koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  2 lata temu

AUDIODROME | Musica Electronica Nova

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 453 wyświetleń od 19 kwietnia 2023
  • 20 maja 2023, sobota
    » 19:00

*Podczas koncertu symfonicznego z udziałem artystów tworzących elektronikę na żywo oraz NFM Filharmonii Wrocławskiej nastąpi fuzja klasyki z tym, co nowe. Muzycy wykonają dzieła zagranicznych twórców – pochodzących z Włoch Daniele Ghisiego oraz Fausta Romitellego, a także urodzonego we Francji Sebastiana Rivasa. Wieczór rozpocznie wykonanie utworu _SPIN_ na orkiestrę symfoniczną i elektronikę jednego z najbardziej znanych współczesnych kompozytorów – Krzysztofa Wołka. *

SPIN na wielką orkiestrę symfoniczną i live electronics to utwór w którym architektura sali koncertowej stała się inspiracją dla stworzenia kompozycji łączącej dźwięk orkiestry z otaczającym ją audytorium za pomocą systemu głośników umieszczonych nad sceną i wokół publiczności. Tytuł utworu można tłumaczyć z angielskiego jako obrót, rotację, lub wirowanie, ale ważne są również jego brzmieniowe skojarzenia z polskim spinaniem i spięciem. Orkiestra zostaje spięta z systemem elektrycznym i głośnikami. Spięcie, zwarcie elektryczne jest niezwykle istotnym elementem pracy z elektroniką. Dlatego założeniem kompozycji jest wykorzystane idei spięcia, zarówno jako czysto muzycznej inspiracji jak i rozwiązania technicznego.

Struktura kompozycji On and on and on and on and on and finally na orkiestrę symfoniczną i elektronikę Daniele Ghisiego opiera się na iluzji tempa: w każdym momencie utworu słuchacz będzie miał wrażenie nieustannego acceleranda. Podobne iluzje, dziś dobrze znane, sięgają badań uczonych i kompozytorów, takich jak Jean-Claude Risset. Iluzje te są zwykle tworzone przez utrzymywanie odpowiednio zsynchronizowanych warstw rytmiczno-harmonicznych, z których każda występuje następnie w tempie podwajającym jej poprzedni wariant.

„W centrum mojej twórczości leży idea traktowania dźwięku jako materiału, w którym można się zanurzyć, by bliżej poznać jego charakterystykę: porowatość, świetlistość, gęstość i elastyczność. Jest to swoista rzeźba dźwięku, instrumentalna synteza dążąca w kierunku zniekształceń i interferencji, również dzięki stosowaniu rozwiązań elektroakustycznych” – tak wypowiadał się o swoim dorobku artystycznym Fausto Romitelli. Jego Trash TV Transe na gitarę elektryczną solo i Dead City RadioAudiodrome na orkiestrę symfoniczną zwieńczą koncert w Sali Głównej.

Program:
Krzysztof Wołek SPIN na orkiestrę symfoniczną i live electronics (2017)


Sebastian Rivas Esodo infinito. La scomparsa delle luciole na orkiestrę symfoniczną i elektronikę (2015/2016)
Daniele Ghisi On and on and on and on and on and Finally na orkiestrę symfoniczną i live electronics (2022/2023) *


Fausto Romitelli Trash TV Trance na gitarę elektryczną solo (2002)
Fausto Romitelli Dead City Radio. Audiodrome na orkiestrę symfoniczną (2003)

*premiera

Wydawcą utworów Krzysztofa Wołka jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne

Wykonawcy:
Vincent Kozlovsky – dyrygent
Kobe Van Cauwenberghe – gitara elektryczna
Tempo Reale (Francesco Canavese, Damiano Meacci), Krzysztof Wołek, Daniele Ghisi – live electronics
NFM Filharmonia Wrocławska

Czas trwania:
70 minut

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  2 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ