koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GASTRO Miasto 4CO JEST GRANE - lipiec/sierpień 2024 - nr 362LATO w biblioteceKRUPA
zmodyfikowano  12 lat temu

KARTOTEKA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 782 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 27 lutego 2008, środa
    » 19:00
  • 26 lutego 2008, wtorek
    » 19:00
  • 24 lutego 2008, niedziela
    » 19:00
  • 1 lipca 2007, niedziela
    » 19:00
  • 30 czerwca 2007, sobota
    » 19:00
  • 29 czerwca 2007, piątek
    » 19:00
  • 28 czerwca 2007, czwartek
    » 19:00
  • 13 maja 2007, niedziela
    » 19:00
  • 11 maja 2007, piątek
    » 19:00
  • 9 listopada 2002, sobota
    » 19:15

TADEUSZ RÓŻEWICZ

Od reżysera

Krążę wokół Różewicza od wielu, wielu lat...Z różnych względów dopiero teraz mam szansę dotknąć Jego rzeczy. I najbardziej mnie w tym pociąga (może paradoksalnie, jak na reżysera) wierność Autorowi. Myślę, że wśród szumu teatralnego ostatnich lat dramaty Różewicza lśnią jak prawdziwe brylanty Oryginalnych Propozycji Języka Teatru. Nie można do nich przykładać tradycyjnych narzędzi i sposobów teatralnych, ponieważ wszystkie ich elementy są niepowtarzalne, jedyne; stanowią, że tak powiem, Patent Autora z Jego wyraźną pieczątką. Ja czytam Kartotekę poprzez czas, kiedy powstała. Czterdzieści lat temu to spora odległość od dzisiaj. Warto wczytać się w tamte czasy, przypomnieć sobie ich nastrój, klimat, stan ducha i stan sztuki po to, by zobaczyć, jak pod misterną, niepodobną do niczego innego (w Polsce i na świecie) powierzchnią konstrukcji ukrywa się emocja Różewicza. Emocja Jego pokolenia. A szerzej – uniwersalna prawda tragedii człowieka wrażliwego... Piotr Łazarkiewicz

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ