koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - marzec 2021 - wydanie specjalne
zmodyfikowano  8 lat temu

DAREMNE PYTANIE NIEBIOS

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 310 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 2 lutego 2003, niedziela
    » 19:15
  • 1 lutego 2003, sobota
    » 19:15

TEATR ARCHA Z PRAGI

Śpiewogra chino-barokowa. Przedstawienie oparte jest na teatralnym i muzycznym przenikaniu się dwóch fascynujących światów: pekińskiej opery - chińskiego śpiewu, akrobacji, sztuki walki - z barokową muzyką oraz regułami barokowego teatru. Znaczącym elementem jest śpiew i muzyka na żywo.

Inspiracją dla wątku przedstawienia stała się książka Listy z Chin Karla Slavicka, czeskiego jezuity, który na początku XVIII wieku wyjechał z misją chrześcijańską do Chin. Podjęta przez jezuitów próba połączenia chrześcijaństwa z filozofią wschodu ostatecznie nie powiodła się. Jednak udało im się swoją dogłębną znajomością wschodniej kultury zainspirować wielu europejskich myślicieli i artystów. Twórcy przedstawienie poruszali się w czasie i między kulturami: kompozytor Petr Hromadka poprzeplatał unikalne chińskie arie z barokowymi kompozycjami i muzyką współczesną. Scena Tomasza Rusina respektuje zasady barokowego teatru: trzy przestrzenie, system parawanów, horyzontów i okien. Wybitny Czeski dyrektorJ.A.Pitinsky podjął się skomplikowanego i nadzwyczajnego zadania połączenia teatru barokowego z chińskim.

W roli głównej obok występującego gościnnie solisty Praskiej Opery Narodowej Martina Matouska wystąpi chińska śpiewaczka Pekińskiej Opery Feng-Jun Song, która stała się również fachowym doradcą całego projektu. Feng-Jun Song dorastała w północnych Chinach. Od ósmego roku życia uczyła się pekińskiej opery, była wieloletnią uczennicą pani Shang Hueimin, spadkobierczyni szkoły Shang, jednej z czterech największych szkół pekińskiej opery. W przedstawieniu usłyszymy język czeski, chiński, łacinę oraz polszczyznę.

Czeska prasa o przedstawieniu: Ówczesna próba połączenia chrześcijaństwa z myślą konfucjańską zawiodła, w Teatrze ARCHA połączenie Chin i baroku powiodło. Katerina Kolarova, MF Dnes, 2 października 2001

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ