premiera 13.01.2023, Sala Studio

a najważniejsze jest …
To spektakl dyplomowy studentów AST inspirowany Dekalogiem K.Piesiewicza i K.Kieślowskiego opowiadający o rozterkach moralnych i duchowych towarzyszących człowiekowi przełomu XX i XXI wieku. Przy tej okazji próbujemy kilka historii z oryginalnego scenariusza słynnego serialu oświetlić na nowo korzystając z doświadczeń współczesnej psychologii, przywracając też do debaty społecznej trudne a nieobecne wcześniej tematy takie jak prawo do miłości i seksualnej satysfakcji osób niepełnosprawnych, prawo do wolności wyboru tożsamości płciowej. Obok nich centralnym tematem pozostaje jednak pytanie o prawo do życia, także godność i wartość życia ludzkiego, choćby w kontekście ciągle otwartej dyskusji o zasadności stosowania kary śmierci (Krótki film o zabijaniu). W drugiej części spektaklu chcemy pójść dalej – porzucić w miarę rozpoznany i znany nam teren doświadczeń dnia codziennego na rzecz wyprawy w obszar gdzie dekalog zdaje się już zupełnie nie obowiązywać – pogranicze polsko-białoruskie, by przyjrzeć się konsekwencjom społecznym, duchowym i egzystencjalnym tego głębokiego, a obecnie przez nakierowanie uwagi mediów i polityków na wojnę w Ukrainie prawie nieobecnego w debacie publicznej głębokiego kryzysu humanitarnego.

autor:
zmodyfikowano  rok temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ