koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - styczeń 2021 - nr 321
zmodyfikowano  8 lat temu

KRÓLOWA I SZEKSPIR

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 149 wyświetleń od 1 stycznia 2007

ESTHER VILAR

Jest to tekst współczesny, niemiecko argentyńskiej pisarki, modnej od paru lat w Europie, odwołujący się do wymyślonego spotkania między umierającą Królową Anglii, Szekspirem i innymi osobami z dworu. W tym żarcie historycznym łatwo znaleźć odniesienia do współczesności. Teatr próbuje opowiedzieć o tym, jaka jest różnica między prywatnym a publicznym wizerunkiem człowieka. Bohaterka sztuki – Elżbieta I – pragnie zbudować sobie pomnik za życia i dyktuje niemal Szekspirowi, jak ma opisać postac którą stworzy. Tymczasem jej ostatnie przedśmiertne godziny pokazują jaka jest naprawdę – ze wszystkimi słabościami, kompleksami, wadami. A jednak rozpaczliwie próbuje zbudować mit wokół siebie, mit wspaniałej, mądrej, uwielbianej przez mężczyzn władczyni.

Irmina Babińska od pierwszej sceny przebudzenia przykuwa uwagę widzów. W tekst argentyńskiej pisarki wkłada emocje, którym się wierzy. Kilka scen na pewno zostanie w pamięci widzów na długo. Moment przebudzenia królowej, makijażu, który sprawia, że oto przed nami staje królowa ale i kobiecość przegrana, słowa po zabiciu psa (...) W mojej pamięci pozostanie Elżbieta, która tak bardzo kocha życie, życie ponad wszystko, ponad własną przegraną batalię królowej i kobiety...

Małgorzata Potoczak-Pełczyńska, Nowiny Jeleniogórskie z dn.24.10.2000 r.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ